• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuw speeltje.......

RacesconaB204

Post veel
Met dank aan Marcel en Rene heb ik nu een mooi nieuw speeltje. Ik ben bang dat ik dadelijk ga zeggen dat ik dit al veeeel eerder had moeten doen.

IMG_3195.jpg

IMG_3197.jpg

IMG_3193.jpg

IMG_3194.jpg

Toch wel erg handig. :thumbup :D

Das inderdaad wel een handig ding!

Zit er ook een blokkering op bij drukverlies? Of hoe werkt dat?

@coot wrote:Das inderdaad wel een handig ding!

Zit er ook een blokkering op bij drukverlies? Of hoe werkt dat?

Op de eerste foto zijn de twee goudkleurige tandheugels wel te zien die ervoor moeten zorgen dat bij onbedoeld drukverlies de brug niet kan zakken. Is gewoon veilig. Om de brug te laten zakken moeten twee kleine pneumatische cilindertjes bediend worden die de tandheugel lossen. Hiervoor heb je dan dus wel perslucht nodig; het kleinste compressortje is al voldoende.

@SanguiniusNL wrote:Dat is het betere werk!

Waar koop je zoiets?

Zoek maar eens op eBay.de onder "Schaerenhebebuehne". De meine komt uit Emlichheim net over de grens. Ongeveer 1500 moet je op rekenen....en ja daar koop je ook een tweekoloms voor, maar deze zijn meestal hoger dan 2850 mm en dat past niet bij mij in de garage en dan heb je altijd die kolommen met armen staan....

@sw16v wrote:mijn schoonvader heeft zo een ook voor zijn corvette gehaald, om de zelfde reden als jou. enkel is die blauw.

is amerikaans spul, soms moeten ze ook nog omgebouwd worden van 110v naar 230v.

ook handig bij bak wissel bij RWD auto's gezien het midden vrij blijft.

Ik had ook een blauwe kunnen kiezen..., maar deze komen uit dat grote land in het verre oosten waar ze op dit moment niet bepaald stil zitten, niet uit de USA of Duitsland.

mooi ding, heb zelf een poetsbrug die 1 meter hoog kan:

Foto-AMYRPIAB.jpg

deze is voor mij ideaal omdat ik veel laswerk doe. heeft ook wel nadelen maar dat heeft bijna elke brug wel.

en de ideale brug is onbetaalbaar :jerry

Terug
Naar boven