• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuwe auto's, wel of niet aan beginnen?

Dat klopt op top op een zeker niveau,in de usa is alles zonder belastingen maar het verschil tussen hier en daar gaat hier naar de overheid...En de overheid doet daar een zorgstaat mee runnen,als je zonder job zit krijg je hier gratis geld als je 65 bent krijg je gratis geld als je echt niet kunt ga je op kosten van de overheid naar een verzorgings tehuis en als je goed je best doet betaalt de overheid je opleiding,dat ga je niet voor elkaar krijgen in de US.

Ik ga hier geen economie les geven,maar op het gebied van auto liefhebbers zijn veel landen beter als NL,maar op veel andere punten liggen die landen dan weer achter,dus is maar net waar bevind je je op de wereld..

Back naar topic,dat je als je hier een nieuwe auto koopt je enorm veel rare belastingen betaal is normaal,want immers dat moet voor het milieu,want als je veel betaalt is het goed voor het mileu..

Het budget van de infrastructuur word verminderd en de houderschaps belasting moet omhoog....Je huis zakt in marktwaarde maar de WOZ gaat omhoog..

Op 1 jan stond ruwe olie op plus minus 50$ per vat het heeft ooit op 110$ per vat gestaan dacht ik ipv 1.8€ koste de benzine geen 0,9€ per liter maar rond de 1,35/1,4€ waar is dat verschil heen want bv een vat olie van 50$ naar 75$ merken we direct aan de pomp...(op 1 jan heeft de overheid de belasting weer verhoogt is het andwoord)

Nu de ECB quatative easing aan het doen is (zorgen dat de banken weer wat geld in de kassa krijgen en dit uitgeven en de economie weer uit het slop moet trekken) wat in feite een vorm is van je uit de schulden printen op een zeker niveau....Komen der meer euros en als der veel van iets is daalt de waarde,maar brandstoffen/olie word in $ verhandelt en nu moeten wij meer euro,s geven om dezelfde aantal dollars te krijgen als bv een jaar terug met als gevolg dat we dit aan de pomp merken eerst waren 120 dollar 100 euro dit zal binnenkort wel 1 1 worden dan betalen wij zonder iets te doen al 20% meer stel je dan eens voor dat olie naar de 100$ per vat gaat dan zit je al snel op 1,80 per liter + de verhoging van 1 jan en de 20% euro dollar koers......

ik heb geen last van de benzine prijzen... ik tank voor €1,10 per liter op belgisch grondgebied.... ik heb dus de mogelijkheid deze belasting te ontduiken/vluchten

ik heb geen last van de benzine prijzen... ik tank voor €1,10 per liter op belgisch grondgebied.... ik heb dus de mogelijkheid deze belasting te ontduiken/vluchten

Ik wil het allemaal!

1) een nieuwe auto, gekozen volgens mijn specificaties waar ik bijtelling voor betaal en het meest gebruikt wordt in het gezin.

2) een goede/degelijke gezinsauto voor mijn vrouw, 5/6/7 jaar bij aanschaf met voldoende moderne (veiligheids) opties (en als het kan, zoals nu in onze Zafira Cosmo met panoramadak wat meer), in de juiste uitvoering (lees juiste motorisering/bak, niet perse de snelste maar waar je weinig onderhoud/kosten aan hebt), deze auto blijft ook dealer onderhouden en wil ik een jaar of 7,5 tot 10 in rijden.

3) een oldtimer, 3 zekeringen en dubbele carbs!, en geen wegenbelasting!

Nummer 2 en 3 hebben we, nr 1 was niet mijn keuze..nog ff wachten

met onze oude nrs 2 (2x primera) hebben we als 2e auto in 10,5 jaar en 238.000 km 1600!! euro afgeschreven los van onderhoud bij dealer waarbij ik echt helemaal nooit voor verassingen ben komen te staan, zowieso waren de oh kosten laag, kettingmotor en nooit iets anders dan slijtagedelen!

Ikzelf vind een auto Met tankpas wel heel lekker rijden!! (ja zelfs een Renault Aquarium...)

Ik wil het allemaal!

