• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

nieuwe schoenen voor mijn manta b

dr_antrax

Post vaak
Hallo mensen,

ik ben mijn ronal turbo velgen beetje zat aan het worden ze ogen te vriendelijk en daarom ben ik beetje aan het kijken voor wat nieuws.

jullie zullen vast wel weten om welke wagen het gaat maar ik voeg er wel een foto bij.

zelf zat ik te denken aan Borbet T, Brock B1 of schmidt modern line velgen 3 delig. bij de borbet t velgen zat ik te denken om het hart zwart te spuiten en rand te polijsten. azev velgen zou ook nog een optie zijn

welke velgen vinden jullie het beste passen of eventuele andere opties?

en waar moet ik op letten wat is het maximale wat onder een manta b kan betreffende de et waardes en J waardes.

wil zelf of 16 of 17 inch

ben benieuwd naar jullie mening

misschien heeft iemand foto's met manta's met een van deze velgen als voorbeeld?????

groet,

Marcel

10232161436q6ws.jpg

By dr_antrax at 2012-01-21

22062010603.jpg

img3883yh0.jpg

brockb1kittyfb3.jpg

bobet2.jpg

bmwe30schmidtmodernline.jpg

70843508.jpg

p1010263o.jpg

11617176615lgaa.jpg

By dr_antrax at 2011-08-16

pbseitevorne.jpg

@dr_antrax wrote:@Pastra wrote:
manta10.jpg

manta11.jpg

Met 9j Borbet's rondom!

hey die wagen ken ik, heb ik nog een proefrit in gemaakt is op LPG toch? ;)

hey en ik ken hem ook!! dat was mijn aller eerste manta, die heb in oberhausen gekocht in 1994 bij een toyota dealer. toen was hij nog bruin. (gold met.) het is een GT/J. ik heb zelfs de fahzeugbrief nog. leuk oom te zien dat hij nog leeft!

ik heb hem later ingeruild voor een grijze GSI.

en die weer verkocht om de cabrio te kunnen kopen

Die Schmidt Modern line velgen zijn mooi (onder die Golf).

Niet groter dan 16 inch gaan, want dat vind ik niet zo mooi (smaak).

7J ET 15

Maar ook daar zijn de meningen weer over verdeeld.

Heb onder mijn B gsi, verschillende setjes gehad maar ik blijf toch bij deze:

GroteFoto-37WI8LDS.jpg

Schmidt Modern line's in 16inch, 9J rondom, et waardes voor 20 achter et 15 past zonder verbreders of wat dan ook!

Mij spreken de modern line ook het meest aan. Ik zag ze een keer op mobile 3 delig onder een bordeux rode Manta en wou ze gelijk hebben. Ik weet alleen hoe het zit met de et waarde. Lopen ze aan bij een bepaalde waarde? Of waarvoor staat de et waarde. De schmidt velgen zijn ook gelijk de duurste

Ik heb azev a velgen 9j te koop kosten de helft dan modern line met goede banden en 1 nieuwe

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

zelf gaat mijn voorkeur uit na de 3 delige schmidt velgen omdat deze niet zo standaard zijn en erg mooi staan

zoals bij deze manta. alleen dan niet die kleur :jerry

16zollmodernlineopelman.jpg

@mantarobin wrote:Heb onder mijn B gsi, verschillende setjes gehad maar ik blijf toch bij deze:

GroteFoto-37WI8LDS.jpg

Schmidt Modern line's in 16inch, 9J rondom, et waardes voor 20 achter et 15 past zonder verbreders of wat dan ook!

dank je aan deze gegevens heb ik al wat aan als ik ga zoeken. velgen staan super :wors

@opel-motorsport wrote:u vraagt wij draaien mijn b1 ons me eigen manta :)

9j 16" et 15 rondom

kadettcbudel186.jpg

en hier zie je hoe breed ze naar buiten komen

DSC_073620.jpg

:kewlpics kijk dat zocht ik. de brock velgen staan er goed onder. welke bandenmaat heb je eronder en stuurt het nog een beetje?

:) bandenmaat is 215/40/16 :)

en dacht ook dat het sturen niet meer tof zou zijn maar rijd met de manta zowieso zonder servo

en de b1's sturen veel fijner dan de originele velgjes van de manta hoe het komt weet ik ook niet maar het is wel zo :)

Terug
Naar boven