• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuwe Astra, veel gebreken

Ok, top dat ze verder gaan zoeken! Zo hoort het. En nou maar hopen dat ze de oorzaak gaan vinden. We horen het nog wel.

Bericht even op de topic starter: ik heb sinds juli 2016 een Astra K 1.6 ecoflex bussines edition welke helaas ook onder de categorie valt van een maandagmorgen model. Meen dan ook echt uit grond van mijn hart dat ik maar wat blij ben dat het een 'lease' auto is waardoor alle problemen voor mij kostenloos zijn opgelost.

Ook bij mijn auto is binnen een jaar tijd de stabilisatiestang aan de voorzijde vervangen, deze begon steeds meer herrie te maken tijdens het rijden totdat het echt metaalachtig klonk bij het maken van stuurbewegingen, maar ook is bij nog geen 24K op de teller de distributieketting vervangen, hier zat af fabriek een fout in. Hiervoor heb ik ooit ergens gestaan na al uurtje of 2 gereden te hebben om wat materiaal op te halen. Bij vertrek richting de klant wilde de auto niet meer starten. Wel alles aan, needle sweep e.d. maar starten ho maar. Enigste wat je hoorde was het schakelen van het start relais. Daar is de oorzaak nooit echt van gevonden.

Ook heb ik problemen gehad met de airco, die wilde niet koud worden. Dt is inmiddels ook wel verholpen gelukkig. Wat ook wel fijn was het feit dat de microschakelaar in contactdoos bij de trekhaak bleef plakken, hierdoor dacht de auto dat er nog een aanhanger achter hing terwijl het in de praktijk toch echt niet meer zo was.

Het is wel jammer dat al deze gebreken het vertrouwen in de auto niet echt goed doet, terwijl nu op dit moment de auto gewoon naar behoren werkt en best fijn rijdt, maar als iemand mij op de man zou vragen zou je mij zo'n Astra aanraden om zo als particulier te gaan rijden zou ik het afraden.

ik zag vanavond bij het programma Wheeler Dealer een auto met het zelfde probleem van een niet te vinden lekkage. De auto werd volgepompt met rook en na enig speurwerk kwam er een lichte spoor rook te voorschijn. misschien iets voor jouw auto Aapje.

Alle maandagmorgen opel rijders zouden zich moeten verenigen. Gezamenlijk Kassa of Radar inschakelen. Bij ons nu alleen nog uitvallen navigatiescherm. Moet dan weer naar de dealer voor een onderzoek maar is al een keer gebeurd en men kon niets vinden. Dus we doen het er maar mee. Blijf naar de garage rijden met mijn nieuwe maandagmorgen Opel.

Even een up-date hier van Kat in de zak. Inmiddels heeft onze navigatie / home systeem het zaterdag jl. weer begeven. Weer in de slag met Opel Ned. en de dealer. Mijn man is meteen naar de dealer gereden zodat men nu na 5 x uitvallen van het een of het ander zelf in de garage kon constateren dat de radio niet meer werkte en de stem van de navigatie was verdwenen. Inmiddels contact gehad met Opel Ned. en nu eens wel iemand met een luisterend oor. We wachten het even af. Hoe is het inmiddels met de overige mensen, Aapje 1963? Enzovoort.

Je hebt heel duidelijk de 1 april maandagmorgen uitvoering gekregen van de Astra-k ! Triest dat je telkens wordt geconfronteerd met nieuwe ellende. Gelukkig heb je inmiddels rechtsbijstand, en lijkt ook de dealer zijn best te doen. Feitelijk ligt het initiatief nu bij Opel Nederland; zij hebben jou immers een ondeugdelijk product verkocht ! Ik zou gewoon de landelijke media (Radar, Kassa) benaderen met deze patstelling; wellicht is Opel-NL dan eerder geneigd jouw Astra te ruilen voor een andere Astra (eventueel even oud/kmstand/uitvoering).

Niet vreemd overigens dat er zoveel vervolg-ellende is ontstaan uit het lek via de voorruit !!! :cry:

Nogmaals heel veel sterkte en succes ! :praying02:

Opel Nederland is de importeur van dit kwaliteitsproduct en verkoopt dit via zijn dealernetwerk !

