• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

nieuwe wetgeving xenon verlichting

apk en wegenverkeerswet zit verschil in.

Bijv. vrachtwagens mag nu allerlei verlichting op zitten als ze bij de apk maar niet werken. Als je deze lampen gebruikt op de weg en 't mag niet is dat de verantwoordelijkheid van de bestuurder.

Even over de automatische hoogte regeling: Deze hoeft er voor de apk niet op te zitten.

ik heb gisteren eens iemand laten rijden met de manta int donker

dit is toch wel degelijk storend

snap niet dat er niet meer flikkeren

en dan staan ze al perfect afgesteld

maar de spiegel en grote van de lamp zal wel het prob zijn

weet nog niet zeker of ik het wel ga laten zitte

ik heb zelf een setje op mn a-tje zitten en dat bevalt prima is een 35 W 6400k set. Maar jij hebt waarschijnlijk een 7000k (of meer) terwijl oem 6400k is. Het licht dat jij uitstraalt is ogenschijnlijker blauwer van een fabrieks setje. Hierdoor is het licht nog storender.

En inderdaad je grote lampglazen maken het niet aangenamer. Ik erger me zelf ook altijd aan een passat hier uit de buurt.

Dat word verteld op de HTS autotechniek dat de huidige lichtkleur van Xenon 6400k is en dat dat de standaard word voor de toekomstige LED technologie. Misschien had ik erbij moeten zeggen dat dat geld voor koplampen met lenzen er worden ook nog systemen gebruikt zonder lenzen. Ik geloof dat BMW voornamelijk 4300k als xenon lichtkleur gebruikt. Er zijn echter heel veel verschillende sets verkrijgbaar die zelfs tot paars licht gaan 11000k

BMW gebruikt inderdaad nog 4300K, maar ook de andere merken zit het nog rond de 5000K. Heb al vele auto's vervangen met 6000K en dat is "blauwer" dan de standaard lampen. En dan heb ik het over de D1S lampen, die zitten zowiezo standaard achter lens.

Terug
Naar boven