• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

nieuwe velgen er op!!

soepkiepe

Woont hier bijna

Uploaded with ImageShack.us

maar direkt even een vraagje.

ik heb ze er op gezet, ben gaan rijden in het dorp zelf niks aan de hand, ik draai de n weg op, bij 80 wat trillen, niet veel, bij 100 stopte die ongeveer, ik laat gas los, bij 80 weer trillen maar nu wat erger, later was dat probleem afgelopen.

140 gereden, heeeel licht wat trillen, ik rem af, toen ging hij wel aardig te keer, thuis gekomen.

ik denk ik loop de wielen ff na, allemaal zo vast als een huis, maar waneer ik het wiel boven aan pak en een beetje heen en weer wiebel hoor ik iets wat lijkt op ruimte ergens tussen, maar ik zal niet weten waar dat weg komt, bouten zitten strak vast.

iemand het antwoord voor mij? anders ruil ik ze weer terug als het niet op te lossen is

zo te zien komt dat omdat de velgen niet gecentreerd worden door het naafgat

balanceren op de wagen kan helpen maar meestal krijg je het er maar lastig uit

zo te zien komt dat omdat de velgen niet gecentreerd worden door het naafgat

balanceren op de wagen kan helpen maar meestal krijg je het er maar lastig uit

als je naafgat niet gecentreerd wordt dan komen alle krachten op je wielbouten, die moeten je wiel in het midden houden en dat kunnen ze niet

als je naafgat niet gecentreerd wordt dan komen alle krachten op je wielbouten, die moeten je wiel in het midden houden en dat kunnen ze niet

daar zijn van die vul ringen voor te krijgen toch?

ik kon ze al wel weer terug ruilen want met wie ik geruild heb kon ze niet op de achteras van zijn golf krijgen, zijn remtrommel was te groot of zo, ma vind deze eigenlijk net wat mooier staan

daar zijn van die vul ringen voor te krijgen toch?

ik kon ze al wel weer terug ruilen want met wie ik geruild heb kon ze niet op de achteras van zijn golf krijgen, zijn remtrommel was te groot of zo, ma vind deze eigenlijk net wat mooier staan

Moet je bij je lokale handel in automaterialen even 4 centreerringen bestellen. Tepper autosport (autostyle) levert deze onder andere. Moet je wel weten van/naar welke deze diameter moet lopen.

Zie hier:

Of anders even googlen op centreerring.

Moet je bij je lokale handel in automaterialen even 4 centreerringen bestellen. Tepper autosport (autostyle) levert deze onder andere. Moet je wel weten van/naar welke deze diameter moet lopen.

Zie hier:

Of anders even googlen op centreerring.

Centreerringen zijn alleen voor makkelijkere montage. Zonder kan je ze ook goed genoeg centreren met alleen de bouten, als je ze goed met de hand aandraait en daarna met de momentsleutel (en dus niet vast jekkeren met de luchtsleutel).

Zit die speling die je voelt vanachter? Dan moet misschien het wiellager een beetje afgesteld worden, maar dat zal niet echt trillen.

Een keertje goed balanceren lijkt me de oplossing.

@mallemalle: ik vraag mij af hoe jij aan een foto kan zien dat ze niet goed gecentreerd zijn...

Centreerringen zijn alleen voor makkelijkere montage. Zonder kan je ze ook goed genoeg centreren met alleen de bouten, als je ze goed met de hand aandraait en daarna met de momentsleutel (en dus niet vast jekkeren met de luchtsleutel).

Zit die speling die je voelt vanachter? Dan moet misschien het wiellager een beetje afgesteld worden, maar dat zal niet echt trillen.

Een keertje goed balanceren lijkt me de oplossing.

@mallemalle: ik vraag mij af hoe jij aan een foto kan zien dat ze niet goed gecentreerd zijn...

ik heb hem met een kruissleutel vast gezet, en aangezien ik nog al aardig bang ben aangelegt heb ik ze zo strak als kan vast gezet omdat ik niet wil dat ze er af lopen, nu zal dat alles wel mee vallen maar zoals ik al zei, in dat opzicht ben ik een beetje bang aangelegt haha, maar ik zal van de week eens even laten balanceren, dan hopen dat het over is, was al bang dat ik ze weer moest terug ruilen. zoals ik het zelf voelde deed hij het voornamelijk voor op.

iedereen bedankt voor de reacties

ik heb hem met een kruissleutel vast gezet, en aangezien ik nog al aardig bang ben aangelegt heb ik ze zo strak als kan vast gezet omdat ik niet wil dat ze er af lopen, nu zal dat alles wel mee vallen maar zoals ik al zei, in dat opzicht ben ik een beetje bang aangelegt haha, maar ik zal van de week eens even laten balanceren, dan hopen dat het over is, was al bang dat ik ze weer moest terug ruilen. zoals ik het zelf voelde deed hij het voornamelijk voor op.

iedereen bedankt voor de reacties

blijf van mening dat je zonder centreermogelijkheid geen stabiele basis hebt om te balanceren

je krijgt het er erg lastig uit

Terug
Naar boven