Opel Nederland heeft geen belang bij reputatieschade en/of negatieve publiciteit; derhalve de media opzoeken !

[quote quote=18359182]Intussen weeeer wat nieuws: de ruitensproeier die niet sproeit. En dan opeens weer wel….. je hoort bij weigering geen motortje, maar je ziet wel de ruitenwissers heen en weer gaan. Daarnaast had ik al een startknop die het af en toe niet doet. Na 1x indrukken wordt de auto “ wakker” en gaat oa de stoel naar voren. Maar als ik na het vastklinken van de autogordel wil starten, is de startknop “ dood”: geen controlelichtje meer te zien…. De dealer die intussen de reparaties uitvoert, denkt dat de BCM weer kapot is (en die is al eens vervangen). De jurist gaat de verkopende dealer maar vragen om 3 jaar extra garantie want de verwachting is en blijft dat er nog wel wat meer defect zal gaan in mijn maadagochtendauto…[/quote]

Ik voel en begrijp je frustratie... en helaas herken ik het ook.

Moe moe moe worden we ervan.

Maar volgende wk vakantie..... er ff uit. :yahoo:

Opel: wir leben autos

lmjcrlzkaqkw8hthu2x1qmfw9c9h53jg.jpg

Zou mooi zijn om dit te wijzigen naar: Opel, wir leben onze klanten.....

Echt bizar wat voor problemen er langs komen met sommige exemplaren. Ik merk hier (gelukkig) helemaal niets van. Het is dus niet structureel maar het komt toch wel vaak voor als ik dit zo lees. De problemen houden dan ook niet echt op.

Mensen, sterkte hiermee en hopelijk gaat Opel hier wel wat mee doen.

<p style="text-align: left;">[quote quote=18359234]Echt bizar wat voor problemen er langs komen met sommige exemplaren. Ik merk hier (gelukkig) helemaal niets van. Het is dus niet structureel maar het komt toch wel vaak voor als ik dit zo lees. De problemen houden dan ook niet echt op. Mensen, sterkte hiermee en hopelijk gaat Opel hier wel wat mee doen.[/quote]</p>

Ik vrees dat Opel er weinig aan gaat doen. Wat jammer is rijd al 36 jaar Opel... :cry:

Beste aapje1963 wens je heel veel geluk en hoop dat de "jurist" Opel kan bewegen jullie tegemoet te komen. Onze irritaties met de opel Astra K vallen in het niets met wat jullie moeten meemaken. Op zich rijdt onze Astra niet verkeerd. Met enige moeite hebben wij besloten om de Astra na ruim twee en een half jaar in te ruilen. Ons vertrouwen is er niet meer. Of het gras groener is om na 45 jaar Opel naar een ander merk over te stappen zal de toekomst leren. Eigenlijk had ik het al eind 1999 met Opel gehad. Onze 7 maanden oude Vectra branden op de A 28 uit. Opel had toen het lef om via een expert te laten weten dat ik de radio verkeerd had ingebouwd. Heb toen verteld dat ik gediplomeerd monteur was en dat de radio door de dealer was overgebouwd (in de slee geduwd) en daar niets mis mee kon gaan. Van Opel kreeg ik te horen dat ik het maar met mijn verzekering moest regelen. Door de goede service en begeleiding van de toenmalige dealer zijn wij toch Opel Vectra blijven rijden. De arrogante houding van Opel maakt zeker deel uit van onze beslissing.

