• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuwe aanwinst met werk.

Hij heeft idd zo´n zwart kastje in de motorruimte.Zal t es even proberen.Eerst de remmen wat beter ontluchten,moet ook nog.

Die Computer regelt enkel de Ontsteking, en mag dit probleem niet veroorzaken, hij lijkt veel te rijk op stationair te lopen, je kan denk beter de carburateur eens reinigen.

Willem

Reinigen lijkt me zowieso wel een goed idee.Maar kun je hem niet afstellen voor wat betreft het te rijk lopen?

Morgen maar even naar de dealer voor de pakkingen,ook gelijk maar wat nieuwe vacuumleidingen.Als we dan toch bezig zijn.

er is niks aan gesteld.

Wat ik persoonlijk denk is dat de vlotter zijn werk niet goed doet, waardoor deze verzuipt, de motor krijgt dan benzine aangevoerd via zijn overstort, omdat de benzine blijft binnenstromen..

dus die carburateur moet je zowiezo eens uit elkaar slopen..

Willem

De eerste keer dacht ik iets van een "backfire" in de uitlaat te horen.Maar zal wel onzin zijn.

Waar kun je hem het beste mee reinigen?Remreiniger?

Carburateur reiniger.

controleer ook je vlotter op werking en of ie niet lek is..

kan komen omdat de Carburateur sinds jaren weer een droog heeft gestaan.

Willem

De wagen heeft idd zo´n 8 jaar stilgestaan in een boerenschuur.Daarna heeft de vorige eigenaar dr een jaar mee gereden tot ik hem kocht.Heb op meerdere plekken al uitgedroogde dingen gevonden.Dus zou goed kunnen.

Bedankt voor je info tot noch toe.Zal morgen aan de slag.

Hij is gewoon hetzelfde als mijn Carburateur, zal wel loslopen, en het zal best een 2E3 zijn.

als de vlotter past is er niks aan de hand.

Willem

Heb onlangs de nieuwe pakkingen,rubbers en het vlottersetje ontvangen.

De carb van t blok gehaald.En de vlotter vergeleken met de ontvangen vlotterset.

Maar nu is deze anders van vorm,zu dit een probleem zijn?

Pierburg2EcarburateurAsconaC16SV017_zps47d95b22.jpg

De rechter is de nieuwe,de linker degene uit de carb.

Wat ook opviel was dat het een 2E is en geen 2E3.

Pierburg2EcarburateurAsconaC16SV018_zps473f0e23.jpg

Nog even wat andere foto´s

Pierburg2EcarburateurAsconaC16SV016_zps467b3f2d.jpg

Pierburg2EcarburateurAsconaC16SV015_zps589d45ca.jpg

Pierburg2EcarburateurAsconaC16SV012_zps40c16022.jpg

Met de bestaande vlotter.

Volgens de info die ik kan vinden over deze carb´s,schelen z niet zoveel van elkaar.

Zal idd,wel loslopen.Maar wilde het even zeker weten.Gezien het drijflichaam van de nieuwe vlotter qua oppervlakte iets groter is.

Ga morgen even op de sloop kijken of ik nog een andere chokedeksel kan scoren.1 van de pijpjes is wat weg gevreten/gecorrodeerd.

019_zpsd5ba7639.jpg

021_zpscf8bc04b.jpg

020_zps9681657a.jpg

Hierbij nog de foto's van het ingekankerde pijpje.Hierdoor lektte hij een klein beetje.Met als gevolg een mooie groene aanslag op de carb.

P.s Mocht iemand nog zo'n dekseltje hebben liggen.Ik houd me aanbevolen.

Zoals eerder gezegd,ben mn carburateur aan het reviseren.Ben al goed op weg maar heb nog een paar dingen uit het revisiesetje waar ik vragen bij heb.Waar moeten de rubberringetjes en de kleine pakking op de foto.

De blauwe dopjes,in het midden, horen op de koelwaterslangen van de choke? Denk ik.Het kleine blauwe dingetje weet ik ook niet waar die hoort.

008_zps614e9b10.jpg

Zou zomaar kunnen.Ik zal nog even verder research plegen.Gek genoeg staat er niet veel over deze carb op internet,qua Opel.Wel zoals die gebruikt word bij VW.

volgens mij zijn die blauwe dingen zegels,als je de carb afgesteld hebt dan klik je die over de stelschroeven,zodat je zeker weer,als die zegels erop zitten dat er niet aan de basisafstellingen gekloot is.

Blauwe dopjes zeggen juist dat er aan gesteld is, witte dopjes zeggen dat er niks mee is gedaan (mijn bijde pierburg 2e3's hebben witte dopjes).

Ook verbaas ik me over die koelwaterpijpjes, dat die zo door geoxideert zijn.

ik neem aan dat mijn bijde carbs ook 26jaar oud zijn, en deze zien er een knap stuk beter uit..

Heb trouwens eens die andere op mijn autio gezet, maar die doet het al een stuk beter al de originele die het al helemaal niet slecht doet, motor loopt nu netjes 800 toeren zonder ploffen bij stationair, ipv 700 a 750 met lichte plofjes af en toe, en met accelereren loop ik nu weg bij de 16SH, ik bleef er altijd naast hangen..

Ik hoop dat de jouwe weer snel draait.

Willem

Nu de Ascona in de garage staat besloten om hem echt volledig te gaan aanpakken.

Dus volledig leeg en kaal halen om hem helemaal aan te pakken.Motor reviseren.

Heb me geen datum voor genomen,dus kan wel eens een heeeeeeeeele lange tijd duren.

Zozo, de Ascona zat net weer wat inelkaar haha.

Success met je renovatie. Als je weer eens naar de sloop wilt met mij dan pm je maar ;)

Rik ;)

@KadAstra-EF wrote:Zozo, de Ascona zat net weer wat inelkaar haha.

Success met je renovatie. Als je weer eens naar de sloop wilt met mij dan pm je maar ;)

Rik ;)

Hey Rik,

Ja idd.Maar zoals ie nu in de garage staat kan ie eigenlijk niet de weg op.

Hij heeft echt een beetje stevige liefde nodig.Hij komt nu zowiezo niet door de APK.

Dus alles dr uit en af.Lassen en spuiten.Motor reviseren.Ik wil hem hebben alsof hij net bij de dealer uit de showroom komt.

Zoiets in ieder geval.Ik heb me geen datum of tijd afgesproken met mezelf dus kan nog heeeeeeeel lang duren voordat ie klaar is.

Het zoeken naar onderdelen en documentatie kan beginnen,voorzover dat al niet voor een deel gebeurt is.

Dus we kunnen binnenkort wel weer eens een sloop bezoeken.

Terug
Naar boven