• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

NL-TUNING TOPIC:

Jongens, jullie topic is klasse. Blijf doorgaan met posten, vooral foto's erbij. Geweldig om dit allemaal te volgen. Jullie aanpak is top: wagens meteen platgooien na aanschaf! :thumb

@Sebbe GSI wrote:Beetje meer feedback is wel leuk idd aantal nieuwe post valt een beetje tegen terwijl er toch zat :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics staan.

Groeten bas.

Oh oohwkée dan, hier komt de feedback...,zit je?! :D

De meeste info krijg ik al via de Capo tutti Capi,dus zodoende is m'n forumbezoek wat minder frequent.

Was wel blij te horen vanochtend dat de velgen onder de TR van Ssssid niet serieus zijn...,ik schrok me al het lazerus! :puke

...alleen een setje Ronal Teddy's zou minder da shizzle staan dan deze hoepels! :shock:

Over coole velgen gesproken...,dapper setje die TSW's,maar wel voor onder je rooie project-Kadett(ik bedoel niet de automaat).

Onder die Rekord moet min.17" met min een 225/45-band,maar ja...,we verschillen wel vaker van mening hé?! :ass

Ik heb gister nog wat leuks binnen gekregen voor op 't circuit...

2 oldschool(1978...,goed bouwjaar! :thumb ) 13" ATS-velgen met 160/53 Yokohama-slicks en 2 rally/asfalt-banden(hagelslag profiel) in 185/60/13!

Moet die 2 losse banden nog ff om een set 13" ATS-cup velgjes laten wikkelen en dan hebben pa en ik weer een leuk setje voor onder de Sjaahraaduzz voor op 't circuit...,kunnen we op zwarte Corsa GSI-jacht! :thumb

Ben wel benieuwd hoe dat stuurt van die inimini wieltjes onder die Daajhatsjoe.

Met een beetje mazzel heb ik of één of met een beetje pech géén millimeter bodemspeling met die band/velg-combi... :???:

Volgend 'project' neemt ook vastere vormen aan...,zaterdag waarschijnlijk een Applause halen om het blok over te zetten in die van mij.

Schijnt 'swerelds makkelijkste swap te zijn....,stel voor dat dat ook zo is,ben wel benieuwd!

...dan kan ik ook op witte Corsa 1.6 met tb's-jacht! WHAAHHAHAHAHHHAAAAH....,dat zal 'm helaas niet gaan worden,maar die zwarte moet dan wel als 'prooi' dienen voor mijn 'TR' en dan die witte als prooi voor m'n Kadett! Zin an,hoop dat 't niet zo'n seizoen word al de vorige,maar zo één als 2010! king:

Ik hoor dat er aanstaande zaterdag een weddenschap uit gevochten gaat worden op CPZ...

Ben wel benieuwd,65kg ellende in de snellere auto tegen 115kg ergernis in de langzamere auto...

...Dit is je kans om voor altijd je zwager 't zwijgen op te leggen,beter haak je niet af...! :D

Om 't vuurtje ff lekker verder op te stoken,mijn knaken staan op.... we'll see! :angel

Mzzl L!

wat een verhaal, je lijkt wel een wijf!!!!! ;)

Zit voor mijn rust hier opt forum hoor :thumb

Nick, je zit zeker in de vorstverlet? lekker bezig in ieder geval

@rabbitopc dat is zo king: maar goed we proberen de tijd goed in te vullen :jerry

@basssssgsi dat is idd zo kost uren om de foto's enz erop te zetten, beetje reaktie is wel leuk dan.

@BlackDevil thanx dat zijn de leuke reakties, daar gaan we voor :wors

@ITERSON heey verekte ouwebep :angel :angel , denk niet dat de titanen strijd deze maand gehouden word, anders is het niet eerlijk :afro :afro , en je legt je knaken op .... dat zijn hoeveel puntjes?? :thumb :thumb. En wees maar niet bang hoor er komen uiteindelijk stuk mooiere wielen op de REAL TR :jerry

@johan heey kerel, ja ik zit idd in de vorstverlet, en die dagen benut ik allemaal :thumbup , nu kan ik een helehoop aan me witte kadett doen zodat ie zeker weten rond maart af is!!! en dan ga ik zandvoort weer onveilig maken met me andere kadett/corsa broeders :jerry :jerry .

Vandaag zijn we ook ''snel'' aan de champagne circuit kadett begonnen voor div werkzaamheden, was eigenlijk niet de planning maar we pakken hem gelijk even mee, de reserve wiel bak is er uiteraard al uit, org stoel+gordel is ook pleite, vdweek weer verder. foto's volgen.

Groeten Nick

@nl-tuning A mooi dat buffel zijn kadett aanpakt dus eerdaags moet ik weer een dagje lassen? :jerry

@ITERSON Over velgen zijn we het vaker niet eens meschien komen ze nog onder me rode kadett maar nu blijfen ze even lekker onder de rekord vindt het wel leuk staan.

