• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuwe motor voor Manta A

Hallo,

Ik wil graag een Manta A kopen. Nu heb ik er 1 gevonden via marktplaats voor weinig, hij is nog hard en ziet er netjes uit. Alleen nu het probleem:

De motor schijnt een harde tik te hebben en heel veel olie te verliezen. De eigenaar rijd er ook niet meer mee om verdere beschadiging van het blok te voorkomen.

Nu denk ik persoonlijk (heb niet erg veel verstand van motoren) dat het probleem niet zomaar te verhelpen is en dus beter kan kijken naar een ander blok.

Dus nu is mijn vraag, waar kan ik een 1.9 blok vinden?

Heb al op marktplaats gekeken maar helaas geen succes.

Ik weet ook niet of er andere motor blokken zijn die zonder al teveel moeite in een Manta A passen?

Groet,

Ramon van den Berg.

motor uit ascona B of record past ook

of gelijk omega blok er in maar dan hebbie wel wat meer werk

groet michel

motor uit ascona B of record past ook

of gelijk omega blok er in maar dan hebbie wel wat meer werk

groet michel

Je zal die grijze met de minibike ervoor wel bedoelen uit rotterdam. Ken hem verders niet maar hij is wat raar verlaagd zou alles even goed nakijken. Ook heeft hij roest achter bij het rechterwiel kijk eerst maar eens of het wat is:)

Je zal die grijze met de minibike ervoor wel bedoelen uit rotterdam. Ken hem verders niet maar hij is wat raar verlaagd zou alles even goed nakijken. Ook heeft hij roest achter bij het rechterwiel kijk eerst maar eens of het wat is:)

[rquote=1835597&tid=139980&author=RamonBerg]Heeft u misschien enig idee waar ik deze zou kunnen vinden?

[/rquote]

U2U gestuurd

groet michel

[rquote=1835597&tid=139980&author=RamonBerg]Heeft u misschien enig idee waar ik deze zou kunnen vinden?

[/rquote]

U2U gestuurd

groet michel

Mocht je hem echt willen kopen, open even een topic hier bij ''te koop gevraagd''

Zijn echt wel mensen aanwezig hier die nog zo'n motor over hebben! ;)

Succes met de eventuele aankoop

Mocht je hem echt willen kopen, open even een topic hier bij ''te koop gevraagd''

Zijn echt wel mensen aanwezig hier die nog zo'n motor over hebben! ;)

Succes met de eventuele aankoop

Morgen ga ik kijken:P

Het duurt nog een tijdje voor dat ik mij rijbewijs heb. Dus heb nog even de tijd om eraan te sleutelen.

Morgen ga ik kijken:P

Het duurt nog een tijdje voor dat ik mij rijbewijs heb. Dus heb nog even de tijd om eraan te sleutelen.

Waar zit die tik?

Onderblok of cilinderkop?

Tik in de cilinderkop kan een losgelopen moer zijn, kleppen opnieuw stellen

Olie verbruik, kan versleten kleprubbers zijn.

Motor voor een A zonder aanpassing en gebruik van de aanbouwdelen van een 19S:

16S 75pk

19N 75pk

19S 90pk

20N 90pk

20S 100 pk

Kan zijn dat de carterpan-olieaanzuigbuis-peilstok overgezet moet worden voor montage in een A Manta (b.v. een blok uit een Rekord)

Waar zit die tik?

Onderblok of cilinderkop?

Tik in de cilinderkop kan een losgelopen moer zijn, kleppen opnieuw stellen

Olie verbruik, kan versleten kleprubbers zijn.

Motor voor een A zonder aanpassing en gebruik van de aanbouwdelen van een 19S:

16S 75pk

19N 75pk

19S 90pk

20N 90pk

20S 100 pk

Kan zijn dat de carterpan-olieaanzuigbuis-peilstok overgezet moet worden voor montage in een A Manta (b.v. een blok uit een Rekord)

Ik zou morgen gewoon goed onder de wagen gaan liggen alles nakijken op rotterij de motor is het probleem niet dagje werk en je hebt er een andere motor in.

Ik zou morgen gewoon goed onder de wagen gaan liggen alles nakijken op rotterij de motor is het probleem niet dagje werk en je hebt er een andere motor in.

ja og meteen blok uit b manta met injecktie er op er in leggen

zijn der genoeg heb ze regelmatig compleet te koop

Terug
Naar boven