• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuwe auto's, wel of niet aan beginnen?

maar feit blijft dat de fossiele brandstoffen opraken. :jerry :jerry ooit, maar dat maak jij niet meer mee ;)

tja nieuwe auto,s zijn leuk maar nodeloos zwaar niet veel zuiniger behalve in de ogen van de staat en de verkoper en veel ingewikkelder voor de doe het zelver zoals ik maar bovenall niet alle maar een hoop auto,s zijn gewoon eenheidsworst je kunt er zo renault of skoda of volvo op plakken en de leek zou het nog niet merken geef mij maar een krakende karakterkar ik word pas bang als mij auto niet meer rammelt dan is ie pas echt stuk :wub :wors king: :afro

tja nieuwe auto,s zijn leuk maar nodeloos zwaar niet veel zuiniger behalve in de ogen van de staat en de verkoper en veel ingewikkelder voor de doe het zelver zoals ik maar bovenall niet alle maar een hoop auto,s zijn gewoon eenheidsworst je kunt er zo renault of skoda of volvo op plakken en de leek zou het nog niet merken geef mij maar een krakende karakterkar ik word pas bang als mij auto niet meer rammelt dan is ie pas echt stuk :wub :wors king: :afro

ze maken het ook extra moeilijk voor de hobbyist

die corsa uit 2000 van mij zat de lmm met torxjes met een puntje in het midden

gelukkig is mn griptang niet zo selectief

ook de slangklemmen zijn het model die om de aandrijfashoes zitten :puke

die gaan er binnenkort ook aan :jerry

ze maken het ook extra moeilijk voor de hobbyist

die corsa uit 2000 van mij zat de lmm met torxjes met een puntje in het midden

gelukkig is mn griptang niet zo selectief

ook de slangklemmen zijn het model die om de aandrijfashoes zitten :puke

die gaan er binnenkort ook aan :jerry

Bij dat soort torxen tik je dat pinnetje er zo uit.

Waarom ik geen nieuwere auto zou nemen:

1.bestaat uit vier keer zo veel onzin onderdelen, dus vier keer zo snel stuk.

2.wil pertinent geen canbus

3.wil pertinent niet een door overheid afgedwongen en door de fabrikant met tegenzin ontwikkelde emmissietroep die de prestaties (en netto milieuwinst!) om zeep helpen.

4.wil de leugenachtige en puur op winst uitzijnde overheid/belastingdienst niet steunen.

5.vind de gemiddelde moderne auto ronduit karakterloos

6.ik wil de weg voelen in mijn stuur, en niet zo'n op Mien uit Urk aangepast strijkijzer.

7.wil geen motor met een plastic inlaat en plastic deksel er op.

8.alle argumenten die men aandraagt om voor een nieuwe auto te gaan zijn niet waar, ze zijn niet zuiniger, ze roesten nog steeds vaak hard en lijden zonder enige uitzondering aan overgewicht.

Zo kan ik nog wel een half uurtje door gaan...

Ook nieuwere opels heb ik bedenkingen over, wil geen siemens meuk ook, geef mij maar Bosch.

Bij dat soort torxen tik je dat pinnetje er zo uit.

Waarom ik geen nieuwere auto zou nemen:

1.bestaat uit vier keer zo veel onzin onderdelen, dus vier keer zo snel stuk.

2.wil pertinent geen canbus

3.wil pertinent niet een door overheid afgedwongen en door de fabrikant met tegenzin ontwikkelde emmissietroep die de prestaties (en netto milieuwinst!) om zeep helpen.

4.wil de leugenachtige en puur op winst uitzijnde overheid/belastingdienst niet steunen.

5.vind de gemiddelde moderne auto ronduit karakterloos

6.ik wil de weg voelen in mijn stuur, en niet zo'n op Mien uit Urk aangepast strijkijzer.

7.wil geen motor met een plastic inlaat en plastic deksel er op.

8.alle argumenten die men aandraagt om voor een nieuwe auto te gaan zijn niet waar, ze zijn niet zuiniger, ze roesten nog steeds vaak hard en lijden zonder enige uitzondering aan overgewicht.

Zo kan ik nog wel een half uurtje door gaan...

Ook nieuwere opels heb ik bedenkingen over, wil geen siemens meuk ook, geef mij maar Bosch.

Ben het grotendeels met je eens, tijdje in een nieuwe peugeot 208 gereden maar had er niet meer plezier aan als mn eigen corsa. Hele interieur met touchscreen werkte gewoon niet optimaal, schakelen was ook teveel speling. Ik zie dan de meerwaarde van zon auto tov een 17 jaar oude corsa niet echt (waar eigenlijk geen oud onderdeel meer opzit)

Aan de andere kant, een maat van mij heet een 1 serie, de 125 en dat rijd toch echt wel heel goed. Bochtenwerk is strak, berg comfort. Interieur is goed afgewerkt, mediasysteem wat WERKT, niet zon kansloos touchscreen. Audiosysteem wat goed klinkt. Goed je betaald ervoor maar ik zou het wel weten.

Qua milieucrap, tsjah zon auto gaat toch het rood in bij mij dus dat brand wel schoon, en de overheid subsidiëren doe je toch al. Ook met een oude auto waar je onderdelen voor koopt......

Ben het grotendeels met je eens, tijdje in een nieuwe peugeot 208 gereden maar had er niet meer plezier aan als mn eigen corsa. Hele interieur met touchscreen werkte gewoon niet optimaal, schakelen was ook teveel speling. Ik zie dan de meerwaarde van zon auto tov een 17 jaar oude corsa niet echt (waar eigenlijk geen oud onderdeel meer opzit)

Aan de andere kant, een maat van mij heet een 1 serie, de 125 en dat rijd toch echt wel heel goed. Bochtenwerk is strak, berg comfort. Interieur is goed afgewerkt, mediasysteem wat WERKT, niet zon kansloos touchscreen. Audiosysteem wat goed klinkt. Goed je betaald ervoor maar ik zou het wel weten.

