• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

nieuwe radio met navi in vectra b2

Opel_Vectra_GTS

Post weinig
hallo allemaal,

ik heb een vraagje over een radio in een vecb2 uit 2002

ik wil daar de radio van vervangen door eentje met het liefst navi

NCDR 1100 / 1500

met een CID

en DVB-T

DVB-T1-1.jpg

DVB-T3-1.jpg

iemand idee hoe ik dat kan aanlopen en of het te doen is..

tuurlijk moet ik eerst de boel aanschaffen, maar is het dan plug en play of moet er meer worden gedaan?

groeten

jelmer

Is niet plug and play hoor moet je best wat dingetjes voor doen.

1 je stekker die normaal in je vec aanwezig is moet je vervangen of een verloop zoeken hiervoor (wat niet zo makkelijk te vinden is)

2je hebt de grijze stekker nodig van een vec met bc als je die reeds zitten hebt is het al een stuk eenvoudiger maar toch nog enkele kleine aanpassingen wat betreft kabels en aansluitingen.

Daarnaast heb je ook de rgb kabel nodig vind je best vaak op ebay terug om je kleurenscherm aan te sluiten .

Of je moest echt mazzel hebben en de hele set kunnen op de kop tikken met alle bijhorende kabels maar die kans is heel erg klein heel weinig vecjes b zo van de band gerold.

Wat betreft de zoektocht naar de shermen en navi kosten die ook redelijk wat en dan moet je het geluk hebben dat ze nog eens vrijgegeven zijn als je ze appart koopt.

Er zijn bedrijven die dit voor je kunnen doen maar die kosten aardig wat.

Cid scherm voor de vec zelf vinden zal een hele klus voor je worden zijn echt heel zeldzaam en hierdoor ook best prijzig (reken snel voor een origineel scherm rond de 300 a 400 euro) je kan ook eentje uit bv een omega gebruiken mits aanpassingen dan aan je tellerbehuizing of het bakje van het scherm (heb ik ook zo gedaan )

die vind je goedkoper maar zitten ook snel rond de 120 a 170.

Wat betreft de navi ncdr 1100 of 1500 vind je ze vaak tegen redelijke prijzen maar vaak zijn ze niet vrijgegeven dus kost het je nadien ook wel iets meer (65 extra ongeveer om ze vrij te schakelen)

Mvg Blue

Is niet plug and play hoor moet je best wat dingetjes voor doen.

1 je stekker die normaal in je vec aanwezig is moet je vervangen of een verloop zoeken hiervoor (wat niet zo makkelijk te vinden is)

2je hebt de grijze stekker nodig van een vec met bc als je die reeds zitten hebt is het al een stuk eenvoudiger maar toch nog enkele kleine aanpassingen wat betreft kabels en aansluitingen.

Daarnaast heb je ook de rgb kabel nodig vind je best vaak op ebay terug om je kleurenscherm aan te sluiten .

Of je moest echt mazzel hebben en de hele set kunnen op de kop tikken met alle bijhorende kabels maar die kans is heel erg klein heel weinig vecjes b zo van de band gerold.

Wat betreft de zoektocht naar de shermen en navi kosten die ook redelijk wat en dan moet je het geluk hebben dat ze nog eens vrijgegeven zijn als je ze appart koopt.

Er zijn bedrijven die dit voor je kunnen doen maar die kosten aardig wat.

Cid scherm voor de vec zelf vinden zal een hele klus voor je worden zijn echt heel zeldzaam en hierdoor ook best prijzig (reken snel voor een origineel scherm rond de 300 a 400 euro) je kan ook eentje uit bv een omega gebruiken mits aanpassingen dan aan je tellerbehuizing of het bakje van het scherm (heb ik ook zo gedaan )

die vind je goedkoper maar zitten ook snel rond de 120 a 170.

Wat betreft de navi ncdr 1100 of 1500 vind je ze vaak tegen redelijke prijzen maar vaak zijn ze niet vrijgegeven dus kost het je nadien ook wel iets meer (65 extra ongeveer om ze vrij te schakelen)

Mvg Blue

thnx!! hier heb ik wat aan!

maar ik begrijp dat jij ook een kleurenscherm in je vec hebt zitten? die uit een omega komt?

hoe heb je dat precies gedaan? en heb je er misschien wat foto's van?

bc heb ik, mijne komt uit 2002 en is het laatste model met full options

behalve elektrische ramen achter :cry scheelt dat ik altijd voorin zit :D

ik ben reuze benieuwd hoe het bij jou zit

groeten Jelmer

thnx!! hier heb ik wat aan!

maar ik begrijp dat jij ook een kleurenscherm in je vec hebt zitten? die uit een omega komt?

hoe heb je dat precies gedaan? en heb je er misschien wat foto's van?

bc heb ik, mijne komt uit 2002 en is het laatste model met full options

behalve elektrische ramen achter :cry scheelt dat ik altijd voorin zit :D

ik ben reuze benieuwd hoe het bij jou zit

groeten Jelmer

Jep zit er eentje in van een omega bij mij heb ik het bakje van het scherm wat voor aangepast (stukjes uit weggevlijld) zodat die mooi op zen plaats kwam te zitten.

Foto's moet ik echt es beginnen maken ervan maar vaak te weinig tijd en als ik dan es naar de werkplak ben vergeet ik meestal men fototoestel.

Momenteel denk ik dat echt alles wat op de vec kon zitten er nu wel opzit bij me.

mijne was standaard een limited edition 2000 dus velgjes bc automatische airco en wat klein prul.

