• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

nieuwe velgen er op!!

blijf van mening dat je zonder centreermogelijkheid geen stabiele basis hebt om te balanceren

je krijgt het er erg lastig uit

die van mij zijn wit met zwart, volgens mij gewoon met een blijk verf en een kwast want heb lopers gezien.

ooit zal ik ze anders maken, waneer ik meer zin heb en het mooier weer is, eerst de voorkant eens een paar cm naar beneden laten zakken, dan zal het nog beter lijken denk ik.

maar het gekke is dat de wielen net gebalanceerd zijn.

hallo mensen

heb hier een set 13inch ats classics

zijn net opnieuw in de verf gezet en

gebalanceerd 100% recht 6j breed

dus 175/50/13 bandjes kunnen ook

dat staat er in de advertentie

die van mij zijn wit met zwart, volgens mij gewoon met een blijk verf en een kwast want heb lopers gezien.

ooit zal ik ze anders maken, waneer ik meer zin heb en het mooier weer is, eerst de voorkant eens een paar cm naar beneden laten zakken, dan zal het nog beter lijken denk ik.

maar het gekke is dat de wielen net gebalanceerd zijn.

hallo mensen

heb hier een set 13inch ats classics

zijn net opnieuw in de verf gezet en

gebalanceerd 100% recht 6j breed

dus 175/50/13 bandjes kunnen ook

dat staat er in de advertentie

ja maar kijk de ruimte in de voorste wielkasten, das niet normaal, dus dan helpt kleinere banden ook weer niet.

maar heb net nog weer wat gehoord wat waarschijnlijk kan helpen, balanceren kan sowieso geen kwaad om te doen, mocht het dan nog niet over zijn komer er wel centreer ringen bij, ik wil dit zo niet houden, vooral toen ik even aardig door remde klapperde me dashbordkastje al haast los bijwijze van spreken, dus dat gaat wel anders worden;)

morgen eerst ff schoonmaken, dan lijken de voorste wielen ook weer wat mooier ;)

ja maar kijk de ruimte in de voorste wielkasten, das niet normaal, dus dan helpt kleinere banden ook weer niet.

maar heb net nog weer wat gehoord wat waarschijnlijk kan helpen, balanceren kan sowieso geen kwaad om te doen, mocht het dan nog niet over zijn komer er wel centreer ringen bij, ik wil dit zo niet houden, vooral toen ik even aardig door remde klapperde me dashbordkastje al haast los bijwijze van spreken, dus dat gaat wel anders worden;)

morgen eerst ff schoonmaken, dan lijken de voorste wielen ook weer wat mooier ;)

Ziet er netjes uit.

Wat is je bandenmaat en hoeveel j zijn de velgen?

Vindt het wel mooi zo een beetje getrokken, en heb hier nog 7j 15 inch velgen liggen en daar zou ik ook licht getrokken bandjes op willen, vandaar mijn vraag.

Ziet er netjes uit.

Vindt het wel mooi zo een beetje getrokken, en heb hier nog 7j 15 inch velgen liggen en daar zou ik ook licht getrokken bandjes op willen, vandaar mijn vraag.

[rquote=1878521&tid=143512&author=mallemalle]blijf van mening dat je zonder centreermogelijkheid geen stabiele basis hebt om te balanceren

je krijgt het er erg lastig uit[/rquote]Zie je die conische rand op je bouten? Daarop centreert die.

Dat randje op je naaf dient alleen om de montage makkelijker te maken.

[rquote=1878521&tid=143512&author=mallemalle]blijf van mening dat je zonder centreermogelijkheid geen stabiele basis hebt om te balanceren

je krijgt het er erg lastig uit[/rquote]Zie je die conische rand op je bouten? Daarop centreert die.

Dat randje op je naaf dient alleen om de montage makkelijker te maken.

[rquote=1878550&tid=143512&author=angelg7]Ziet er netjes uit.