Qua milieucrap, tsjah zon auto gaat toch het rood in bij mij dus dat brand wel schoon, en de overheid subsidiëren doe je toch al. Ook met een oude auto waar je onderdelen voor koopt......

Koop meestal jong en rij die dan lang, Kadett D (3 jaar oud) die ik kocht reed ik 1 jaar, Kadett E (1 jaar oud) reed ik 9 jaar, Astra F ( 3 jaar) 8 jaar, Astra G ( 3 jaar) nu 13 jaar, Astra H (4 jaar) reed ik 6 jaar, en zijn opvolger is er net zal ook vele jaren mee gaan.

Tussen de () de ouderdom bij aan koop.

De Astra H was nog geen 1000 euro afschrijving per jaar, de Astra G 800 euro per jaar afschrijving, bij de Astra J die ik nu rij gaat het nu hard maar zodra die op leeftijd komt zakt dat heel erg.

Koop meestal jong en rij die dan lang, Kadett D (3 jaar oud) die ik kocht reed ik 1 jaar, Kadett E (1 jaar oud) reed ik 9 jaar, Astra F ( 3 jaar) 8 jaar, Astra G ( 3 jaar) nu 13 jaar, Astra H (4 jaar) reed ik 6 jaar, en zijn opvolger is er net zal ook vele jaren mee gaan.

De Astra H was nog geen 1000 euro afschrijving per jaar, de Astra G 800 euro per jaar afschrijving, bij de Astra J die ik nu rij gaat het nu hard maar zodra die op leeftijd komt zakt dat heel erg.

Ik ben blij dat er mensen zijn die nieuwe auto's kopen.

Want als niemand meer nieuw koopt, dan heb ik straks ook niks meer te kiezen :jerry

Ik rij zelf in een Senator uit 1978, en die is ook ooit nieuw geweest en ben blij dat iemand die toch nieuw

heeft gekocht.... :D :D

Ik ben blij dat er mensen zijn die nieuwe auto's kopen.

Want als niemand meer nieuw koopt, dan heb ik straks ook niks meer te kiezen :jerry

Ik rij zelf in een Senator uit 1978, en die is ook ooit nieuw geweest en ben blij dat iemand die toch nieuw

heeft gekocht.... :D :D

@Andre_Ede wrote:Koop meestal jong en rij die dan lang, Kadett D (3 jaar oud) die ik kocht reed ik 1 jaar, Kadett E (1 jaar oud) reed ik 9 jaar, Astra F ( 3 jaar) 8 jaar, Astra G ( 3 jaar) nu 13 jaar, Astra H (4 jaar) reed ik 6 jaar, en zijn opvolger is er net zal ook vele jaren mee gaan.

je noemt hier bedragen aan afschrijving, waar ik meestal mn auto's voor koop :jerry

@Andre_Ede wrote:Koop meestal jong en rij die dan lang, Kadett D (3 jaar oud) die ik kocht reed ik 1 jaar, Kadett E (1 jaar oud) reed ik 9 jaar, Astra F ( 3 jaar) 8 jaar, Astra G ( 3 jaar) nu 13 jaar, Astra H (4 jaar) reed ik 6 jaar, en zijn opvolger is er net zal ook vele jaren mee gaan.

je noemt hier bedragen aan afschrijving, waar ik meestal mn auto's voor koop :jerry

ik zelf heb een bmw 1 uit 2008 gehad. Het radiogeluid was gewoon slecht. Nu opel adam, geluid gewoon stukken beter. Adam bevalt ook beter als 1 serie.

ik zelf heb een bmw 1 uit 2008 gehad. Het radiogeluid was gewoon slecht. Nu opel adam, geluid gewoon stukken beter. Adam bevalt ook beter als 1 serie.

Weet niet, mijn 29jaar oude buitenslaper staat ook nog in de 1e lak.

De 1op20 voor de bluemotion is bij normaal stadsgebruik, net als de kadett bij normaal stads verbruik.

Naar Limburg op en neer deed deze oude Vervuiler een 1op27 a 1op28.

Met de Skoda Fabia Combi rijd ik bij 100 op de cruise net zo duur als onze kadett dat bij 100 deed, en liep de kadett zelfs zuiniger bij 120km/u.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Weet niet, mijn 29jaar oude buitenslaper staat ook nog in de 1e lak.

De 1op20 voor de bluemotion is bij normaal stadsgebruik, net als de kadett bij normaal stads verbruik.

Naar Limburg op en neer deed deze oude Vervuiler een 1op27 a 1op28.

Met de Skoda Fabia Combi rijd ik bij 100 op de cruise net zo duur als onze kadett dat bij 100 deed, en liep de kadett zelfs zuiniger bij 120km/u.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Ik had een airbag in me corsa b gsi.. Heb toen zo'n sport stuurtje erin gezet en de airbag lamp eruit gedraaid. Ik ben er ook geen fan van.. Alleen bij een frontaaltje legt de gordel als enige redmiddel het af.. Maar voorde rest als je goed handelt en adrenaline door je heen giert is de gordel vaak voldoende mits deze volgens de richtlijnen gebruikt worden.. Dus niet achter je rug ofzo wat sommige ook wel eens doen

Jules deelder had daar een leuk fragment van.. En ondanks dat het show is ben ik het wel met hem eens..

Terug
Naar boven