En de battle tussen nick en mij kan ik niet op wachten heb er al zin in. :jerry

Leuke reakties allemaal zo wordt de tijd voor een update maken beloont :thumb

Groeten bas.

Kwam die nog wel vooruit?? :jerry das een mooie berg onderdelen, nu kan het bouwen beginnen :thumbup.

We zijn zaterdag weer even op zandvoort geweest, alles weer even bekeken reed weer een hoop leuks mee,zelf nog niet gereden.

Verdere info volgt nog.

Groeten N

Hallo hierbij weer een update,, weer genoeg gedaan.

-Allereerst weer genoeg aan de witte kadett gedaan:

De achteras is omgewisselt, ziet er weer netjes uit king:

070220127184.jpg

070220127185.jpg

090220127194.jpg
scherm erop+koplampen erin

090220127195.jpg

100220127199.jpg
startpaneel bouwen

180220127252.jpg
andere achterlichten erin.

180220127253.jpg
nieuw gordelpunt erin gelast, uiteraard met een plaat ijzer ;) niet zo door de tunnel heen :thumb

100220127200.jpg
startpaneel1

180220127254.jpg
startpaneel2

190220127272.jpg
startpaneel3

180220127260.jpg
c20let hitteschild erop gezet.

180220127269.jpg
onderkant vd schermen zwart gespoten.

250220127305.jpg
En het gehele remsysteem ontlucht :jerry :jerry :jerry

De rest vd update komt straks, nu effe geen tijd meer.

Hoi hierbij de rest vd update:

Allereerst heb ik mijn 1ste auto opgehaald uit zijn stalling, mijn zwarte kadett e GSI 16V :jerry :jerry :jerry

250220127297.jpg
:wub :wub :wub

250220127299.jpg
:afro

250220127300.jpg
:jerry

250220127301.jpg
:thumb :thumb

250220127303.jpg
bij een stel van zijn broeders :wors

Ik heb aardig wat plannen met deze wagen, maar eerst maak ik mijn witte kadett tot zover af..

-Dan een totaal plaatje van de nieuwe remmerij op de TR

210220127284.jpg

-Voor de blauwe kadett een mooi stel cerwin vega woofers opgehaald :thumb

190220127271.jpg

-De nieuwe stoel aan het passen en meten in de champagne kadett gsi

180220127250.jpg

-Dan 2 foto's van de rollende witte corsa, voordat ie naar de ruimte ging waar die strakgezet word, en geschuurd+primer. verdere info volgt

100220127197.jpg

100220127196.jpg

-En dan als laatst een hagelnieuwe Optima accu in de EL Dorado gezet, start super nu :jerry :jerry

190220127270.jpg

Dat was de update van vandaag :thumb

Groeten Nick

wat een drukte weer hier :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry ,,

Ben nu even heerlijk op vakantie in spanje torremolinos 32graden schoon aan de haak!!!,

-We hebben in de loods weer een nieuwe brug gekocht en opgebouwt, is al druk in gebruik king: mooie goed onderhouden 4kolommer.

-We hebben ook een nieuwe kadet e sedan (gsi look!!) erbij, gerolen tegen de kadett city, jammer genoeg moest 2 dagen later gelijk de koppakking vervangen worden, zal wel wat gelekt hebben, alles is weer vervangen en doet het weer toppie.

-En voor de blauwe gsi hebben we droomvelgen eindelijk gevonden en gekocht!!!!!!, alleen nog een set 9cm veren halen dan kunnen de wielen eronder :wub :wub :wub

--mn laptop is na zn klote, daar moet ik even na laten kijken, vandaar dat ik even geen foto´s heb, meer als ik terug kom van vakantie :jerry :jerry :jerry :jerry .

Groeten Nick

Hoi NL-TUNING,

Zeer geslaagde topic is dit van jullie staan leuke dingen in blijf jullie volgen :thumb

En die gsi'tjes zijn :wub krijg meteen weer spijt dat ik em vroeger weg gedaan heb :cry

Grtz Denny

Lekker bezig,ouwe! Zit weer een hoop bloed,zweet en tranen in... en niet alleen in 't posten van zo'n zo'n big ass-update! :D

Ziet er naar uit dat die witte straks nog eerder klaar is dan de mijne...! :(

Leuk dat Rob ook bijna zover is met z'n strijdros!

Kan niet wachten tot we straks met een stuk of 6 auto's 'sNeerlands(...én Belgïe en Duitsland) circuits onveilig kunnen maken!

Nu maar hopen op een trouble free seizoen en het liefst met veel droge dagen...! :wors

Cool dat je nog steeds in het bezit ben van je eerste liefde...,én Es! :D

Hoop dat Ren & Stimpy ook op tijd klaar zijn met de circuit Corsa's...,the more the marrier!

