• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuwsgierig naar E85 gebruikers

• Topic starter Topic starter DdV
  • Startdatum Startdatum
@sebastiaankadettcabriogsi wrote:de turbo set van E+B kadett reed (bij vorrige eigenaar) op standaard drijfstangen 325 pk

tis wel de grens op zoeken dan ben ik met je eens. of dat verstandig is is een tweede.

los daarvan.

stel die 320 pk is te behalen met een K16 turbo met E85.

is dat ook te doen met benzine? dit betwijfel ik.

jazeker! 320 pk is te halen met een k16 lader op ron 98. Als je bv. een frisse let met een fase 3.5 hebt, dan moet dit geen probleem zijn :thumbup maar met e85 zal je er waarschijnlijk wel meer uit kunnen halen ;)

:D Nu goed!Dan mijn ervaring maar.

Nu z'n 3 x E85 getankt zonder problemen geen start en rij bijzonderheden.Start problemen verwacht ik alleen in de winter wanneer het onder nul is.

Het voordeel voor mij is dat ik in Duitsland voor 1.07 euro de liter kan tanken en in Frankrijk voor 0.83.5 de liter. :thumb

Wel is het zo dat je moet zoeken in Frankrijk want er gaan steeds meer over op E20.

Mijn OPC z20let is nu H-turbo met injectoren van de OPC H.

Hij liep dus veel te rijk dus ik heb geen last van arm lopen bij vollast.Nu met E85 helemaal niet.

Wel zie je een stevige witte pluim uit de uitlaat bij gasgeven.Dit is niet wanneer ik op Benzine rijd.

Ga nu verder met het uitlaat sys. volledig 76mm waardoor het vermogen verder omhoog kan en dit alles met Fase1 en standaard

intercooler. :D

Gr.Peter.

:D Nu goed!Dan mijn ervaring maar.

Nu z'n 3 x E85 getankt zonder problemen geen start en rij bijzonderheden.Start problemen verwacht ik alleen in de winter wanneer het onder nul is.

Het voordeel voor mij is dat ik in Duitsland voor 1.07 euro de liter kan tanken en in Frankrijk voor 0.83.5 de liter. :thumb

Wel is het zo dat je moet zoeken in Frankrijk want er gaan steeds meer over op E20.

Mijn OPC z20let is nu H-turbo met injectoren van de OPC H.

Hij liep dus veel te rijk dus ik heb geen last van arm lopen bij vollast.Nu met E85 helemaal niet.

Wel zie je een stevige witte pluim uit de uitlaat bij gasgeven.Dit is niet wanneer ik op Benzine rijd.

Ga nu verder met het uitlaat sys. volledig 76mm waardoor het vermogen verder omhoog kan en dit alles met Fase1 en standaard

intercooler. :D

Gr.Peter.

Frank!

Dat is Bio-Ethanol met 15% Benzine met een octaangetal van 104.

Is in Nederland ongunstig aangezien je er meer van nodig hebt t.o.v benzine z'n 30%

Wel is het zo dat de verbrandings temp lager is maar de vulling beter.Hierdoor meer vermogen.

Zoals ik al schreef kan ik er aankomen voor 83.5 euro/Ltr. Dus voordelig voor mij.

lees ook Flex-fuel auto's. (Saab Aero en Volvo T).

Gr.Peter

Frank!

Dat is Bio-Ethanol met 15% Benzine met een octaangetal van 104.

Is in Nederland ongunstig aangezien je er meer van nodig hebt t.o.v benzine z'n 30%

Wel is het zo dat de verbrandings temp lager is maar de vulling beter.Hierdoor meer vermogen.

Zoals ik al schreef kan ik er aankomen voor 83.5 euro/Ltr. Dus voordelig voor mij.

lees ook Flex-fuel auto's. (Saab Aero en Volvo T).

