• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuwsgierig naar E85 gebruikers

• Topic starter Topic starter DdV
  • Startdatum Startdatum

DdV

Lid
Hallo Turbo rijders,

Wie van jullie rijdt er inmiddels op E10/E85/E100 ?

Ik vraag dit omdat ik er zelf enorme vooruitgangen mee heb geboekt met mijn rally auto (Lancer evo 6)

Verbrandingstemperatuur lager, meer zuurstof in de brandstof, meer koppel... ik ben er zeer goed over te spreken.

Klein nadeel was in het begin de koude start, maar ook dit is geen probleem meer.

Wie heeft ook ervaringen met E-xx in zijn turbo...

Groetjes,

Dennis

@Orang-pinda wrote:Kom er net achter dat er bij ons in Groningen een pomp zit dat E85 verkoopt. Wist ik geen eens. Binnenkort es proberen?

als je ecu/injectoren niet zijn afgesteld op e85 dan moet je het niet tanken!

@Orang-pinda wrote:Kom er net achter dat er bij ons in Groningen een pomp zit dat E85 verkoopt. Wist ik geen eens. Binnenkort es proberen?

Kom er net achter dat er bij ons in Groningen een pomp zit dat E85 verkoopt. Wist ik geen eens. Binnenkort es proberen?

Kom er net achter dat er bij ons in Groningen een pomp zit dat E85 verkoopt. Wist ik geen eens. Binnenkort es proberen?

Weet dat ze bij DP Engineering veel hiermee doen.

Zou het ook wel willen, maar de verkrijgbaarheid / kostprijs van Exx in de regio waar ik woon is gewoon dramatisch.

Weet dat ze bij DP Engineering veel hiermee doen.

Zou het ook wel willen, maar de verkrijgbaarheid / kostprijs van Exx in de regio waar ik woon is gewoon dramatisch.

In Frankrijk kan je bijna alleen nog maar E10 tanken langs de route du soleil maar ik vind het maar tricky. Ik heb gelezen dat het op langere termijn slecht is voor het rubber in slangen en afdichtingen...

In Frankrijk kan je bijna alleen nog maar E10 tanken langs de route du soleil maar ik vind het maar tricky. Ik heb gelezen dat het op langere termijn slecht is voor het rubber in slangen en afdichtingen...

In Hongarije rijden ze er ook al wat meer op.

Een vriend van me was er ongelofelijk tegen. maar die rijdt met 125cc motoren. Bleef niet echt veel topsnelheid over.

Toen ik in Frankrijk was ben ik maar de snelweg afgegaan om normale benzine te kopen.

In Hongarije rijden ze er ook al wat meer op.

Een vriend van me was er ongelofelijk tegen. maar die rijdt met 125cc motoren. Bleef niet echt veel topsnelheid over.

Toen ik in Frankrijk was ben ik maar de snelweg afgegaan om normale benzine te kopen.

@bd. wrote:@Orang-pinda wrote:Kom er net achter dat er bij ons in Groningen een pomp zit dat E85 verkoopt. Wist ik geen eens. Binnenkort es proberen?

Ok, dankjewel. Moeten er grotere injectoren in? Ecu afstellen, kan ik daarna nog 'probleemloos' met 98 rijden? Het is niet zo dat je overal E85 kunt tanken ja.

@bd. wrote:@Orang-pinda wrote:Kom er net achter dat er bij ons in Groningen een pomp zit dat E85 verkoopt. Wist ik geen eens. Binnenkort es proberen?

Ok, dankjewel. Moeten er grotere injectoren in? Ecu afstellen, kan ik daarna nog 'probleemloos' met 98 rijden? Het is niet zo dat je overal E85 kunt tanken ja.

in groningen kunnen we het nu bij Firestone en Feiten olie tanken,

het is goedkoper als 98 maar je moet er ook 30 % meer van inspuiten.

als je ecu er niet op afgesteld is en je wilt alleen meer inspuiten zou je half om half E85 a euro 98 kunnen proberen. ik weet dat er meerdere mensen vooral in de volvo wereld zijn die dat doen.

maar het blijft experimenteren als je te weinig inspuit kan het wellicht fout gaan.

in groningen kunnen we het nu bij Firestone en Feiten olie tanken,

het is goedkoper als 98 maar je moet er ook 30 % meer van inspuiten.

als je ecu er niet op afgesteld is en je wilt alleen meer inspuiten zou je half om half E85 a euro 98 kunnen proberen. ik weet dat er meerdere mensen vooral in de volvo wereld zijn die dat doen.

maar het blijft experimenteren als je te weinig inspuit kan het wellicht fout gaan.

@Orang-pinda wrote:@bd. wrote:@Orang-pinda wrote:Kom er net achter dat er bij ons in Groningen een pomp zit dat E85 verkoopt. Wist ik geen eens. Binnenkort es proberen?

gezien het vermogen wat je nu al rijdt zou ik ook een andere brandstofpomp gebruiken die meer capaciteit heeft. grotere injectoren (of hogere druk) en dan half om half proberen. maar het blijft expirimenteren.

u2u

@Orang-pinda wrote:@bd. wrote:@Orang-pinda wrote:Kom er net achter dat er bij ons in Groningen een pomp zit dat E85 verkoopt. Wist ik geen eens. Binnenkort es proberen?

gezien het vermogen wat je nu al rijdt zou ik ook een andere brandstofpomp gebruiken die meer capaciteit heeft. grotere injectoren (of hogere druk) en dan half om half proberen. maar het blijft expirimenteren.

u2u

Ik heb het ook gebruikt, echt leuk spul die E85.

Ik kon de turbo druk omhoog doen zonder dat de motor begon met pingelen.

Wel moest ik de brandstofdruk omhoog zetten.

Boven 5000 rpm kan de brandstofpomp niet meer genoeg brandstof verpompen om de AFR waarden goed te houden.

( getest met een C20NET met 1 bar turbodruk )

Ik heb het ook gebruikt, echt leuk spul die E85.

Ik kon de turbo druk omhoog doen zonder dat de motor begon met pingelen.

Wel moest ik de brandstofdruk omhoog zetten.

Boven 5000 rpm kan de brandstofpomp niet meer genoeg brandstof verpompen om de AFR waarden goed te houden.

( getest met een C20NET met 1 bar turbodruk )

Dus niet 50/50 Freek? Wat als ik nou bijvoorbeeld: 9 liter 98 tank en er een liter ethanol bij ingooi. Heeft dat zin? Kan dat kwaad?

E85 durf ik niet zonder grotere injectoren en een grotere brandstofpomp, straks is mijn motor dood. Ben er wel nieuwsgierig naar.

Terug
Naar boven