• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

nieuwe monza bezitter

De plannen:

als eerst de belangrijkste roest aanpakken. sommige stukken hebben gewoon echt wat werk nodig.

vervolgens lekker in me vrije uurtjes stukje bij beetje de rest van de roest aanpakken.

wanneer dat lekker gevorderd is, wil ik hem uit elkaar halen, de laatste beetjes roest aanpakken en de boel een vers laagje lak geven. Ik moet nog even kijken voor de details daarvan aangezien ik op dit moment nog geen toegang heb tot een groot genoege straalkabine.

daarnaast wil ik nog wat overige stukjes aanpakken/aanpassen zoals het blok eens uit elkaar halen en kijken wat de staat is, LCD dashboardje plaatsen, en afhankelijk van de interne staat van het huidige blok misschien zelfs een 24v plaatsen. Blok en motorruim zelf moeten dan natuurlijk ook even grondig schoongemaakt worden.

De plannen:

als eerst de belangrijkste roest aanpakken. sommige stukken hebben gewoon echt wat werk nodig.

vervolgens lekker in me vrije uurtjes stukje bij beetje de rest van de roest aanpakken.

wanneer dat lekker gevorderd is, wil ik hem uit elkaar halen, de laatste beetjes roest aanpakken en de boel een vers laagje lak geven. Ik moet nog even kijken voor de details daarvan aangezien ik op dit moment nog geen toegang heb tot een groot genoege straalkabine.

daarnaast wil ik nog wat overige stukjes aanpakken/aanpassen zoals het blok eens uit elkaar halen en kijken wat de staat is, LCD dashboardje plaatsen, en afhankelijk van de interne staat van het huidige blok misschien zelfs een 24v plaatsen. Blok en motorruim zelf moeten dan natuurlijk ook even grondig schoongemaakt worden.

lcd-tje kon nog wel eens lastig worden.

maar verder leuk ding om je vrije tijd in kwijt te kunnen :thumbup

lcd-tje kon nog wel eens lastig worden.

maar verder leuk ding om je vrije tijd in kwijt te kunnen :thumbup

De LCD zal voornamelijk een uitdaging worden om te vinden. Het aansluiten valt wel mee. Dat is een kwestie van een klein printplaatje met een microcontrollertje er tussen die alle signalen incl snelheid omzet naar de digitale dash.

Heb in een ver verleden nog elektrotechniek gestudeerd dus een microcontrollertje proggen is niet een heel grote uitdaging.

edit:

overigens vind ik het senator B/omega A dashboard ook wel erg mooi, ik weet alleen niet of dit ongeveer de zelfde maat is.

zo uit mijn hoofd meende ik dat de tellersets van een a1 langer zijn als van een a2 of b.

dus vandaar dat ik vermelde dat het wel eens lastig klusje kon worden.

het aansluiten opzich kan nooit veel voorstellen, zijn maar een paar bosjes draad immers :D

je dashboard verruilen voor een van een senator b zal denk ik wel wat aanpassingen vergen, maar dat weet ik

verder niet. dacht dat die van een a2 senator / monza wel zo passen zou.

verder hier nog een leuke site voor je, als je toch bezig gaat met een lcd.

ROTANES

succes.

De LCD zal voornamelijk een uitdaging worden om te vinden. Het aansluiten valt wel mee. Dat is een kwestie van een klein printplaatje met een microcontrollertje er tussen die alle signalen incl snelheid omzet naar de digitale dash.

Heb in een ver verleden nog elektrotechniek gestudeerd dus een microcontrollertje proggen is niet een heel grote uitdaging.

edit:

overigens vind ik het senator B/omega A dashboard ook wel erg mooi, ik weet alleen niet of dit ongeveer de zelfde maat is.

zo uit mijn hoofd meende ik dat de tellersets van een a1 langer zijn als van een a2 of b.

dus vandaar dat ik vermelde dat het wel eens lastig klusje kon worden.

het aansluiten opzich kan nooit veel voorstellen, zijn maar een paar bosjes draad immers :D

je dashboard verruilen voor een van een senator b zal denk ik wel wat aanpassingen vergen, maar dat weet ik

verder niet. dacht dat die van een a2 senator / monza wel zo passen zou.

verder hier nog een leuke site voor je, als je toch bezig gaat met een lcd.

ROTANES

succes.

Terug
Naar boven