Dit weekend ook nog thuis ff wezen hobby'en met Pa. Gedeeltelijk verplicht,dynamo en thermostaat van de Toledo overleden! :swear

Verder nog ff een paar extra's voor m'n verslaving gekauft....,MORE wheels! :wub

Ik ben nu ook lid van de iniminiskelterwiel-club! king:

En nog een veel te glimmende externe toerenteller met schakelindicator gemonteerd,bestaande toerenteller laat 't afweten als je 'm 'n paar keer naar 't rood trekt(is een Charade kwaal!)...,is dus niet handig als je er mee op 't circuit rijd! :thumbdown Ik heb er alleen nog geen foto van.

P1040524.jpg

P1040525.jpg

P1040526.jpg
....lóóóóóówwwwwww! :shock:

P1040527.jpg
...m'n nieuwste vintage aanschaf...,happyhappyjoyjoy!

P1040528.jpg
:wub

En nog speciaal een foto voor Bas : Jaah Bazzzz,met een ET-waarde van 02 ziet het er toch naar uit dat ik nu de perfecte set heb voor m'n...,spatbordverbreders! king:

P1040529.jpg

Voor een beetje dit idee :

split21.jpg

Dahwazzumweer!

Mzzl L!

heb je die ook weer gevonden haha wel een gaaf ding opzich !

jou wagen look a like maken ? ;)

ik ga binnekort steffan wielen halen king: voor mijn (echte :jerry ) tr

gr

@brainmuller wrote:heb je die ook weer gevonden haha wel een gaaf ding opzich !

jou wagen look a like maken ? ;)

ik ga binnekort steffan wielen halen king: voor mijn (echte :jerry ) tr

gr

Nee,niet echt,ik wil 'm vóór de GarbageRun in de grijze Hammerite rollen met een schoolbordzwart dak,klep en kap.

Voor de rest heb ik ...uiteraard... al weer een hele zooi leipe stickers en gadgets gescoord voor de Run.

Ook nog een set andere schroefpoten voor de voorkant gescoord om te proberen om 'm nóg lager te krijgen... king:

Welke Steffan wielen worden 't?

Deze : http://www.ebay.de/itm/Steffan-Felg...837249?pt=Auto_Felgen&hash=item2a1a1e9101" onclick="window.open(this.href);return false;

of deze : http://www.ebay.de/itm/Steffan-BCW-...328869?pt=Auto_Felgen&hash=item256d58d7a5" onclick="window.open(this.href);return false;

...of deze : http://www.ebay.de/itm/Alufelgen-St...398781?pt=Auto_Felgen&hash=item27c4052fbd" onclick="window.open(this.href);return false;

Goeie keus,zijn echt van die tijdloze wielen! Staan altijd goed en zéker in 14" onder een platte TR...,zelfs onder een échte! :ass

Ps. De 9e de langverwachte 'Battle of the TR's on CPZ' in de 'small saloon-klasse' en de 'tot 1.3 categorie'?! :thumb

......dus néén,ome Nick,u is niet welkom in deze klasse! :angel

Mzzl L!

Idd vd week gaat ik me vectra2000 nog even onder de dekens vandaan halen om hem nog even het asfalt op zandvoort te laten proeven, als de kadett klaar is kan de 2000 heerlijk van zijn rust gaan genieten king: , een mooie tijd op het circuit gehad en vreselijk veel auto's in zn uitlaat laten staren :jerry :jerry , en misschien komt ie af en toe nog even kijken :thumb :ass :ass , ondertussen als de witte kadett gereed is voor de mooie dagen circuit, kan ik rustig aan de gebreken oplappen.

-Bij de witte kadett ben ik verder gegaan met de electra, de motor kabelboom is klaar, de motor draait rond, alleen de brandstof en de brandstofpomp moet nog even aangesloten worden dan kan ik hem eindelijk starten!!!! en ben heel benieuwd naar het geluid van de uitlaat :jerry :jerry :wors :wors

-Bij mn zwarte kadett heb ik de orginele koplampen/knippers/achterlichten/mistlamp vervangen voor orginele donkere :jerry en dat staat hem prachtig :wub :wub , ook heb ik een setje schroth gordels klaargelegd, steeds even iets herstellen/vervange/opknappen aan deze kadett dan moet ie toch wel mee kunnen naar Sevenum :jerry , dan laat ik de grote boeven thuis :afro :afro

Verdere info volgt.

Groeten Nick

Wel weer zin in 9 maart dan is de grote battle tussen nick en mij :jerry

Zijn nog druk bezig met de witte corsa gaan proberen hem volgende vrijrijden klaar te hebben.

Schuren begin al op te schieten dus eerdaags kan die gespoten worden.

Groeten bas.

Terug
Naar boven