• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

nieuwe motor in de c kadett station

geschakelde + zonder weerstand getrokken??

een cih heeft normaal maar 8 volt op de + staan... ohc met cpu heeft 12volt nodig

nee jo er stond 12v op had ik al getject

ik heb er gewoon tekort verstand van dus staat nu de cih er weer in

en is de 1600se te ruil tegen een cih 1900/2000

anders doe je toch een 1.2s op lpg das pas zuinig,

anders moet je iemand zoeken die er verstand van heb daar is het forum voor!

hoi

ik ben al een half jaar info aan het verzamelen op dit forum maar niemand maar dan ook echt niemand kon mij een duidelijk schema geven van het electra gebeuren van dit motortje dus:swear

Ik zou het zelf wel hebben geprobeerd, maar ik weet wel wat je bedoelt. Ik gebruik mijn c-tje ook voor woon werk verkeer, en alles wat ik er aan doe moet binnen 2 dagen weer werken. Vrij vervelend.

Ik heb alleen het geluk dat mijn vrouw een ascona wil, en zodra die er is dan kan ik eindelijk aan de kadett doen wat ik wil. (16v er in, vooras vervangen, etc...)

12v bij contact aan is nog geen 12v tijdens t starten

zelfde probleem met mijn corsa a gehad

van een 12s naar c20xe

wat de motor nodig heeft:

constante +

geschakelde +

massa

brandstofpomp aansturing

mja, er hangt nu wel weer een motor in die er in hoort ;)

is zo'n nieuwachtig 1.6 dingetje ook niet al met sleutelherkenning (lees startonderbreking) in de ecu? of komt ie uit een corsa van voor 94/95?

Is het blok er nog, wat wil je ervoor hebben, die motoren heb ik helaas niet meer, uitverkocht.

En een 1.2 op lpg, is inderdaad wel zuiniger, maar ik vind het niet zuinig genoeg. meestal 1 op 11/12.

Ik ben nu zelf ook bezig, welk motortje in mijn C Kadett komt met LPG en die zo zuinig mogelijk verbruikt.

Is toch lastig, welke is nou het zuinigste??

hoi gs2.6

ja heb de motor nog vraag er 175 euro voor compleet met draadboom

ben nu aan het uitzoeken of ik de dis ontsteking apart van de computer kan laten lopen want dan laat ik hem gewoon op lpg lopen en niet op benzine

maar hij is ook nog gewoon te koop.

groeten willem

mijn cih 2.0 E loopt op lpg 1 op 11 in mijn rekord d coupe moet dus in en c kadett gemakklijk 10 % zuiniger

80000 km zonder problemen.

Als ik en ohc in de c kadett zou gooien dan meteen en 1.8 NZ of en C 20 NZ dan heb je alles zo als het hoord en geen dwarsliggende motor.

Mijn omega 2.0 automaat loopt ook 1 op 10 met bijna het dubbelde gewicht van de kadett.

Dus of je overbrenging is te kort of je afstelling klopt helemal niet.en kadett met 2.0 cih moet altijd zuiniger dan 1 op 10 lopen.

hoi sam

overbrengiing is 4 bak met overdrive ik dacht 0.78 en een achteras overbrenging van 3.44 dus daar licht het niet aan

en waarom gelijk een zwaare motor een 1600 zou het ook goed doen

even wat anders

weet iemand al of ik het dis ontsteking los van de computer kan halen????????????????

groeten willem

hoi

ik heb je vertelt dat hij in de coupe gaat dus hij staat nog steeds in de schuur maar planen zijn als het goed is al weer gewijzigt komt gewoon een 1200s in dusmocht intresse hebben hoor ik het wel.

groeten willem

Terug
Naar boven