• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuwe banden op de Astra

[rquote=1870522&tid=142831&author=wim-v6]

let wel dat je in Duitsland een band moet hebben die de max snelheid van de auto kunnen hebben of zelfs meer.

[/rquote]

Hahaha, dan zit ik met T zelfs nog goed ;)

[rquote=1870534&tid=142831&author=xladage][rquote=1870522&tid=142831&author=wim-v6]

let wel dat je in Duitsland een band moet hebben die de max snelheid van de auto kunnen hebben of zelfs meer.

[/rquote]

Hahaha, dan zit ik met T zelfs nog goed ;)[/rquote]

Zou ik bij een diesel niet doen.

Ivm koppel. H banden kunnen er beter tegen.

[rquote=1870531&tid=142831&author=xladage]Ik heb eigenlijk altijd Pirelli Cinturato P6 gereden, die wil ik er weer op.

Geweldige band!

Heb ook een keer Kleber gereden en Michelin energy saver, en mijn eerste auto een set Dunlops, maar geen van allen kunnen wat mij betreft op tegen de Pirelli CP6, zeker met regen en sneeuw (even niet pratend over winterbanden dan natuurlijk).

Extra vraagje is dan natuurlijk is de 195-60 dan echt merkbaar fijner dan de 195-65?

ik dacht hoe hoger de band, hoe comfortabeler...[/rquote]

Hoe hoger hoe fijner gaat niet helemaal op. Als ie hoger wordt krijg je meer een rol effect op de wangen, dus als je stuurt heb je meer kans op frictie tussen de velg en het loopvlak.

De auto wordt er dus in het geheel wat minder stabiel en strak op. Platter betekend welk stugger en stijver, maar hoger niet per se comfortabeler. Ik heb er zelf ook 195/60 opzitten, maar ik zou niet snel wat groter nemen.

Hmmm ok, dit topic geeft me iets om over na te denken.

Wat een beetje jammer is, is dan de 195-60 twintig euro per band duurder is dan de 195-65, das dus wel 80 euries....

Daar moet ik nog even een ei over leggen....

Thanks 4 the tips iig!

Dat 195/60 duurder is dan de 195/66 heeft te maken dat de 195/65 een soort standaard maat is. Ik zou zelf ook gaan voor de 195/65 scheelt je weer redelijk veel geld en je zult na mijn mening niks uit maken.

Orgineel op mijn astra g 195/65/15. En heb als zomer setup 225/35/18 Y87 Irmscher Evo Sportstars liggen rijdt

gewoon weg geweldig. Alleen is deze maat ook duurder omdat het geen standaard maat is. Want voor 18"inch is het 225/40/18. Maar dat loopt te veel aan bij een astra g model.

Succes met je banden keus.

Terug
Naar boven