• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuwe velgen onder mijn Astra...

Originally posted by AstraLimburgDriver

Maar eventjes een vraag aan jullie allemaal, wat is jullie ET waarde en de J waarde???

Ik had een nogal afwijkende maat die zonder omrollen wielkasten of veerwegbegrenzers (had ik gedaan) niet onder een verlaagde G passen. Normaal gezien als je max 7.5J en je ET rond de 40-45 houdt moet dat wel passen.

origineel gepost door opelfreak

Ik had een nogal afwijkende maat die zonder omrollen wielkasten of veerwegbegrenzers (had ik gedaan) niet onder een verlaagde G passen. Normaal gezien als je max 7.5J en je ET rond de 40-45 houdt moet dat wel passen.

Dan zit ik goed want mijn nieuwe velgen die ik heb gekocht en na de vakantie ga ophalen hebben een ET waarde van 40 en 7,5 J

Dus zit ik goed en kan ik ze er zo onder plaatsen toch???

Naja nu eerst op vakantie, tot over 3 weken :D

Kleine tip: Ik zou wel later gaan voor een (bescheiden verlaging) mijn wagen leek wat hoog op z'n pootjes te staan na het plaatsten van 17" velgen. Heb er gele koni's opgelegd. Klein verschil kwa hoogte 35mm, maar optisch klopt het veel meer. Plus dat met zo'n koni set je niet weet wat je wegligging technisch meemaakt. Maar goed dat is even aan jezelf.

Originally posted by AstraLimburgDriver

origineel gepost door opelfreak

Dan zit ik goed want mijn nieuwe velgen die ik heb gekocht en na de vakantie ga ophalen hebben een ET waarde van 40 en 7,5 J

Dus zit ik goed en kan ik ze er zo onder plaatsen toch???

Naja nu eerst op vakantie, tot over 3 weken :D

Zal idd wel passen. Goede tip over die verlaging, zal echt goed staan. Met deze velgen moet dat nog wel kunnen zonder aanlopen.

origineel gepost door MyzterOpel

ligt wel als een kart op de weg!!:agent:afro

Lekker is dat hè :P

Dat blijf ik dè upgrade vinden aan mijn auto. Iedereen (die nog niet weet wat ie kan) schrikt zich ook helemaal dood als ik hem een klaverblad oversmijt. Zo'n krappe draaier met 90 is goed te doen, en dan geeft ie geen krimp. :agent

Nou de velgen zitten onder mijn auto, foto's volgen als het weer het hier in Limburg toe laat. Alleen maar regen, regen en nog eens regen.

Foto's komen dus wordt vervolgd :D

Terug
Naar boven