j7oa7dhf9rkie3i68hrrows0mvumfoto.jpg

[quote quote=18359248]Beste aapje1963 wens je heel veel geluk en hoop dat de “jurist” Opel kan bewegen jullie tegemoet te komen. Onze irritaties met de opel Astra K vallen in het niets met wat jullie moeten meemaken. Op zich rijdt onze Astra niet verkeerd. Met enige moeite hebben wij besloten om de Astra na ruim twee en een half jaar in te ruilen. Ons vertrouwen is er niet meer. Of het gras groener is om na 45 jaar Opel naar een ander merk over te stappen zal de toekomst leren. Eigenlijk had ik het al eind 1999 met Opel gehad. Onze 7 maanden oude Vectra branden op de A 28 uit. Opel had toen het lef om via een expert te laten weten dat ik de radio verkeerd had ingebouwd. Heb toen verteld dat ik gediplomeerd monteur was en dat de radio door de dealer was overgebouwd (in de slee geduwd) en daar niets mis mee kon gaan. Van Opel kreeg ik te horen dat ik het maar met mijn verzekering moest regelen. Door de goede service en begeleiding van de toenmalige dealer zijn wij toch Opel Vectra blijven rijden. De arrogante houding van Opel maakt zeker deel uit van onze beslissing. [/quote]

Ja is is klote.. hoop op Opel heb ik eerlijkgrzegd niet echt... helaas.

Hopelijk kan de dealer verplicht worden... dat de Astra elders nagekeken en gerepareerd wordt en zij dit moeten vergoeden.

Het is zeer frustrerend om na zolang Opel te rijden in deze situatie te zitten.

Wat voor auto heb nu nu gekozen..

Mijn angst is de lage inruil.. best snel een nieuwe auto inruilen.. afschrijving is hoog bij nieuw.

[quote quote=18359302]Kreeg net te horen van de dealer dat er vorige week een schrijven van Opel is uitgegaan m.b.t. het uitvallen e.d. van het Navi-scherm. Ik was de boel kennelijk voor ;) Check kan gedaan worden bij de dealer o.b.v. chassisnummer.[/quote]

Heb je enig idee wat er in deze brief zou moeten staan?

Voor welke Astra.s geld het dan.. de verstandhouding tussen ons en de dealer begint te vertroebelen.. ik heb aangegeven dat onze navigatie soms zwart blijft dan traag opstart..en soms ook zwart is en dat de radio dan gewoon speeld dan moet het contact uit end soms meerdere keren.

Ik heb wel het idee dat ze laatst de software vervangen hebben m.n zenders waren allemaal gewist bij ophaal.

Het voorste scherm zegt men is nu vervangen.. ik had door mijn vocht probleem vochtplekken in het scherm.

Of ze wat aan het uitvallen en of zwart beeld hebben weet ik niet.

Dus bij hun met mijn chassie nr aankomen heeft vrees ik geen zit.. zeggen ze toch dat het niet voor onze auto geld. . Vertrouwen is na laatste dealer bezoek geschaad.

Zo er is weer heen en weer geschreven. Inmiddels contact gehad met Opel Nederland over mijn infotainment systeem en ook met de dealer. Ik ga nu ook gewoon de naam noemen, want het schiet allemaal niet op. Autobedrijf Kooiman in Oud-Beijerland. Inmiddels een email gestuurd en we beroepen ons op artikel 7:17 van het Burgerlijk Wetboek BW.

Gezien de gebreken is er sprake van non-conformiteit (7:17 BW). Op grond van de consumentenbescherming in het Burgerlijk Wetboek is men als verkoper verantwoordelijk voor het geleverde product. En is men aansprakelijk als blijkt dat het product non-conform is;

het product bezit niet de eigenschappen die ik als koper mag verwachten op grond van de aard van dit product, de door de dealer verstrekte informatie en de koopovereenkomst.

Het is afwachten en inderdaad inmiddels overweeg ik om Kanniewaar zijn in te schakelen. Als we dat allemaal doen, is er best een leuke scetch van de te maken en met 1 miljoen kijkers gaat Opel wellicht eens een keer wat doen. Ik word al ziek als een reclame van Opel voorbij zie komen. Mooie woorden, beloften en niets waar kunnen maken. Ook ik heb een auto van september 2016, maar blijkt gemaakt in november 2015. Daardoor was alles verdroogd. Nu is er nog het infotainment systeem en dat loopt al vanaf januari 2017. Ben zo klaar van deze Ongeval Pech En Last auto. Had goede hoop op een meneer van Opel maar werd maandag al teruggebeld door een ander. Waarschijnlijk was deze meneer iets te meegaand. Weer afgewimpeld met afspraak garage om 1 module te laten veranderen.

Terug
Naar boven