• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuwe Zafira B 2006

Hallo Opel-liefhebbers,

Na eerst een Vectra-c te hebben gereden, welke mij prima beval ben ik nu overgestapt op een Zafira B uit 2006, deze heeft 167k op de teller, wat dit mijn jongste auto maakt.

Hij rijdt lekker en vind de stoelen beter zitten dan die uit mn Vectra.

Nu mis ik de automatische verlichting, dit zat wel in de Vectra en in bijna alle modellen van deze leeftijd maar niet in de mijne, ik weet dat ik dit soms vergeet en wil graag veilig de weg op. Is dit te installeren oid, of moet ik een nieuwe lichtstand draainknop inbouwen, want atm heb ik alleen 0 en dimlicht en avondlicht.

Verder viel mij de audio slecht tegen, nu heb ik navigatie van syngic er inzitten, wie weet ligt het daar aan, of zijn de boxen gewoon slecht?

In de Vectra was dit buitengewoon goed, beter heb ik nooit gehad in een auto.

Ik zal morgen eens wat foto's plaatsen.

Erik

ik weet bijna wel zeker dat je automatische verlichting in kan bouwen , maar wat je allemaal nodig heb en wat het kost weet ik niet

@johanhummer9 wrote:ik weet bijna wel zeker dat je automatische verlichting in kan bouwen , maar wat je allemaal nodig heb en wat het kost weet ik niet

Dat zou geweldig zijn!!! :D

je kunt de verlichting aanzetten met de opcom

dat staat ergens beschreven op dit forum

je hoeft er dus niets in te bouwen

Maar wil je alleen dat ie uit gaat als je je contact uitzet of wil je echt automatische verlichting dus dat ie ziet wanneer het donker word?

Ik wil dat mijn verlichting aan gaat als ik de auto start en verder geen handelingen hoef te verrichten om het licht aan te zetten. Dus precies wat jij zegt, hij moet uit als ik het contact uitzet.

Als dat mogelijk is word ik erg blij ;-)

@sharky wrote:ja , dat kan je programmeren met de opcom

heb ik zelf ook gedaan

Geweldig, hoe doe ik (of iemand anders) dat?

En de audio lijkt beter te gaan, ineens werd het geluid duidelijker, alsof de loudness aanging. Zal wel aan de navi/radio liggen of een contactje.

@sharky wrote:je kunt de verlichting aanzetten met de opcom

dat staat ergens beschreven op dit forum

je hoeft er dus niets in te bouwen

Oops, dit bericht hen ik nooit gelezen. bedankt Sharky. Ik zal eens verder zoeken hoe en wat(al heb ik dat al wel gedaan maar nog zonder resultaat).

Ik zit er aan te denken om een opcom aan te schaffen, maar kan ik de opcom gebruiken met apple? Ik heb geen windows, oid.

Een op-com die werkt alleen op windows....aangezien het ook het meest voorkomende besturingssysteem is

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

Bedankt voor je reactie ivartje.

Dan ben ik op zoek naar iemand in Zwolle of in de buurt van die dat kan, eventueel tegen vergoeding ;-)

Terug
Naar boven