• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuwe Accu

Hoi,

Mijn accu is zo goed als overleden (loopt leeg als hij 4 dagen stil staat)

Heb de accu polen los gehaald en ook de zekering van mijn ice.

Nu wil ik dus een andere accu gaan halen alleen weet ik nog niet welke.

Het gaat om een accu voor een Astra F C20XE

Ook wil ik hem zwaar genoeg hebben om mijn ICE de baas te kunnen namelijk:

4x 10" 250watt rms woofers

1x 1200watt monoblok

4x 100watt hoedenplank speakertjes

1x 100watt 4kanaals verserker

1x 10fahrad condensator

Gevoed door een 25mm kwadraat kabelset.

Op de oude accu trok ik bij erg harde & lage tonen mijn dashboard en koplampen een stuk weg (qua verlichting. uiteraard staat het volume goed hard dan.) ;)

Dit wil ik nu zo veel mogelijk beperken/voorkomen

De massa kabel is goed aangesloten op een net kaal stuk staal (gordel bout)

Is een zwaardere accu mogelijk en zo ja hoe zwaar?

Of moet er dan ook meteen een zware dynamo bij komen?

Alvast bedankt

Greetz

Kijk eens naar een northstar gel accu's, deze kunnen redelijk veel leveren zonder stroom problemen te krijgen. Ze zijn wel aan de prijs maar ze zijn wel goed.

Met een zwaardere dynamo ontlast je de accu een beetje. Tevens laad de accu wat sneller bij. Het is geen verplichting maar wel een verstandige keus. :thumbup

Kijk eens naar een northstar gel accu's, deze kunnen redelijk veel leveren zonder stroom problemen te krijgen. Ze zijn wel aan de prijs maar ze zijn wel goed.

Met een zwaardere dynamo ontlast je de accu een beetje. Tevens laad de accu wat sneller bij. Het is geen verplichting maar wel een verstandige keus. :thumbup

Bedankt voor de reacties allemaal!

35mmq setje zal ik eens gaan regelen.

Polen goed aansluiten komt ook wel in orde.

Net v.d. week op het schip waarop ik werk 8 accu's vervangen en die zijn net iets groter dan die in onze autotjes :P

@corsaracer pm komt eraan!

maar heb je een 10 farad condensator? en dan nog trek je je koplampen enz weg..? ik had het men mijn 1 farad wel maar nu heb ik 2 farad en heb ik nergens geen last meer van!

Bedankt voor de reacties allemaal!

35mmq setje zal ik eens gaan regelen.

Polen goed aansluiten komt ook wel in orde.

Net v.d. week op het schip waarop ik werk 8 accu's vervangen en die zijn net iets groter dan die in onze autotjes :P

@corsaracer pm komt eraan!

10F is overkil, en leverd vaak alleen maar problemen op

Als dat leeg is krijg je alleen nog maar stroom tekort aangezien deze niet meer geladen kan worden ;)

Je kan beter zorgen dat je teweinig hebt als teveel, teweinig kan makkelijker geladen worden.

Met mijn instal had ik nergens problemen mee, geen knipperende lampen.

1.4kw mono en 4x 100w alle twee RMS en had gewoon een accu alleen voorin.

Goede bekabeling scheeld al een hoop.

maar heb je een 10 farad condensator? en dan nog trek je je koplampen enz weg..? ik had het men mijn 1 farad wel maar nu heb ik 2 farad en heb ik nergens geen last meer van!

de accus van Caliber zijn ook goeie, zijn ook gel accu's.

ZItten alleen geen lood platen in maar glas platen.

Gaan langer mee, en hebben een hoger amph gehalte, en ze zijn ook een stuk goedekoper als bv; Optima en Northstar accus

10F is overkil, en leverd vaak alleen maar problemen op

Als dat leeg is krijg je alleen nog maar stroom tekort aangezien deze niet meer geladen kan worden ;)

Je kan beter zorgen dat je teweinig hebt als teveel, teweinig kan makkelijker geladen worden.

Met mijn instal had ik nergens problemen mee, geen knipperende lampen.

1.4kw mono en 4x 100w alle twee RMS en had gewoon een accu alleen voorin.

Goede bekabeling scheeld al een hoop.

Terug
Naar boven