1) een nieuwe auto, gekozen volgens mijn specificaties waar ik bijtelling voor betaal en het meest gebruikt wordt in het gezin.

2) een goede/degelijke gezinsauto voor mijn vrouw, 5/6/7 jaar bij aanschaf met voldoende moderne (veiligheids) opties (en als het kan, zoals nu in onze Zafira Cosmo met panoramadak wat meer), in de juiste uitvoering (lees juiste motorisering/bak, niet perse de snelste maar waar je weinig onderhoud/kosten aan hebt), deze auto blijft ook dealer onderhouden en wil ik een jaar of 7,5 tot 10 in rijden.

3) een oldtimer, 3 zekeringen en dubbele carbs!, en geen wegenbelasting!

Nummer 2 en 3 hebben we, nr 1 was niet mijn keuze..nog ff wachten

met onze oude nrs 2 (2x primera) hebben we als 2e auto in 10,5 jaar en 238.000 km 1600!! euro afgeschreven los van onderhoud bij dealer waarbij ik echt helemaal nooit voor verassingen ben komen te staan, zowieso waren de oh kosten laag, kettingmotor en nooit iets anders dan slijtagedelen!

Ikzelf vind een auto Met tankpas wel heel lekker rijden!! (ja zelfs een Renault Aquarium...)

Kan me daar wel bij aansluiten, mijn vrouw rijdt een Nissan Micra, ook de befaamde kettingmotor, je moet er geen wilde prestaties van verwachten en zuinig is hij ook niet echt (niet veel beter dan mijn Kadett C20XE) Het is wel bombestendig en rijdt daardoor heel goedkoop en betrouwbaar. Toch geen moderne auto, ding is uit 1993. Nog net voor de grote achteruitgang. Voor mij is dat 1996, ik zal niet snel een auto kopen die jonger is dan dat.

Kan me daar wel bij aansluiten, mijn vrouw rijdt een Nissan Micra, ook de befaamde kettingmotor, je moet er geen wilde prestaties van verwachten en zuinig is hij ook niet echt (niet veel beter dan mijn Kadett C20XE) Het is wel bombestendig en rijdt daardoor heel goedkoop en betrouwbaar. Toch geen moderne auto, ding is uit 1993. Nog net voor de grote achteruitgang. Voor mij is dat 1996, ik zal niet snel een auto kopen die jonger is dan dat.

voor mij valt mijn "nieuwe" corsa b x12xe ook onder de categorie nieuwe auto's

aardig wat mileumeuk en zo'n akelig plastieken inlaat

was voor de aanschaf aardig sceptisch

maar hij heeft nu al bewezen dat een verbruik van 1 op 15 goed haalbaar is

zelfs met mijn getrap :jerry

voor mij valt mijn "nieuwe" corsa b x12xe ook onder de categorie nieuwe auto's

aardig wat mileumeuk en zo'n akelig plastieken inlaat

was voor de aanschaf aardig sceptisch

maar hij heeft nu al bewezen dat een verbruik van 1 op 15 goed haalbaar is

zelfs met mijn getrap :jerry

1op13,5 gemiddeld met een 1110kg op kenteken, Astra-F1 2.0i 115pk (c20ne) stationwagen met vlotte rijstijl.

Vriendin van me met haar BMW 318i efficient dynamics A-label stationwagen (touring) geval moet haar best doen om dat te halen met haar 147pk 1390kg eco apparaat.

Op de lange afstand haalt de Beyer net 1 op15, terwijl mijn Astra op haar slofjes 1 op17haalde op de lange rit met airco aan.

Zuiniger s gelul in de ruimte.

De motoren zijn heus efficienter geworden, maar de auto zwaarder, waardoor deze efficientie weer teniet word gedaan.

Mijn 2traps Carb Ascona 1.6S draait ook prima 1 op 14, en gaat ook in rond de 10tellen naar de 100.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

1op13,5 gemiddeld met een 1110kg op kenteken, Astra-F1 2.0i 115pk (c20ne) stationwagen met vlotte rijstijl.

