• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuwe koplampen

ik zeg alleen dat ik slechtere ervaringen heb met DEPO dan met vergelijkbare merken.

in mijn eigen auto's zullen zoeizo niet zomaar imitatie lampen komen.

vandaar ook dat ik gekozen hebt voor angels bij de HELLA vandaan

en niet die andere in de combo

en ja Depo zal ook goede preducten maken.

ik heb alleen te veel slechte ervaringen met dit merk gehad.

van de 15 sets depo heb ik er zeker 9 moeten ruilen ivm problemen.

en dat wou ik even melden.

excuus voor de gene die ik nu geschaadt zou hebben, of die het er niet mee eens zijn.

die mogen hun bevindingen zelf neerzetten hierzo

tja er zitten ook pedaalemmers hier op het forum

als je op het ''pedaal'' trapt, gaat de klep open haha...

ik daarom zet ik er nogmaals NADRUKKELIJK BIJ.

dat dit mijn ervaringen zijn.

Na wat aanloop problemen ben ik er nu tevreden over...

Inderdaad zoals eerder geopperd is het een goed idee om even de rubber hoezen met tie-rips strakker te trekken.

Gaatje voor xenon bekabeling aan de onderkant maken en niet recht naar achter.

Voor de rest erg tevreden en een zeer scherp lichtbeeld. (en dan bedoel ik ook echt messcherp!).

Hmm misschien zit daar ook wel het probleem bij mijn huidige orginele lampen Baas J. Ik heb ook die draadjes recht naar achter lopen...

Ik heb nog een vraagje trouwens. Ik heb eventjes gemaild naar de shop die de lampen verkoopt (skg-carstyling) met wat vraagjes.

Ik kreeg een mail terug waarin stond dat het de depo lampen zijn en ze hebben een h7 + hb3 fitting.

Nu heb ik dus gewoon de orginele met h7 fitting xenon. Kan ik die h7 xenon dan gewoon zonder problemen en ook zonder aanschaf van verloop stukken en dergelijken overzetten in die depo's? Ik heb namelijk geen idee wat hb3 is...

Is de electronische hoogteregeling ook gewoon over te zetten? Misschien weten jullie het; Wesley015, Juffer1 en Baas J aangezien jullie exact dezelfde lampen hebben.

H7 is voor dimlicht.

HB3 voor grootlicht.

HB3 deze zitten in je originele lampen als grootlicht

Willem

Ja elektronische hoogteverstelling is over te nemen. Je Xenon is H7 en past zo in de fitting zonder aanpassen. Mits je DEPO hebt.

Oke, dan weet ik genoeg. Het zijn de Depo's dus dat komt goed. Ik ga ze van de week even halen. Ik woon maar 10 kilometer van Lichtenvoorde dus dat scheelt al weer verzendkosten:)

Ik zal eventjes foto's posten als ik ze erin heb zitten.

Bedankt allemaal voor de info:wors

Chiel

@Klanderman je kunt gewoon alles netje overzetten. De stelmotors is ook vrij makkelijk om overtezetten.

Als ik je een tip mag geven.

1. De stelmotor is gewoon voorzichtig kwartslag draaien op ze uit de orginel unit te halen.

2. Bij de Depo de stelmotor monteren is even iets anders. (tenminste bij mij namelijk). Haal de rubberen dop van je H7 lamp eraf. Nu kun je goed zien of je het bolletje van je stelmotor goed in het stangetje zit van de Depo hoogteregeling. Ik heb zelf een beetje geholpen om de H7 fitting een beetje bij te sturen. Ging geweldig. Want met de eerste lamp hebben we moeten klooien om het goed te krijgen. We kwamen erachter namelijk dat de stelmotor van de orginele lamp minder diep in de lamp weggewerkt is dan de Depo lampen. hebben we namelijk opgemeten scheelt iets van +/- 1 CM. Maar als je het zo doet heb je het binnen 1 minuut overgezet. Trouwens de stelmotor inklikken en naar de binnenkant draaien. (dus naar de binnenkant van de auto).

3. Daarna zou ik eerst even alles testen voordat je alles weer inbouwt. Het is namelijk even uitzoeken hoe alle stekker erop horen.

Als ik me niet vergis was het.

Stekker Wit/zwart = H7 Groot licht

bruin/zwart = Knipperlicht

Geel/zwart = Dimlicht

bruin/zwart met klein stekkertje = stelmotor

Geel/zwart met klein stekkertje = stadslicht.

Succes ermee als je iets niet zou lukken laat het even weten.

Oke, bedankt Dolby voor je uitleg:thumbup. Als ik er met het inbouwen niet uit kom dan zal ik me wel even melden. Ik heb ze gisteren besteld alleen kreeg ik vandaag te horen dat ze in backorder staan en ik ze pas halverwege juli zal krijgen. Dat is wel balen maar het is niet anders...

Het heeft even geduurt maar ik heb de koplampen binnen en heb ze er afgelopen donderdag ingezet. Ik vind ze erg mooi staan moet ik zeggen. Op de foto staan ze ook nog niet afgestelt maar dat is inmiddels wel gebeurt. Sorry voor de slechte foto's maar heb ze savonds even na het inzetten met m'n tel gemaakt;)

DSC_0060.jpg

DSC_0059.jpg

Nogmaals bedankt voor alle info, dit maakt het inzetten een stuk gemakkelijker!!

@ Baas J

Ik ga voor de rest niets aan de auto veranderen, op andere velgen na. De bbs'jes worden minder en ik ga binnenkort nieuwe wielen aanschaffen. De bbs'jes worden dan de winter wieltjes. Hier zal vast nog wel eens een topic over verschijnen;)

Terug
Naar boven