• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

nieuwe accu en goede dynamo

Techniek van de Astra uit die tijd is niet zo heel ingewikkeld inderdaad.

Ik heb laatst ook zo'n (delco remy) dynamo kapot gehad, deze deed overladen (18Volt+ ) daarbij brande het Acculampje dan wel, en de accu werd bij stilstand leeggetrokken door de dynamo.

na 2 dagen zat er HELEMAAL geen stroom meer in mijn bijde accu's (1x 55ah en 1x 90ah)

Willem

klopt dat probleem heb ik onlangs ook bij mijn eigen astra gehad, leek net of er iets smeulde onder de kap en als ik de auto uizette ging het acculampje branden, nieuwe dynamo eronder en het werkte weer perfect.

klopt dat probleem heb ik onlangs ook bij mijn eigen astra gehad, leek net of er iets smeulde onder de kap en als ik de auto uizette ging het acculampje branden, nieuwe dynamo eronder en het werkte weer perfect.

Tja, bij mij gebeurde het toen ie stationair stond te draaien voor de deur (klusbus, dus motor lekker laten draaien voor verlichtien etc etc).

Plotseling hoorde ik dat de motor er ineens flink aan moest trekken (toerental zakte kort in en meer brommen uit de uitlaat.

onderweg naar de bestuurders deur hoorde ik de dynamo flink aan het werk zijn, op de teller brande het dynamo lampje en de voltmeter stond op een 15,5 volt, deze liep flink verder op bij iets gasgeven.

Willem

Tja, bij mij gebeurde het toen ie stationair stond te draaien voor de deur (klusbus, dus motor lekker laten draaien voor verlichtien etc etc).

Plotseling hoorde ik dat de motor er ineens flink aan moest trekken (toerental zakte kort in en meer brommen uit de uitlaat.

onderweg naar de bestuurders deur hoorde ik de dynamo flink aan het werk zijn, op de teller brande het dynamo lampje en de voltmeter stond op een 15,5 volt, deze liep flink verder op bij iets gasgeven.

Willem

Je hebt dan wel mazzel gehad dat de overige electronica nog heel is, voordeel van een oudere auto uiteraard.

Willem

Je hebt dan wel mazzel gehad dat de overige electronica nog heel is, voordeel van een oudere auto uiteraard.

Willem

Ja dit had ook niet met een auto van deze tijd moeten gebeuren want dan was er meer schade dan alleen de dynamo, ben ook wel blij dat de mijne van 97 is kan er alles zelf aan doen.

Ja dit had ook niet met een auto van deze tijd moeten gebeuren want dan was er meer schade dan alleen de dynamo, ben ook wel blij dat de mijne van 97 is kan er alles zelf aan doen.

Voordeel van Canbus is dat die met deze dynamo problemen om kan gaan, en daardoor electronica kan uitschakelen.

De Dynamo stopt dan gewoon met laden.

willem

Voordeel van Canbus is dat die met deze dynamo problemen om kan gaan, en daardoor electronica kan uitschakelen.

De Dynamo stopt dan gewoon met laden.

willem

Heb inmiddels alles nagekeken, auto aangestart met andere auto en loopt perfect tot het laatste beetje stroom uit de accu is en dan slaat hij af. zijn erachter gekomen dat het acculampje op het dashbord ook niet brand (ook stom hadden we helemaal niet op gelet dus kun je ook niet zien of die bijlaad) als de auto op contact staat en als hij loopt.

Heb inmiddels alles nagekeken, auto aangestart met andere auto en loopt perfect tot het laatste beetje stroom uit de accu is en dan slaat hij af. zijn erachter gekomen dat het acculampje op het dashbord ook niet brand (ook stom hadden we helemaal niet op gelet dus kun je ook niet zien of die bijlaad) als de auto op contact staat en als hij loopt.

[rquote=1855534&tid=141546&author=johannes78]Heb inmiddels alles nagekeken, auto aangestart met andere auto en loopt perfect tot het laatste beetje stroom uit de accu is en dan slaat hij af. zijn erachter gekomen dat het acculampje op het dashbord ook niet brand (ook stom hadden we helemaal niet op gelet dus kun je ook niet zien of die bijlaad) als de auto op contact staat en als hij loopt.[/rquote]

Dus het lampje is kapot ?:o

Groet, Rik

Terug
Naar boven