• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

nog een rekord er bij

kijk mooi om te lezen

ik zal nog wel even een tijdje bezig zijn met de kadett lagers en kleine dingen ashoesjes en zo maar goed heel veel plezier met de rekord.

gr willem

afgelopen week contact gehad met iemand voor een setje velgen met banden, en dat was maar goed uit, want gister begon de auto ineens naar rechts te sturen....

lekke band rechtsvoor.. kan gebeuren natuurlijk.. dus.. maar eens kijken of de auto alles heeft om een reserve wiel te wisselen?

gelukkig alles zat erin! dat ben ik niet gewend. dus hup krikpunt zoeken, krikje er onder, krak... uitneembaar krik punt..

agja, dat heb je met die ouwe bakjes, dat las ik nog wel een keer. niet te druk om maken, krikje onder een chassisbalk, auto omhoog, wieltje eraf, ander wieltje erop... kak, verkeerde et waarde reserve wiel...

auto laten zakken met dorpel op het lekke wiel, auto achter opkrikken onder de veerschotel (daar wist ik al dat het krikpunt ontbrak).

daar het rare et waarde reserve wieltje op, auto voor weer opkrikken, en daar het achterwiel op..

al met al kon ik na 15 minuten weer rijden, dus viel reuze mee...

vandaag stond de afspraak voor de velgjes en banden op te halen, in kerkrade, bij felix (geen idee of hij hier ook zit) uit eindelijk ook maar meteen een heel net setje chrome ringen en doppen meegenomen, en hij bood aan dat we de wieltjes er meteen even op zouden leggen, zo gezegt, zo gedaan, samen met felx in rekord tijd een banden wissel gedaan.

erg goed bevallen, en weer vrolijk terug naar richting huis..

op de snelweg maar even tanken, dat lukt wel, alleen daarna weer starten? hij starte al wat langer moeilijk... maar nu wilde hij helemaal niet meer, zolang geprobeerd (zowel op lpg als benzine) dat de accu intussen wel leeg was. dus de anwb maar even laten komen..

"zo zo, dat is al een oudje" uit eindelijk de auto toch weer gestart gekregen, en even met de anwb meneer staan praten over wat het zal zijn... we kwamen snel tot de conclusie, start motor, die trek zoveel stroom weg dat de elektrische ontsteking en afsluiters niet voldoende stroom houden om goed te kunnen starten.

gelukkig hadden we pas een 2.2 uitgebouwd welke voorlopig niet gebruikt zou worden, dus daar even de start motor van geleend, hij start meteen weer als een nieuwe, wat een verschil!

verbruik valt me reuze mee, haal met gemiddelde wegen z'n 1 op 7, en met de snelweg, rond de 90-100, stukjes 110, loopt ie ook nog 1 op 10..

de auto weer wat beter leren kennen, en nog altijd dol blij! een echte cruize bak, alleen nog een keer tijd vinden om hem goed te verlagen!

484443_3714503977429_493396307_n.jpg

544573_3714507777524_893720492_n.jpg

afgelopen week contact gehad met iemand voor een setje velgen met banden, en dat was maar goed uit, want gister begon de auto ineens naar rechts te sturen....

lekke band rechtsvoor.. kan gebeuren natuurlijk.. dus.. maar eens kijken of de auto alles heeft om een reserve wiel te wisselen?

gelukkig alles zat erin! dat ben ik niet gewend. dus hup krikpunt zoeken, krikje er onder, krak... uitneembaar krik punt..

agja, dat heb je met die ouwe bakjes, dat las ik nog wel een keer. niet te druk om maken, krikje onder een chassisbalk, auto omhoog, wieltje eraf, ander wieltje erop... kak, verkeerde et waarde reserve wiel...

auto laten zakken met dorpel op het lekke wiel, auto achter opkrikken onder de veerschotel (daar wist ik al dat het krikpunt ontbrak).

daar het rare et waarde reserve wieltje op, auto voor weer opkrikken, en daar het achterwiel op..

al met al kon ik na 15 minuten weer rijden, dus viel reuze mee...

vandaag stond de afspraak voor de velgjes en banden op te halen, in kerkrade, bij felix (geen idee of hij hier ook zit) uit eindelijk ook maar meteen een heel net setje chrome ringen en doppen meegenomen, en hij bood aan dat we de wieltjes er meteen even op zouden leggen, zo gezegt, zo gedaan, samen met felx in rekord tijd een banden wissel gedaan.

erg goed bevallen, en weer vrolijk terug naar richting huis..

op de snelweg maar even tanken, dat lukt wel, alleen daarna weer starten? hij starte al wat langer moeilijk... maar nu wilde hij helemaal niet meer, zolang geprobeerd (zowel op lpg als benzine) dat de accu intussen wel leeg was. dus de anwb maar even laten komen..