Gr.Peter

@sebastiaankadettcabriogsi wrote:@needlefreak wrote:ik heb de E85 gebruikt om naar de keuring te gaan mijn co was buiten tolerantie hij gaat er op maar rond de 3000toeren begon hij te stotteren dit was wel met mij originele boegies met de bosch f5.... gaat het wel veel vlotter (en de auto is zuiniger )

met wat voor auto/moter was dit?

ik neem aan dat hij niet op E85 afgesteld was?

ben benieuwd!

dit was een z20let met leh turbo en de 470cc injectoren met chip van m -pech

ik deed er 50/50 in niet puur e85 mijn co was zeer laag het verbruik was veel minder maar hem echt tot de 5500rpm treken ging niet zo goed maar voor rustig te rijden en niet altijd door te trekken is het een aanrader

ik kan zelf de inspuiting regelen in de auto dus voor mij is het niet echt een probleem om 20% meer in te spuiten

autostyle heeft ook een instelbare brandstofdrukregelaar voor weinig geld dus als je van plan bent er op te rijden denk ik dat dit de goedkoopste manier is om het aan te passen zo kan je door de week E85 tanken en in de weekends 95 zo doe ik het

@sebastiaankadettcabriogsi wrote:@needlefreak wrote:ik heb de E85 gebruikt om naar de keuring te gaan mijn co was buiten tolerantie hij gaat er op maar rond de 3000toeren begon hij te stotteren dit was wel met mij originele boegies met de bosch f5.... gaat het wel veel vlotter (en de auto is zuiniger )

met wat voor auto/moter was dit?

ik neem aan dat hij niet op E85 afgesteld was?

ben benieuwd!

dit was een z20let met leh turbo en de 470cc injectoren met chip van m -pech

ik deed er 50/50 in niet puur e85 mijn co was zeer laag het verbruik was veel minder maar hem echt tot de 5500rpm treken ging niet zo goed maar voor rustig te rijden en niet altijd door te trekken is het een aanrader

ik kan zelf de inspuiting regelen in de auto dus voor mij is het niet echt een probleem om 20% meer in te spuiten

autostyle heeft ook een instelbare brandstofdrukregelaar voor weinig geld dus als je van plan bent er op te rijden denk ik dat dit de goedkoopste manier is om het aan te passen zo kan je door de week E85 tanken en in de weekends 95 zo doe ik het

@ needlefreak,

ik lees hier heel bijzondere ervaring, ik heb he 2 jaar geleden ook geprobeerd dmv hogere brandstof druk. op alleen maar E85 en 50/50

maar ik vernam met mijn c20ne alleen maar vermogens verlies merkte dat hij stuk minder makkelijk op trekt en top lager was nou moet ik ook bekennen dat (achteraf gezien) de auto een zwakke vonk had en dat E85 dat miss er niet beter op maakte.

ik ben het wel van plan om met mijn corsa op E85 te aan rijden :) er is hier goed aan te komen in Groningen.

@ needlefreak,

ik lees hier heel bijzondere ervaring, ik heb he 2 jaar geleden ook geprobeerd dmv hogere brandstof druk. op alleen maar E85 en 50/50

maar ik vernam met mijn c20ne alleen maar vermogens verlies merkte dat hij stuk minder makkelijk op trekt en top lager was nou moet ik ook bekennen dat (achteraf gezien) de auto een zwakke vonk had en dat E85 dat miss er niet beter op maakte.

ik ben het wel van plan om met mijn corsa op E85 te aan rijden :) er is hier goed aan te komen in Groningen.

Gisteren in Frankrijk weer 46 Ltr. E85 getankt voor 0.85 euro cent per ltr. en de auto rijd er nog steeds prima op zonder rare dingen.

Gisteren in Frankrijk weer 46 Ltr. E85 getankt voor 0.85 euro cent per ltr. en de auto rijd er nog steeds prima op zonder rare dingen.

Iemand geprobeerd lopen 6 cylinder CIH op bio-ethanol (commo c 2.5 S carburateur)? welke aanpassingen nodig heeft? Nieuwe brandstof lijnen? Veranderen van de compressieverhouding?

Iemand geprobeerd lopen 6 cylinder CIH op bio-ethanol (commo c 2.5 S carburateur)? welke aanpassingen nodig heeft? Nieuwe brandstof lijnen? Veranderen van de compressieverhouding?

Terug
Naar boven