Vriendin van me met haar BMW 318i efficient dynamics A-label stationwagen (touring) geval moet haar best doen om dat te halen met haar 147pk 1390kg eco apparaat.

Op de lange afstand haalt de Beyer net 1 op15, terwijl mijn Astra op haar slofjes 1 op17haalde op de lange rit met airco aan.

De motoren zijn heus efficienter geworden, maar de auto zwaarder, waardoor deze efficientie weer teniet word gedaan.

Mijn 2traps Carb Ascona 1.6S draait ook prima 1 op 14, en gaat ook in rond de 10tellen naar de 100.

@wim-v6 wrote:1op13,5 gemiddeld met een 1110kg op kenteken, Astra-F1 2.0i 115pk (c20ne) stationwagen met vlotte rijstijl.

Dus al met al hebben we in deze 15 a 20 jaar een vooruitgang geboekt qua ontwikkeling en heeft het alleen maar geld gekost... En kunnen we beter bij oudere autos kunnen blijven... Ze zijn ook tevens makkelijker te repareren...

@wim-v6 wrote:1op13,5 gemiddeld met een 1110kg op kenteken, Astra-F1 2.0i 115pk (c20ne) stationwagen met vlotte rijstijl.

Dus al met al hebben we in deze 15 a 20 jaar een vooruitgang geboekt qua ontwikkeling en heeft het alleen maar geld gekost... En kunnen we beter bij oudere autos kunnen blijven... Ze zijn ook tevens makkelijker te repareren...

Auto's zijn voornamelijk veiliger en comfortabeler geworden. Leuk zo een oudere auto, maar als je dan een keer tegen een boom rijd ga je de kooiconstructie en airbags wel missen. Daarom is het gemiddelde verbruik niet gedaald. Mijn persoonlijke voorkeursbouwjaren zitten tussen de 1993-2008 zo ongeveer afhankelijk van de auto. Een oudere populaire auto heeft ook als voordeel dat er meer onderdelen voor zijn.

Ik heb al ervaring met een boom gehad in een astra G en ik schatte me snelheid rond de 80a 100 maar de airbag deed geen drol.. Die klaptw niet eens uit en er was geen storing.. Ik raakte in de slip en kreeg de boom links voor binnen . ik had tegengestuurd maar toen dat tevergeefs was de bijrijdersdeur vast gepakt zodat ik met mijn hoofd niet tegen de portierruit aan klapte... De auto was total loss maar heb er niks an over gehouden en ben door het raam naar buiten geklommen... Ik heb verder heel weinig met electronica.. Abs stuurbekrachtiging en TCS is goed maar automatische koplampen die aangaann als het donker is.. Ik zie steeds vaker mensen die savonds hun lampen niet aan doen en nog meer gevallen waar bestuurders lui worden en niet meer met autorijden bezig zijn

Auto's zijn voornamelijk veiliger en comfortabeler geworden. Leuk zo een oudere auto, maar als je dan een keer tegen een boom rijd ga je de kooiconstructie en airbags wel missen. Daarom is het gemiddelde verbruik niet gedaald. Mijn persoonlijke voorkeursbouwjaren zitten tussen de 1993-2008 zo ongeveer afhankelijk van de auto. Een oudere populaire auto heeft ook als voordeel dat er meer onderdelen voor zijn.

Ik heb al ervaring met een boom gehad in een astra G en ik schatte me snelheid rond de 80a 100 maar de airbag deed geen drol.. Die klaptw niet eens uit en er was geen storing.. Ik raakte in de slip en kreeg de boom links voor binnen . ik had tegengestuurd maar toen dat tevergeefs was de bijrijdersdeur vast gepakt zodat ik met mijn hoofd niet tegen de portierruit aan klapte... De auto was total loss maar heb er niks an over gehouden en ben door het raam naar buiten geklommen... Ik heb verder heel weinig met electronica.. Abs stuurbekrachtiging en TCS is goed maar automatische koplampen die aangaann als het donker is.. Ik zie steeds vaker mensen die savonds hun lampen niet aan doen en nog meer gevallen waar bestuurders lui worden en niet meer met autorijden bezig zijn

Terug
Naar boven