• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuwe verdelerkap + kabels

Hallo Mensen,

Ik heb net (wegens weggeöxideerde contacten) een nieuwe verdelerkap + bougiekabels gemonteerd, maar nu vroeg ik mij af, kan dat zonder de rotator te vervangen?

Hij loopt namelijk niet bepaald lekker nu. Evenals voorheen trouwens, maar ik dacht dus dat het met nieuwe kap en kabels wel verholpen zou zijn.

Maar ik moet zeggen, dat ik de essentie van ontsteking snap, maar niet echt het fijne.

O, het gaat trouwens over een C-Ascona 1.6S 1983.

Alvast hartelijk dank voor eventuele reacties.

Mvrgr,

Timo

Ik weet niet of het lastig is om dat te vervangen en of ik dan de timing moet afstellen? Daar heb je zo'n stroboscoop voor nodig toch?

Heheheh, ja dat dacht ik eerst ook, maar zo beroerd loopt ie nou ook weer niet. Ik ben er vanmorgen mee naar m'n werk gereden, En toen ie warm was liep ie veel netter.....

Wat kan het probleem zijn als ie warm wel net loopt en koud niet?

Ik zal in elk geval ook ff een rotor halen vanmiddag.

Hmmm, hij loopt warm heel mooi, maar koud heb ik nog steeds wat gepruttel.

Ik zag wel dat er wat nattigheid om de koppakking heen zat aan de bijrijderskant. Kan het zijn dat als ie daar compressie verliest dat ie koud niet lekker loopt, en warm wel?

Euhm, nou, water in de olie, ik heb net de olie verversd, dus dat zal ik nog niet zien of ruiken denk ik. Waterverbruik moet ik ff bekijken. Dat zou best wel eens kunnen.

Moet ik toch maar eens compressie meten.

Is het heel lastig om de koppakking te vervangen met zo'n OHC? Ik heb vorige winter de koppen vervangen van m'n chevrolet V8 smallblock, maar die heeft een tussenliggende nokkenas, dus dan is het alleen kleppenstellen en gaan.

Er zit bij de opel ook een distributie riem op zeker? geen ketting zoals bij een smallblock? Dan kan ik die wellicht ook meteen vervangen, als ik toch bezig ben.

Terug
Naar boven