• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nique

Hoi,

Even voorstellen is wel zo netjes. Ik ben Nique. Ik ben nu 28 jaar en woon in rustig Drents gebied. Ben géén sleutelaar en het heeft me eigenlijk ook nooit echt geïnteresseerd totdat ik vorige week mijn rijbewijs haalde. Alles in één keer met vlag en wimpel dus dat is wel fijn. Ik heb vervolgens voor 700 euro een Opel Corsa C1.4NZ E2 gekocht (5 deurs). Dus tjah, ik ben nu een Opel bezitter. De Corsa is van november '93 en heeft zo'n 161.000 km gelopen. Een oudje dus maar dat wil niet zeggen dat ie niks kan. Het is geen 'beest' maar ik ben er tevreden mee. Hij rijdt ook nog eens lekker zuinig en de wegenbelasting is laag.

Ik heb mij aangemeld op dit forum omdat ik (vrij normaal voor die prijs) wel wat mankementen aan de auto heb ontdekt. Hier hield ik al rekening mee dus heb nog wat centen over voor reparaties e.t.c. Ik sta altijd open voor uitdagingen en zet meestal door tot dat het gewoon lukt (heeft me erg op de been gehouden gedurende het leven). Vandaar dus dat ik voor deze weg heb gekozen. Mensen roepen snel: "Had een duurdere auto gekocht, scheelt veel werk!". Maar daar geloof ik niet in want 2e hands kan je ook met een duurdere auto tegen mankementen aanlopen en dan heb je veel minder reserve. Daarnaast weet ik nu zeker dat de onderdelen die vervangen gaan worden gewoon nieuw zijn.

Een uitdaging: Leuk!! Ik heb het één en ander doorgelezen op dit forum en het viel me op dat de meeste gebruikers erg behulpzaam zijn en bereid zijn hun kennis en ervaring te delen. Mocht ik over een jaar of tien nog steeds een Opel hebben en wat reparaties hebben uitgevoerd zal ik dat zeker ook doen. Voorlopig hebben jullie dus niks aan mij want ik moet mijn kennis nog op doen. Zal in elk geval erg me best doen. Ik merk dat ik het allemaal erg leuk vind (auto's) en dat had ik niet verwacht! Een wereld gaat open.

Groetjes!

Terug
Naar boven