• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nog een nokkenas-vraag!

Mijn project:

2.4 met 1.9GTE kop fase 2

kop volledig bewerkt,2.4 kleppen erin

bewerkte drijfstangen

40er Webers

bewerkte krukas met staal 3.7 kg vliegwiel

3.67 achteras

rechtvertande bak met lange 1e versnelling.

Wat voor nokkenas zou hier goed in passen?

Ik gebruik de kadett voornamelijk voor trackdays,

Zou toch wel tussen de 7500 en 8000 toeren moeten kunnen draaien.

Gezien de lange 1 moet 'ie onderin ook nog wel wat doen.

Ben benieuwd naar de adviezen.

Dan zijn 40-ers zowiezo te klein, voor wat jij wilt heb je zeker 45-ers en nog beter 48 mm gasfabrieken nodig.

Voor de toeren die je wilt draaien een nokkenas van 320 graden of meer met een lichthoogte van tegen de 13 mm aan.

Dan zijn 40-ers zowiezo te klein, voor wat jij wilt heb je zeker 45-ers en nog beter 48 mm gasfabrieken nodig.

Voor de toeren die je wilt draaien een nokkenas van 320 graden of meer met een lichthoogte van tegen de 13 mm aan.

Als Jaap het zegt kan het ook, en hij kan ook hele leuke nokkenassen leveren voor CIH motoren, maar voor wat jij wilt denk ik dat 40-ers toch wat aan de kleine kant zijn....

Als Jaap het zegt kan het ook, en hij kan ook hele leuke nokkenassen leveren voor CIH motoren, maar voor wat jij wilt denk ik dat 40-ers toch wat aan de kleine kant zijn....

[rquote=1825454&tid=139204&author=Keesjr]Dan zijn 40-ers zowiezo te klein, voor wat jij wilt heb je zeker 45-ers en nog beter 48 mm gasfabrieken nodig.

Voor de toeren die je wilt draaien een nokkenas van 320 graden of meer met een lichthoogte van tegen de 13 mm aan.[/rquote]

precies,40 veel te klein.

[rquote=1825454&tid=139204&author=Keesjr]Dan zijn 40-ers zowiezo te klein, voor wat jij wilt heb je zeker 45-ers en nog beter 48 mm gasfabrieken nodig.

Voor de toeren die je wilt draaien een nokkenas van 320 graden of meer met een lichthoogte van tegen de 13 mm aan.[/rquote]

precies,40 veel te klein.

Een kennis van me reed met een Ascona met een 2.4 met een 2.0 kop, 40 mm webers, 310 graden kent nokkenas, groep-A uitlaat en die zat bij 6500 toeren echt aan z'n eind van de toeren.

Op zich liep het best leuk, maar de hele combinatie bij elkaar was niet ideaal, met 45-ers, 2.4 kop en een wat tammere nokkenas had ie meer koppel onderin gehad en hetzelfde op top.

Een kennis van me reed met een Ascona met een 2.4 met een 2.0 kop, 40 mm webers, 310 graden kent nokkenas, groep-A uitlaat en die zat bij 6500 toeren echt aan z'n eind van de toeren.

Op zich liep het best leuk, maar de hele combinatie bij elkaar was niet ideaal, met 45-ers, 2.4 kop en een wat tammere nokkenas had ie meer koppel onderin gehad en hetzelfde op top.

8000 toeren red je echt geen 40ers 48mm zou ik gaan veel beter voor de toertjes miss voor stationair niet kracht onderin wanneer rij jij in ze 1 op zandvoort?

8000 toeren red je echt geen 40ers 48mm zou ik gaan veel beter voor de toertjes miss voor stationair niet kracht onderin wanneer rij jij in ze 1 op zandvoort?

Ik denk dat ik dan idd maar es voor 45ers ga kijken,vraag blijft welke nokkenas gaat er in? Enem maakt ook mooie nokkenassen,of toch Risse?

Ik denk dat ik dan idd maar es voor 45ers ga kijken,vraag blijft welke nokkenas gaat er in? Enem maakt ook mooie nokkenassen,of toch Risse?

Dan zijn 40-ers nog steeds te klein, heb zelf nog een hele tijd met een 2.4 met 290 graden nokkenas gereden met 40-ers en die had z'n topvermogen bij 5400 toeren al, kon doortrekken tot iets over de 6000 daarna zakte het vermogen in, later heb ik er 48-ers op gezet en toen trok die door tot bijna 7000 toeren.

Terug
Naar boven