• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuw Hier

Zal me ff voorstellen hier ik ben Marc

En heb een Opel corsa 1.4 8v x14sz

En rij em al een jaar zonder problemen

Verder ben ik er van plan om er een C20NE in te lepelen.

Maar die eerst voorbereiden op een turbo.

Maarja aangezien ik geen monteur ben dacht ik ga een sop onderzoek uit. Wat er nu allemaal bij komt kijken om een blok klaar te maken voor een Turbo en wat voor 1 ik het beste kan pakken.

Alles over de kortere aandrijf stangen en motor steunen en verstevigingen aan chassis en carrosserie weet ik onder tussen al en ben ik langzaam ook mee bezig die al in de auto te verwerken.(in ieder geval het gene waar je zo makkelijk bij komt zonder de motor eruit te halen)

Waarom geen XE20 of 20LET ?

Omdat ik zelf heel tevreden ben over de robuustheid van de 8 klepper blokken van Opel. En het is minder werk om in een 8v chassis een andere 8v te gooien

Hoop dat ik hier veel kan leren en vinden

Originally posted by Marcus-Corsa

Zal me ff voorstellen hier ik ben Marc

En heb een Opel corsa 1.4 8v x14sz

En rij em al een jaar zonder problemen

Welkom hier op het opel-forum marc,

Verder ben ik er van plan om er een C20NE in te lepelen.

Maar die eerst voorbereiden op een turbo.

Maarja aangezien ik geen monteur ben dacht ik ga een sop onderzoek uit. Wat er nu allemaal bij komt kijken om een blok klaar te maken voor een Turbo en wat voor 1 ik het beste kan pakken.

kijk eens in het topic van Freek Corsa, hij rijdt met een turbo op een 8v. Meest gebruikte turbo voor deze ombouw is de td04

Alles over de kortere aandrijf stangen en motor steunen en verstevigingen aan chassis en carrosserie weet ik onder tussen al en ben ik langzaam ook mee bezig die al in de auto te verwerken.(in ieder geval het gene waar je zo makkelijk bij komt zonder de motor eruit te halen)

Lees ook op de site van max en mij http://www.corsa-novatuning.nl

Waarom geen XE20 of 20LET ?

Omdat ik zelf heel tevreden ben over de robuustheid van de 8 klepper blokken van Opel. En het is minder werk om in een 8v chassis een andere 8v te gooien

dit is alleen grote onzin, de onderblokken zijn gelijk aan elkaar (op het inwendige na). Dus net als de steunen en assen. Ik leg er net zo makkelijk een xe in als een 8v.

Boeit geen drol. Een c20let is iets meer werk maar ook te doen als je het vaker gedaan hebt.

Hoop dat ik hier veel kan leren en vinden

Lijkt me wel :vertag

Inderdaad hartelijk bedankt voor de tips .

Het word nog een langdurig Project waarvan ik ook hopelijk zo snel mogelijk updates van heb.

Terug
Naar boven