• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuwe oldtimerregeling

@Stender wrote:

Alsnog slecht nieuws voor de diesel en LPG-rijders...

Stomme gezeik.

dit is om te voorkomen dat NL overstroomt word door Mercedes 300D's ed, door mensen die menen op die manier heel goedkoop te kunnen rijden. Ik vind die regeling nog niet zo stom eerlijk gezegd. En als ik het goed begrepen heb, krijgen die auto's wel korting op de wegenbelasting, en hoeven ze niet het volle pond te betalen.

als ik dat goed begrijp is die brandstof toeslag enkel voor auto's vanaf 1987

dus heb je een bak voor 87 dan heb je die toeslag niet???

als ik dat stukje althans lees

Mijn kadett E uit 1990 wordt in 2019 belastingvrij.

Lijkt te doen in de staat waarin hij nu verkeerd !!

En mn Astra F in 2022 maar dat is nog een heel eind weg.

Tevens krijg ik dan te maken met een "brandstoftoeslag" omdat ik met mn F op LPG rijd.

Maar het zal toch niet 78 Euro per maand wezen die ik nu betaal ?

Rik :)

@Ghanz wrote:hnm... oook maar eens een senator B aanschaffen dus :P

Pfff, jij en een Senator B? :jerry

Is dus nog hoop voor de Zafira, dat ie ooit nog belastingvrij wordt :D

hoop dat mn astra f over 12 jaar er nog net zo of nog mooier bij staat :wub

hoewel ik er toch wel een c kadett of manta b bij wil king:

Mario

@mantadevil wrote:als ik dat goed begrijp is die brandstof toeslag enkel voor auto's vanaf 1987

klopt die toeslag is enkel voor auto's vanaf 87. En die voor die auto's hoef je enkel de TOESLAG te betalen, dat wil dus zeggen de meerprijs tenopzichte van een normale benzine auto.

@KadAstra-EF wrote:En mn Astra F in 2022 maar dat is nog een heel eind weg.

Tevens krijg ik dan te maken met een "brandstoftoeslag" omdat ik met mn F op LPG rijd.

@Rene_Wijlaars wrote:@mantadevil wrote:als ik dat goed begrijp is die brandstof toeslag enkel voor auto's vanaf 1987

klopt die toeslag is enkel voor auto's vanaf 87. En die voor die auto's hoef je enkel de TOESLAG te betalen, dat wil dus zeggen de meerprijs tenopzichte van een normale benzine auto.

@KadAstra-EF wrote:En mn Astra F in 2022 maar dat is nog een heel eind weg.

Rik :) :argue :argue :argue :argue

Ben ik nog 50 Euro kwijt Terwijl ik heel "milieubewust" rijd :jerry

Bedankt trouwens voor je uitleg :thumbup

@Stender wrote:Datum eerste toelating geldt. Maakt niet uit waar deze auto dan toegelaten is.

mocht je een ingevoerde oldie hebben zou je even op je kentekenpapieren willen kijken

wat datum eerste toelating is, en niet wat op oude papieren staat

en dit even laten weten

of iemand anders die dit leest die een ingevoerde oldie heeft

begrijp me goed is niets tegen ingevoerde oldies

maar als ik dat zeker weet hoef ik er ook zeker niet aan te denken een manta b of kadett c te importeren

@voederbiet wrote:@Ghanz wrote:hnm... oook maar eens een senator B aanschaffen dus :P

en mij maar voor gek verlaren :jerry :jerry :jerry

ja klopt, jij betaalde belasting.. ik dan niet hahaha

maaar... t moet dan wel een 24v cd gaan worden.

en jaa. die zijn er niet van `87. maar daar is wel een oplossing voor :angel

Leuk he! Toch goed gegokt met de aanschaf van mijn huidige manta. Scheelde wel een slok op een borrel qua prijs om voor een "net niet" oldtimer te gaan.

YES!!! Me like!! king:

" onclick="window.open(this.href);return false;

Opel Kadett E '87...

Nu maar hopen dat de heren politici niet weer roet in het eten gaan gooien... :swear

Ik zou het wel terecht vinden als ze die import mobielen ook aan banden leggen, gewoon oldtimer termijn hanteren vanaf moment dat er de eerste belasting in Nederland over betaald is... :vertag

neeeee..... ook de duitsers tellen mee. anders kom ik er niet helemaal mee weg hahha

ach, misschien heb je ook wel gelijk. maar makkelijk is het wel zo.

:thumb

@Vinci wrote:

Ik zou het wel terecht vinden als ze die import mobielen ook aan banden leggen, gewoon oldtimer termijn hanteren vanaf moment dat er de eerste belasting in Nederland over betaald is... :vertag

Ach mensen moeten toch lekker zelf weten waarin ze rijden. Import of niet, het blijft een oldtimer.

Ben ik het dus niet mee eens, kijk als heel Nederland zo'n Mercedes deze kant op haalt kun je er op wachten voordat ze weer de hele oldtimer regeling om zeep gaan helpen. Het gaat hier om de collectieve mening namelijk. En mijn mening is dat ik ik het rechtvaardig vind dat een auto waarvoor hier nooit een gulden wegenbelasting is betaald nog even wat langer moet wachten.

Of een tussen regeling, maar het MOET onaantrekkelijker gemaakt worden een bak uit Duitsland hierheen te slepen. Zal effe lekker worden zeg!! :swear

Terug
Naar boven