• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuwe wagen aangeschaft en meteen een vraagje!

harryastra

Post weinig
Hallo medeforummers,

Ik heb vandaag een grijze corsa b uit 1999 gekocht en heb er zo'n lelijke pook in zitten. Deze wil ik graag omruilen voor een originele. Nu is mijn vraag: kan ik deze zo omwisselen aangezien er een liftsysteem opzit voor de achteruit?

Groete Harryastra

Jullie zijn gek op :kewlpics, dus maar ff foto toegevoegd:

830624_1.jpg

een originele pookknop zou gewoon moeten passen... achteruit-vergrendeling zit standaard op de auto, en is een apart deel (lees: zit niet aan de pookknop vast) Of wil je het hele pook omwisselen? (is trouwens ook zo gedaan)

mooie corsa btw!

Ik zou het liefst alleen de pookknop eraf halen en een nieuwe erop zetten, aangezien ik niet zo technisch ben aangelegd. Mijn vraag is dan ook eigenlijk: hoe krijg ik hem eraf?

origineel gepost door Dennis-Corsa-B

snijden :thumbup

He is een metalen pookknop die er nu op zit met van die lelijke ledjes erin. Deze kan ik er dan toch niet afsnijden. Is er geen andere manier om hem eraf te krijgen? Bijvoorbeeld door hem eraf te trekken ofzo?

nette corsa hoor, orginele pook knop kan je ook vast lijmen met secondelijm, of locktijt ofzo. die alu dingen indd ff met schroefje los halen, zijn tegewoordig imbusjes geloof ik;)

veel plezier met je corsaatje..

greetz

corsageak

mooi karretje die pook knop moet je ff draaien dan komt ie los

ik mis trouwens iets op je auto.........

de rubber onderlip van de voorbumper moet je wel ff scoren want dat kleed lekker af:jerry

Volledige versnellingspook omwisselen is eenvoudiger dan alleen de knop. De pook zit vast met 1 klemmetje, je moet alleen eventjes de bekleding los klikken... Geen lijm nodig e.d.

origineel gepost door david verburg

ik mis trouwens iets op je auto.........

de rubber onderlip van de voorbumper moet je wel ff scoren want dat kleed lekker af:jerry

Van die lip weet ik, maar het stoort me nog niet dus zal voorlopig wel zo blijven.

Denk ook dat ik anders mss problemen krijg met drempels aangezien de auto wel verlaagd is van voren volgens mij:hmmz

origineel gepost door Aapje

Volledige versnellingspook omwisselen is eenvoudiger dan alleen de knop. De pook zit vast met 1 klemmetje, je moet alleen eventjes de bekleding los klikken... Geen lijm nodig e.d.

Hoe krijg ik de volledige pook eruit dan? Heeft er iemand toevallig een foto wat ik lost moet halen? De bekleding loshalen lukt me wel maar verder...?

Alvast bedankt,

Greetz Harryastra

moet je de hoes die er om heen zit omhoog trekken daar onder zitten enkele duidelijke bouten in de carosserie denk 4 stuks deze los draaien eerst in zijn vrij zetten dan kun je hem er gewoon uit trekken nieuwe erin alles vastdraaien en voila

Terug
Naar boven