Vindt het wel mooi zo een beetje getrokken, en heb hier nog 7j 15 inch velgen liggen en daar zou ik ook licht getrokken bandjes op willen, vandaar mijn vraag.[/rquote]

ook goede banden omheen zitten

6mm profiel dus kunnen nog wel een poos

mee 155/80/13 bandjes liggen getrokken

6j zijn ze, heb ff van de advertentie gekopierd;)

oke, dan toch eerst maar balanceren, wat ik zelf raar vind is dat hij het zo erg deed tijdens het remmen en het gas loslaten, waneer ik gewoon gas gaf of zo deed hij het ook maar lang niet zo erg als toen ik remde.

weet iemand trouwens ook als hier speciale naafdopjes voor zijn? of gewoon ff de sloop op lopen? want die van me andere velgen waren net iets te klein

(edit) 1 ding merkte ik al direkt, hij stuurde veel lichter maja dat komt door de smallere banden, dat is wel weer een voordeel

[rquote=1878550&tid=143512&author=angelg7]Ziet er netjes uit.

Vindt het wel mooi zo een beetje getrokken, en heb hier nog 7j 15 inch velgen liggen en daar zou ik ook licht getrokken bandjes op willen, vandaar mijn vraag.[/rquote]

ook goede banden omheen zitten

6mm profiel dus kunnen nog wel een poos

mee 155/80/13 bandjes liggen getrokken

6j zijn ze, heb ff van de advertentie gekopierd;)

oke, dan toch eerst maar balanceren, wat ik zelf raar vind is dat hij het zo erg deed tijdens het remmen en het gas loslaten, waneer ik gewoon gas gaf of zo deed hij het ook maar lang niet zo erg als toen ik remde.

weet iemand trouwens ook als hier speciale naafdopjes voor zijn? of gewoon ff de sloop op lopen? want die van me andere velgen waren net iets te klein

(edit) 1 ding merkte ik al direkt, hij stuurde veel lichter maja dat komt door de smallere banden, dat is wel weer een voordeel

[rquote=1878513&tid=143512&author=louwe 16 klepper]inderdaad eerst eens

balanceren en dan weer kijken

kun je ze later nog wel eens polijsten

worden ze mischien wel zo;)

ats_classic.jpg

enkel is deze nog 2 j breder

dan de jouwe;)[/rquote]

Dit is toch helemaal het einde zulke velgen:wors:wors

[rquote=1878513&tid=143512&author=louwe 16 klepper]inderdaad eerst eens

balanceren en dan weer kijken

kun je ze later nog wel eens polijsten

worden ze mischien wel zo;)

ats_classic.jpg

enkel is deze nog 2 j breder

dan de jouwe;)[/rquote]

Dit is toch helemaal het einde zulke velgen:wors:wors

maar uhhh ondanks alle reacties en hulp, iemand enig idee wat die speling dan kan zijn? dat lijkt me namelijk niks met balanceren te maken, als ik boven aan de band vast bak en druk hem steving heen en weer hoor ik een bonk, het idee van ijzer op ijzer, alle 4 de wielen doen dit, ik heb de wielen na getrokken maar zitten zo vast als een huis. maar dat gebonk moet ergens weg komen, op de naaf kan volgens mij niet omdat het wiel gewoon vast zit, dus dit kan nooit bewegen.

maar uhhh ondanks alle reacties en hulp, iemand enig idee wat die speling dan kan zijn? dat lijkt me namelijk niks met balanceren te maken, als ik boven aan de band vast bak en druk hem steving heen en weer hoor ik een bonk, het idee van ijzer op ijzer, alle 4 de wielen doen dit, ik heb de wielen na getrokken maar zitten zo vast als een huis. maar dat gebonk moet ergens weg komen, op de naaf kan volgens mij niet omdat het wiel gewoon vast zit, dus dit kan nooit bewegen.

Check je wiellagers eens, of die nog goed zijn. Of je velgen hebben ooit een tik gehad en zijn niet meer helemaal mooi in de oorspronkelijke vorm. En te vast aanhalen van je bouten is ook niet goed. Grote kans dat je daarmee je remtrommels vervormt.

Terug
Naar boven