• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuw lapje gezet achterlicht nu steeds melding licht defect

@wim-v6 wrote:Astra-H heeft een enkel 21watt lampje...als achterlicht remlicht combi.

deze word verzwakt door de Canbus als achterlicht.

Willem

ah, ik dacht dat het om een vectra ging ;)

@wim-v6 wrote:Astra-H heeft een enkel 21watt lampje...als achterlicht remlicht combi.

Willem

hallo

ja dat is het eigenaardige ervan alles werkt ook mijn derde remlicht ,maar de melding is altijd rechts achterlicht defect

groetjes

hallo

ja dat is het eigenaardige ervan alles werkt ook mijn derde remlicht ,maar de melding is altijd rechts achterlicht defect

groetjes

wat je nog ff zou kunnen proberen..

zoals ik begrijp is jou remlicht dubbel polig

draai deze eens om, kan zijn dat ie er verkeerd om in zit.

klinkt vrij onlogies maar heb het met een volvo 440 gehad... moest zelfs voor de keuring de lampen er uit halen omdat ze te zwak branden, later kwam ik er achter dat de keuring mij gewoon de remlampen er uit heeft laten draaien haha.

dus onder aan je lampjes heb je 2 grijskleurige bultjes zeg maar, dat bultje wat nu aan de linkerkant zit er ff zo in draaien dat ie rechts zit, neem aan dat je me wel snapt.

wat je nog ff zou kunnen proberen..

zoals ik begrijp is jou remlicht dubbel polig

draai deze eens om, kan zijn dat ie er verkeerd om in zit.

klinkt vrij onlogies maar heb het met een volvo 440 gehad... moest zelfs voor de keuring de lampen er uit halen omdat ze te zwak branden, later kwam ik er achter dat de keuring mij gewoon de remlampen er uit heeft laten draaien haha.

dus onder aan je lampjes heb je 2 grijskleurige bultjes zeg maar, dat bultje wat nu aan de linkerkant zit er ff zo in draaien dat ie rechts zit, neem aan dat je me wel snapt.

@2000 wrote:@wim-v6 wrote:Astra-H heeft een enkel 21watt lampje...als achterlicht remlicht combi.

Willem

Vectra-C doet precies eender, ook met Can-Bus sturing

let op, er is wel vaker sprake van slechte verbindingen in de achterlichten in de kofferklep...

Dat zijn je achterlichten en reserve remlichten...

Willem

@2000 wrote:@wim-v6 wrote:Astra-H heeft een enkel 21watt lampje...als achterlicht remlicht combi.

Willem

Vectra-C doet precies eender, ook met Can-Bus sturing

let op, er is wel vaker sprake van slechte verbindingen in de achterlichten in de kofferklep...

Dat zijn je achterlichten en reserve remlichten...

Willem

Wat ik nu merk ,nu ik het lampje heb vervangen dat het lampje het ook doet, maar niet meer constant een melding krijg dit gebeurd nu op regelmatige basis wel nog dus, het probleem is er nog steeds.

ik denk dat ik hem maar eens aan de coputer moet hangen in de garage .

en met mijn 3de remlicht daar is niets mee aan de hand deze werkt volledig .

groetjes Patrick

Wat ik nu merk ,nu ik het lampje heb vervangen dat het lampje het ook doet, maar niet meer constant een melding krijg dit gebeurd nu op regelmatige basis wel nog dus, het probleem is er nog steeds.

ik denk dat ik hem maar eens aan de coputer moet hangen in de garage .

en met mijn 3de remlicht daar is niets mee aan de hand deze werkt volledig .

groetjes Patrick

Terug
Naar boven