• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuwe pookknop, maar kan dit met achteruitrijvergrendeling?

Rottentweetie

Post vaak
Beste mensen,

Ik heb even een vraagje:

Ik wil graag een nieuwe pookknop, maar nu zit er natuurlijk een achteruitrijvergrendeling op mijn pook.

Kan ik dan gewoon de pookknop vervangen? Of moet ik een speciale knop kopen met achteruitrijvergrendeling of iets dergelijks??

Alvast bedankt!

Groeten,

Rottentweetie

origineel gepost door jblfreak

de meeste kunnen er wel op

k zou er wel even op letten

weet niet of je er ergens een had gezien

Ik had deze gezien:

Die vond ik wel erg vet.

Kan deze er dan gewoon op? Geen last met de achteruitrijvergrendeling?

origineel gepost door jblfreak

de meeste kunnen er wel op

k zou er wel even op letten

weet niet of je er ergens een had gezien

Ik had deze gezien:

Die vond ik wel erg vet.

Kan deze er dan gewoon op? Geen last met de achteruitrijvergrendeling?

Het gaat erom of je je vergrendeling nog omhoog kunt krijgen. Mocht ie hoger vast te zetten zijn dan kan t wel maar je loopt natuurlijk wel t risico om eerdaags zonder knop te rijden omdat ie los schiet. Lijkt me trouwens ook geen gezicht omdat de knop toch al vrij lang is,maar dat is persoonlijk.

Maar waarom niet zoeken naar eentje die geschikt is voor achteruitrijvergrendeling (leuk woord voor scrabble) ? Die zijn er toch genoeg ??

Het gaat erom of je je vergrendeling nog omhoog kunt krijgen. Mocht ie hoger vast te zetten zijn dan kan t wel maar je loopt natuurlijk wel t risico om eerdaags zonder knop te rijden omdat ie los schiet. Lijkt me trouwens ook geen gezicht omdat de knop toch al vrij lang is,maar dat is persoonlijk.

Maar waarom niet zoeken naar eentje die geschikt is voor achteruitrijvergrendeling (leuk woord voor scrabble) ? Die zijn er toch genoeg ??

De achteruitrijvergrendeling schuift normaal een stukje de pookknop in, daar zit hem denk ik wel een probleem... is inderdaad niet echt een goed plan om hem op het uiterste puntje vast te schroeven...:hmmz

De achteruitrijvergrendeling schuift normaal een stukje de pookknop in, daar zit hem denk ik wel een probleem... is inderdaad niet echt een goed plan om hem op het uiterste puntje vast te schroeven...:hmmz

Ik had mijn pook zelfs 10 cm ingekort, met behoud van de achteruitrijvergrendeling.

Op deze manier paste er in principe eender welke pookknop op.

Ik had wel de veer anders gemonteerd op de as.

Hieronder zie je de pook in zijaanzicht.

De ring in het rode cirkeltje gebruik ik om omhoog te trekken.

Bij het blauwe cirkeltje is het omhulsel afgezaagd.

Daartussenin komt de naad met de rek in van het pookzakje.

img1448wm.jpg

Hieronder zie je hoe ik de veer anders gemonteerd heb.

img1447z.jpg

img1258u.jpg

Ik had mijn pook zelfs 10 cm ingekort, met behoud van de achteruitrijvergrendeling.

Op deze manier paste er in principe eender welke pookknop op.

Ik had wel de veer anders gemonteerd op de as.

Hieronder zie je de pook in zijaanzicht.

De ring in het rode cirkeltje gebruik ik om omhoog te trekken.

Bij het blauwe cirkeltje is het omhulsel afgezaagd.

Daartussenin komt de naad met de rek in van het pookzakje.

img1448wm.jpg

Hieronder zie je hoe ik de veer anders gemonteerd heb.

img1447z.jpg

img1258u.jpg

Ist niet slimmer om bijv eens te kijken of een knop van een Vectra c past bijv. Is ook met zo'n ontgrendeling en er zit chrome in vewerkt, heb je toch iets aparts zonder dat je een hoop gedonder hebt met aanpassen.

Ist niet slimmer om bijv eens te kijken of een knop van een Vectra c past bijv. Is ook met zo'n ontgrendeling en er zit chrome in vewerkt, heb je toch iets aparts zonder dat je een hoop gedonder hebt met aanpassen.

origineel gepost door Astraman

die kan er er niet zo in zetten

t hele mechanisme is anders

bij mijn cabrio komt het er zoiezo al in dus hij s niet de eerste:P

maar met enig sleutel werk moet t wel kunnen

Terug
Naar boven