• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuwe aanwinst en vaarwel astra.

astraTD

Post veel
Aan gezien dat dadelijk toch voor 80% de oldtimer diesel word aan gepakt en toch niet mijn favoriet kon kopen de w124 type namelijk en dan voor 1600kg zware diesel wegenbelasting te betalen is me dit land niet waard..

Wilde al heel lang Mercedes rijden, een maal erin gezeten blijft het in je achterkop spoken, ik wil ook die ster voor op de motorkap.

Toch eens verder gaan kijken bij de Mercedessen en kwam uit bij de C-klasse (s202) combi.

Voor een 1450kg zware auto valt de wegenbelasting nog mee voor mij, en de laatste tijd ben ik ook opzoek gegaan naar zo'n type auto.. Het moest een TD worden en geen CDI motor.

TD is een 2.5 liter 5 cilinder met een 150pk en veel koppel in het laag toerengebied.

Waarom een nieuwe auto.

De astra heb ik heel veel lol aan gehad, van 350.000km tot vandaag of te wel volgende week zal de teller stranden op 527.000km!

Naar 4 jaar sturen en 1000000000000x geschakeld te hebben wil het oog wat anders en een automaat!

Door veel olie lekkage en al 6400km over de tijd om de riem te vervangen en een hoop gepiep en gekraak is dit het besluit.

Foto's.

IMG03918-20130426-1120_zpse720077d.jpg

IMG03917-20130426-1115_zpsf20b51d3.jpg

IMG03914-20130426-1102_zps19085889.jpg

IMG03915-20130426-1104_zps467d4aa2.jpg

Kmstand is origineel ook al had ik dit niet verwacht, maar is dealer onderhouden geweest.

Volgende week vrijdag zal die klaar staan met nieuwe apk, nieuwe voorruit, nieuwe remschijven.

Optie's wat de benz heeft is absurd veel en word heus wel wennen van een kale auto naar een bomvolle auto.

ABS

airbag bestuurder

airbag passagier

airbags zij

airconditioning

automaat

buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar

buitentemperatuur meter

bumpers in carrosseriekleur

cd-speler

centrale deurvergrendeling met afstandsbediening

centrale vergrendeling

cruise control

dakdragers

elektrische ramen voor

gordelspanners

halogeen koplampen

halogeen mistlampen

in hoogte verstelb. stoel(en)

kanteldak elektrisch

lederen stuurwiel

lichtmetalen velgen

middenarmsteun

mistlampen

onderhoudsboekjes aanwezig

pareleffecctlak

passagiersstoel in hoogte verstelbaar

radio/cd-speler

regensensor

spiegels verwarmd

sportonderstel

sportstoelen voor

startblokkering

stoelverwarming voor

stuurbekrachtiging

warmtewerend glas

zonnedak elektrisch

Ik zal mijn pa zo gek krijgen dat hij de astra verder op rijd tot de laatste meters.

Als ik binnenkort niet meer online ben weten jullie waarom :thumb

Terug
Naar boven