"zo zo, dat is al een oudje" uit eindelijk de auto toch weer gestart gekregen, en even met de anwb meneer staan praten over wat het zal zijn... we kwamen snel tot de conclusie, start motor, die trek zoveel stroom weg dat de elektrische ontsteking en afsluiters niet voldoende stroom houden om goed te kunnen starten.

gelukkig hadden we pas een 2.2 uitgebouwd welke voorlopig niet gebruikt zou worden, dus daar even de start motor van geleend, hij start meteen weer als een nieuwe, wat een verschil!

verbruik valt me reuze mee, haal met gemiddelde wegen z'n 1 op 7, en met de snelweg, rond de 90-100, stukjes 110, loopt ie ook nog 1 op 10..

de auto weer wat beter leren kennen, en nog altijd dol blij! een echte cruize bak, alleen nog een keer tijd vinden om hem goed te verlagen!

484443_3714503977429_493396307_n.jpg

544573_3714507777524_893720492_n.jpg

he thijs

ziet er goed uit zo

van de startmotor hhhhmmm was dat het ik dacht meer de accu dus ik had er een zonne lader op om hem maar goed vol te houden.

gr willem

he thijs

ziet er goed uit zo

van de startmotor hhhhmmm was dat het ik dacht meer de accu dus ik had er een zonne lader op om hem maar goed vol te houden.

gr willem

ja dacht zelf ook dat het meer door de accu kwam.. maar die doet het eigenlijk wel goed.

gister weer getankt met een goed warme motor na een flink stuk snelweg, starten helemaal zonder problemen daarna, dus het is nu opgelost.

ja dacht zelf ook dat het meer door de accu kwam.. maar die doet het eigenlijk wel goed.

gister weer getankt met een goed warme motor na een flink stuk snelweg, starten helemaal zonder problemen daarna, dus het is nu opgelost.

Nu zal ik het stokje maar overnemen omdat ik deze week de auto gekocht heb.

De plannen : -nieuwe vooras plaatsen omdat deze doorgeroest is en de as is doorgezakt.

-aan de onderzijde diverse stukjes inlassen zodat de auto weer waterdicht word.

-nieuwe kachelradiateur plaatsen zodat het weer een beetje warm word in de auto.

-verlagen en andere velgen.

-andere hoofdremcilinder plaatsen en nieuwe achterremmen.

-originele koplampen weer terugplaatsen.

-van de zomer hem een ander kleurtje geven met de verfroller.

Het word wel een rijdend project want ik heb hem wel nodig.

De vorderingen zal ik hier wel plaatsen. ;)

Nu zal ik het stokje maar overnemen omdat ik deze week de auto gekocht heb.

De plannen : -nieuwe vooras plaatsen omdat deze doorgeroest is en de as is doorgezakt.

-aan de onderzijde diverse stukjes inlassen zodat de auto weer waterdicht word.

-nieuwe kachelradiateur plaatsen zodat het weer een beetje warm word in de auto.

-verlagen en andere velgen.

-andere hoofdremcilinder plaatsen en nieuwe achterremmen.

-originele koplampen weer terugplaatsen.

-van de zomer hem een ander kleurtje geven met de verfroller.

Het word wel een rijdend project want ik heb hem wel nodig.

De vorderingen zal ik hier wel plaatsen. ;)

hey robert,

ben blij dat je ondanks de as toch besluit hem gewoon op de weg te houden, zou zonde zijn als hij toch in de hoogovens zou zijn geëindigd.

hopelijk ben je wat actiever als ik in het topic, zal het zeker volgen.

groetjes en succes, tijs

hey robert,

ben blij dat je ondanks de as toch besluit hem gewoon op de weg te houden, zou zonde zijn als hij toch in de hoogovens zou zijn geëindigd.

hopelijk ben je wat actiever als ik in het topic, zal het zeker volgen.

groetjes en succes, tijs

naja zat niet, maar kwam er gewoon niet aan toe. heb ook nog 2 andere projecten staan.

had als dagelijks vervoer een golfje 2(gaan we dit weekend slopen denk ik) en rij nu een misdebusnie van '99.. kan toch allemaal wat meer hebben als het goed is.

Nou ben weer druk beziggeweest.

De vooras is vervangen door een heel mooi en zo goed als nieuw exemplaar (dank aan Romein).

De hoofdremcilinder is vervangen en de achterremmen ook.

Hij is ook al uitgelijnd en natuurlijk verlaagd.

En de nieuwe/andere wielen zitten er ook al op.

De originele koplampen zitten er weer in.

Eerst de foto's van de dag dat ik hem ophaalde,

20130227_180249_zps42989c14.jpg

20130227_180237_zpsf0dfa051.jpg

En nu de foto's van de oude vooras, :shock: :cry

20130304_130325_zpsa10302a9.jpg

20130304_130403_zpsa237e423.jpg

20130304_130339_zps98b24266.jpg

En nu de foto's van hoe die er nu bijstaat

20130304_095521_zps0b4957f1.jpg

20130304_095521_zps0b4957f1.jpg

Wil hem nu nog afstellen en nog een andere kachelradiateur plaatsen.

naja zat niet, maar kwam er gewoon niet aan toe. heb ook nog 2 andere projecten staan.

had als dagelijks vervoer een golfje 2(gaan we dit weekend slopen denk ik) en rij nu een misdebusnie van '99.. kan toch allemaal wat meer hebben als het goed is.

Terug
Naar boven