Nu heb ik echt alles denk ik

navi

zetelverwarming

electrische ramen achter

automatische lichten (bij het starten van de wagen met de module)

electrisch klappende spiegels

interieur van een engelse srx (recaro voorzetels dus)

cruise control

en dat is het dacht ik . (enige groot probleem is dat de wagen grotendeels in de verbouwing staat waar ik maar niet toe geraak wegens het nog bouwen van zen stalplaatsje 12 m op 6 :-) )

groeten Frederik

Jep zit er eentje in van een omega bij mij heb ik het bakje van het scherm wat voor aangepast (stukjes uit weggevlijld) zodat die mooi op zen plaats kwam te zitten.

Foto's moet ik echt es beginnen maken ervan maar vaak te weinig tijd en als ik dan es naar de werkplak ben vergeet ik meestal men fototoestel.

Momenteel denk ik dat echt alles wat op de vec kon zitten er nu wel opzit bij me.

mijne was standaard een limited edition 2000 dus velgjes bc automatische airco en wat klein prul.

Nu heb ik echt alles denk ik

navi

zetelverwarming

electrische ramen achter

automatische lichten (bij het starten van de wagen met de module)

electrisch klappende spiegels

interieur van een engelse srx (recaro voorzetels dus)

cruise control

en dat is het dacht ik . (enige groot probleem is dat de wagen grotendeels in de verbouwing staat waar ik maar niet toe geraak wegens het nog bouwen van zen stalplaatsje 12 m op 6 :-) )

groeten Frederik

oke daz idd een hele lijst!

maar navi? jij hebt dus een ncdr 1100 of 1500 erin?

en die zetelverwarming die was al voorbereid?

en dan de spiegels hoe heb je die klapbaar gemaakt?

nou mocht je een keer in de gelegenheid zijn om foto's te maken dan graag, want ik ben echt benieuwd!

kan ik mooi wat ideeën opdoen! en je automatische lichten heb je met een coming leaving home module gedaan?

of met een andere..

groeten! fijne paasen btw!!

jelmer

oke daz idd een hele lijst!

maar navi? jij hebt dus een ncdr 1100 of 1500 erin?

en die zetelverwarming die was al voorbereid?

en dan de spiegels hoe heb je die klapbaar gemaakt?

nou mocht je een keer in de gelegenheid zijn om foto's te maken dan graag, want ik ben echt benieuwd!

kan ik mooi wat ideeën opdoen! en je automatische lichten heb je met een coming leaving home module gedaan?

of met een andere..

groeten! fijne paasen btw!!

jelmer

ik heb het ook gedaan . . . een kleine impressie van de klus

viewtopic.php?f=6&t=116542&p=1539296

en over die DVB-T . . . die radio's zijn van 2001 :vertag

dan zul je zelf een VGA kabel op je CID moeten solderen en zelf printplaten gaan solderen e.d.

wel echt heel veel werk.

ik heb het ook gedaan . . . een kleine impressie van de klus

viewtopic.php?f=6&t=116542&p=1539296

en over die DVB-T . . . die radio's zijn van 2001 :vertag

dan zul je zelf een VGA kabel op je CID moeten solderen en zelf printplaten gaan solderen e.d.

wel echt heel veel werk.

maar ik heb ook een vectra b2 hè dus dat solderen met die printplaten hoeft dan niet

dan kan ik jouw beschrijving volgen..

denk ik..? :thumb

maar ik heb ook een vectra b2 hè dus dat solderen met die printplaten hoeft dan niet

dan kan ik jouw beschrijving volgen..

denk ik..? :thumb

en wat die DVB-T betreft dan laat ik die helemaal wel ffies achter wegen

ik ga eerst eens kijken of ik een NCDR 1100 dan wel 1500 kan vinden en een CID

daz al lastig genoeg denk ik

en wat die DVB-T betreft dan laat ik die helemaal wel ffies achter wegen

ik ga eerst eens kijken of ik een NCDR 1100 dan wel 1500 kan vinden en een CID

daz al lastig genoeg denk ik

inderdaad. ik heb ook een tijd lang gezocht naar een soortgelijke oplossing maar heb uiteindelijk gewoon een aftermarket klapscherm erin gezet. dvb-t, navigatie, video in en rearview camera, en klaar voor nog geen 300 euro. CID zou leuk zijn, maar dit is uiteindelijk toch leuker vind ik, zeker qua $$$ :)

inderdaad. ik heb ook een tijd lang gezocht naar een soortgelijke oplossing maar heb uiteindelijk gewoon een aftermarket klapscherm erin gezet. dvb-t, navigatie, video in en rearview camera, en klaar voor nog geen 300 euro. CID zou leuk zijn, maar dit is uiteindelijk toch leuker vind ik, zeker qua $$$ :)

okeej, maar welk merk scherm heb jij erin?

feit wil ook dat ik nog een cd/dvd/navi dubbeldin heb liggen uit me vec c die ik gehad heb, met achteruitrijcamera

maar die is niet zo 123 ingebouwd... ;)

en jij hebt ook dvb-t dus op je radio?

heb je foto's?

gr

okeej, maar welk merk scherm heb jij erin?

feit wil ook dat ik nog een cd/dvd/navi dubbeldin heb liggen uit me vec c die ik gehad heb, met achteruitrijcamera

maar die is niet zo 123 ingebouwd... ;)

en jij hebt ook dvb-t dus op je radio?

heb je foto's?

gr

is chinese no-name elektronica :)

maar een 2-din gaat bij jou toch niet passe/n? hier staat die van mij viewtopic.php?f=6&t=156629&start=275

Terug
Naar boven