@jethro wrote:
ADAC heeft een onderzoek gedaan, waaruit blijkt dat elektrische auto`s helemaal niet zo milieuvriendelijk zijn.
Sommige dieselauto`s presteren op dat vlak namelijk beter.
Alleen de Nederlandse Roverheid begrijpt dat niet en belast het rijden in dieselauto nog steeds EXTRA.
Vergeet de LPG auto`s niet!!!
Worden ook te zwaar belast.

:jerryIn mijn post heb ik het nergens over milieu gehad, wel over technologische ontwikkelingen. Dat is niet hetzelfde, terwijl dat hier wel zo neergezet wordt. Ik ben zelf een liefhebber van techniek en ontwikkeling en ik ben een voorstander van hybride techniek en elektrische auto's, maar waarom moet dat per se met milieu te maken hebben? Ik zeg dat ik elektrische auto's interessant vind en jij zegt dat ze niet schoner zijn dan diesels. Ja? En? Dus? Heb ik dat beweerd dan? Je hoort mij nergens allerlei rare regels van de overheid goedpraten. Het enige wat ik zeg is dat ik het dom vind om technologische ontwikkelingen tegen te houden.
Verder kun je wel zeggen dat de auto uit de jaren 90 prima was en dat er allemaal geen elektrische rommel aan hoeft, dat is voor een deel wel waar. Als je een Vectra A pakt, dan heb je inderdaad een prima auto waar weinig mis mee kan gaan. En inderdaad bij een nieuwe Insignia heb je inderdaad een hoop mogelijke elektrische storingen.
Maar dan vergelijk je wel twee dingen met elkaar die totaal niet met elkaar te vergelijken zijn. De markt WIL nu eenmaal de technische snufjes in z'n auto. Je kunt je geen nieuwe Insignia meer voorstellen zonder navigatie, predictive cruisecontrol, radio met allerlei functies, verwarmde spiegels, verwarmde stoelen, elektrisch verstelbare stoelen, achteruitrijcamera, parkeersensoren en niet te vergeten alle veiligheidsdingen: ABS, ESP, airbags etc. Al die rommel die erop zit wordt een spaghetti aan draden als je dat gaat doen ZONDER canbus. Als er DAN is mis is, probeer dan maar eens een storing te vinden. Zonder canbus is dat onmogelijk. Ze hebben geprobeerd om een auto te maken zonder die rommel, Dacia. Maar ondertussen hebben die ook al modellen met canbus, omdat de markt nu eenmaal al die snufjes wil.