• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

nieuwe radio met navi in vectra b2

nou weer ffies bezig geweest vandaag, heb de radio erin zitten en ECC verplaatst.

20120414_193939.jpg

20120414_194007.jpg

20120414_194216.jpg

nu alleen de afwerking nog de stuurwielbediening overzetten

GPS aansluiten en achteruitrijcamera aansluiten

thnx voor the advice allemaal over die ECC draden etc!

nou weer ffies bezig geweest vandaag, heb de radio erin zitten en ECC verplaatst.

20120414_193939.jpg

20120414_194007.jpg

20120414_194216.jpg

nu alleen de afwerking nog de stuurwielbediening overzetten

GPS aansluiten en achteruitrijcamera aansluiten

thnx voor the advice allemaal over die ECC draden etc!

bezig met stuurwielbediening aansluiten.. wil niet echt lukken

dit is vanuit de radio gezien, de draden die eruit komen heb ik een rode stip achter gezet.

DSC04123.jpg

DSC04124.jpg

dit is de situatie vanuit de auto gezien dus welke draden er uit de auto komen..

daarmee zat mijn CDR500 aangesloten.

111.jpg

nu is de vraag welke van de draden moet worden aangesloten op de draden die uit de radio komen..

bezig met stuurwielbediening aansluiten.. wil niet echt lukken

dit is vanuit de radio gezien, de draden die eruit komen heb ik een rode stip achter gezet.

DSC04123.jpg

DSC04124.jpg

dit is de situatie vanuit de auto gezien dus welke draden er uit de auto komen..

daarmee zat mijn CDR500 aangesloten.

111.jpg

nu is de vraag welke van de draden moet worden aangesloten op de draden die uit de radio komen..

ik vrees voor je dat je moelijk de stuurbediening zal kunnen aansluiten Als ik me niet vergis had je voor deze radio canbus nodig en dit had de cdr500 niet.

Wat ik dacht is dat de kabel voor de stuurbediening naast je 12 v aansluiting zit dus de SWC aansluiting of de kabel erboven er nu ook bijhoorde weet ik niet zo direct.

De bovenste fiche met de 10 aanslkuitpunten is deze van het scherm (mid, cid en tid) al moet je voor de cid wel meer kabels hebben en kan je die enkel gebruiken vanaf de ncdr radio's.

groeten Frederik

ik vrees voor je dat je moelijk de stuurbediening zal kunnen aansluiten Als ik me niet vergis had je voor deze radio canbus nodig en dit had de cdr500 niet.

Wat ik dacht is dat de kabel voor de stuurbediening naast je 12 v aansluiting zit dus de SWC aansluiting of de kabel erboven er nu ook bijhoorde weet ik niet zo direct.

De bovenste fiche met de 10 aanslkuitpunten is deze van het scherm (mid, cid en tid) al moet je voor de cid wel meer kabels hebben en kan je die enkel gebruiken vanaf de ncdr radio's.

groeten Frederik

ik zou denken dat die pin 4 op de radio voor key analog digital 1 aan je iso stekker's stuurwielbediening draad (volgens mij ook pin 4 daar) moet worden gehangen, weet je zeker dat die niet uit de radio komt?

het kan ook goed zijn dat hij niet wil werken voordat je de een van die GNDs ook hebt aangesloten maar dat weet ik niet zeker.

die tweede kun je dan meestal gewoon overslaan

welke radio is dit?

Terug
Naar boven