• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

NL-TUNING TOPIC:

dan zal dat het wezen(hoop ik) anders sms ik je even haha hulp is altijd makkelijk:hmmz:P en de benzine pomp brengt die de leiding al op druk als je het kontakt omdraait of als de auto start??? dat is ook niet helemaal duidelijk want ik hoor meerdere verhalen.

groeten nick alvast bedankt

en de kadett doet nog niks, alle minpunten gecheckt,verschillende bougiekabels,bougies, enz enz, meten enz de bobine krijgt stroom , andere verdelerkap+rotor geprobeert en nog niks, een groot raadsel dat in de electra moet zitten??????????

:wtf:wtf:wtf:sleeping

foto's volgen dit weekend:angel

hij is draaiend uit de auto gekomen dus dat de distri niet op tijd zou staan lijkt me stug:hmmz en dan is het misschien de krukas sensor we hebben nog 1 seh staan dus effe kijken, ook met benz druk start ie niet(vandaag getest door de benz pomp direkt aan te sluiten:hmmz

vanaaf volgen de nieuwe pics.

mvg nick

en de bougievolgorde is goed:cool:, de benz pomp reageert niet op orginele bekabeling en ik heb geen vonk de rest is bijzaak, zal wel ergens iets kleins zijn:swear:swear:swear

mvg nick

toen jij bij ons was met je kadett toen kon je zien (en voelen) dat ie vonkte dat doet de onze helemaal niet, ik denk dat t enige probleem bij ons is dat de pomp t niet wil doen en de bobine met hem mee doet:D

groeten nick

(ps vandaag astra gsi opgehaald c20xe pics volgen:wors)

is dat degene die bij je veerpoot zit of in de zekeringskastje???

de astra is wel okee alles erop en eraan, ik kijk even wat ik ermee ga doen er zijn genoeg mogelijkheden:thumbup

groeten nick

@kadettnemo de benzine pomp leeft in ieder geval en nu de vonk nog even wakker krijgen:hmmz,

de astra heb ik alweer verkocht een maat van mij had er erg interesse in:jerry

en de calibra tja het is een kicku wagen ik twijfel nog een beetje ivm verz en benz kosten e.d.

groeten nick:agent

zo we hebben vonk en hij wil ook wel starten op startspray alleen hebben we nog geen benzine bij het blok, de pomp doet het wel alleen pompt ie het niet naar voren:hmmz:hmmz,

zou het kunnen zijn dat de tank anders is??? we hebben alle mogelijkheden al geprobeert van slangen combinatie's e.d

ik hoor het graag:wors:wors.

groetjes nick

hee hallo, ik heb zoals beloofd weer wat leuke foto's, ook de astra gsi die ik heb aangeschafd(maar ook weer heb verkocht omdat ik hem wou slopen maar een maat van mij had er interesse in:))

eerst wat auto's anders gezet dat neemt niet zoveel ruimte in beslag:jerry

DSCF2361.jpg

DSCF2357.jpg

Me rode kadett gsi heb ik verkocht want ik moet me station ook op gaan knappen enz en om bij die nou ook weer een berg geld erin te gaan stoppen(spuiten enz) dat werkt niet dus heb ik m verkocht aan me zwagertje:jerry blijft ie toch in de buurt:angel

En dan de astra gsi die ik wel 2hele dagen in me bezit heb gehad hahaha het betreft een c20xe, alle opties zitten erop:jerry, en de buitenkant verkeert in goede staat op de rechter wielkast na:hmmz maar dat is wat kleins(en de lak uiteraard maar dat komt goed

DSCF2378.jpg

DSCF2375.jpg

En dan nog even een fototje van de blauwe gsi die zijn we ook weer ant opbouwen,:jerry dan kan die de weg ook weer op.

DSCF2386.jpg

voor de rest start de witte bijna nog een paar aanpassingen:cool: dan kan die ook de deur weer uit dan kunnen we weer verder gaan met onze dagelijkse projecten:angel:agent

DSCF2355.jpg

DSCF2356.jpg

DSCF2341.jpg

groeten nick

de witte kadett start nu, alleen lijkt het net of alle cilinders 1x een vonk krijgen of 2x en dan valt ie weer uit, alsof de vonk ermee ophoud, benzine druk is er, en we hebben verschillende dingen geprobeert(bougies, stappemotor, benz gecheckt, bougiekabels enz enz) wie oh wie weet wat dit kan zijn??????:jerry:jerry

groetjes nick:agent

Zo de witte kadett start en blijft mooi lopen(het was een klein dingetje wat niet klopte omdat ik er een startknop op had zitten) we hebben hem ook groten deels weer in elkaar gezet, de benzine pomp opnieuw gemonteerd remmen ontlucht enz, foto's volgen,

groeten nick

Hallo allemaal:thumbup ik heb even een vraag aan jullie, jullie weten dat me station schade heeft(schuld van een ander) en het loopt zo langzaam bij de verzekring dat ik hem even wegzet en me zwarte gsi 16v uit me andeer stalling ga halen om mee te gaan rijden na meetings en dat soort spul niet voor daily maar dat ik een auto heb staan, nu was mijn vraag deze kadett moet een turbo kadett worden, ik heb een c20let staan incl 6bak,motorboom,radiateur incl intercooler,e.d. Wat heb ik nog nodig om hem in te bouwen?? en moet de orginele kabelboom daarbij aangepast worden?? de remmen heb ik ook al liggen die komen ook van calibra turbo af maar dan degene bij m-tech vandaan de 4gaats+klauwen, alleen zou ik dab de downpipe en uitlaat moeten aanpassen, moet de benz pomp ook worden aangepast of is de druk omhoog te stellen bij de motor??? dit is weer wat nieuws voor me dus ik hoop dat er mensen zijn die me hier wat over kunnen vertellen:wors:wors

alle info is welkom:thumbup:P

- ik heb al met de witte kadett gereden en hij gaat aardig snel:o:o, de laatste beetjes moeten nog opgebouwd worden dan is ie klaar:P:thumbup.

de foto's probeer ik er morgen op te zetten(speciaal voor hans).

groetjes nick

@kadettnemo kijk ,van die aandrijfassen heb ik wat aan:jerry

de rest had ik al wel zo beetje in gedachten, maar toch bedankt voor de info.

groeten nick

hallo allemaal ,hierbij de beloofde foto's van de witte kadett we zijn hem nu ant afronden om er dit weekend een mooi stukje mee te gaan rijden.

groeten nick

DSCF2398.jpg

DSCF2399.jpg

DSCF2397.jpg

--de benz pomp monteren:jerry

DSCF2401.jpg

DSCF2402.jpg

volgende foto's volgen uiteraard weer:kewlpics:kewlpics.

groeten nick:agent

goed bezig :thumbup

helaas nick kan ik dat C20let bestandje niet meer vinden, staat op mn oude comp en die heb ik niet meer :cry

heb al stad en land (en google) afgezocht maar kan t nergens meer vinden :thumbdown

Terug
Naar boven