• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

nog een thermostaatvraag

origineel gepost door speaker

origineel gepost door Edvries

moet er ook 1 ben ik bang van,,,

(kolere Peet, heb je opblijfavond?)

dan moet je er ook eentje halen Eric.

( neej, Suus had late dienst. Net de buuf er uitgeschopt, voor ze thuis komt ! :P )

Ik heb nogal een slechte verstandhouding met de VOODS alhier

moet er ook 1 ben ik bang van,,,

(kolere Peet, heb je opblijfavond?)

dan moet je er ook eentje halen Eric.

( neej, Suus had late dienst. Net de buuf er uitgeschopt, voor ze thuis komt ! :P )

Ik heb nogal een slechte verstandhouding met de VOODS alhier

Dan moet je hem ff hier bestellen !! :P

Ik heb een vectra GTS 1.9cdti en de mijne is ook vervangen na pas een dik jaar. plots kwam hij maar rond de 70 gr. en na nog aantal dagen reed ik op autostrade en ging hij terug naar koud!! Hij blijft dan volledig open staan. Dit is niet goed voor je motor. Nu meestal tussen 80 en 85. Of als je van autostrade komt even onder de 80. Warm zomerweer tot 90graden. Groetjes !

origineel gepost door c-dett16v

en wat betekend voods?

Vriendelijk Oplichtende Opel DealerS

Zal je toch hier moeten bestellen. Ik was voorheen ook niet te spreken over ze. Maar nu zit er een ander...en geen kwaad woord over dhr. Zeilemaker ! Top kerel :thumbup

em als ik wat origoineel nodig heb ga ik voortaan naar sliedrecht, is wel 15min rijden maar dan wordt ik in ieder geval noormaal behandeld:thumbup

Krijg je ook een foutmelding bij het uitlezen van je auto als de thermostaat stuk is? Bij mij word hij vaak niet warmer als 75 tot 85 graden. Auto was laatst uitgelezen ivm een ander probleem en die gaf niks aan over een defecte thermostaat. Twijfel nu of hij wel of niet stuk is?

Nee, je krijgt geen foutmelding bij kapotte thermosstaat, in de meeste gevallen word de juiste bedrijfstemp niet meer gehaald.

Willem

origineel gepost door wim-v6

Nee, je krijgt geen foutmelding bij kapotte thermosstaat, in de meeste gevallen word de juiste bedrijfstemp niet meer gehaald.

Willem

Dat verklaard waarom er niks is gezien bij het uitlezen. Is tussen de 75 en 85 graden een goede waarde voor een 150pk diesel?

Ik denk dat dieselmotoren niet zo heet worden als benzinemotoren omdat dieselmotoren een hoger rendement hebben, dus minder verlies hebben in de vorm van warmte.

Ik heb het 's winters meegemaakt dat de temperatuurmeter binnen een paar minuten ging zakken naar soms 50 - 60 graden bij stationair draaien! Vandaar dat veel diesels tegenwoordig een soort hulpkacheltje hebben zodat je 's winters geen kou zit te lijden in de auto als je wat langer stilstaat.

Dat leidt tot een vraagje: zit er zo'n "kacheltje" in vectra's met dieselmotor?

origineel gepost door Navy

Ik denk dat dieselmotoren niet zo heet worden als benzinemotoren omdat dieselmotoren een hoger rendement hebben, dus minder verlies hebben in de vorm van warmte.

Ik heb het 's winters meegemaakt dat de temperatuurmeter binnen een paar minuten ging zakken naar soms 50 - 60 graden bij stationair draaien! Vandaar dat veel diesels tegenwoordig een soort hulpkacheltje hebben zodat je 's winters geen kou zit te lijden in de auto als je wat langer stilstaat.

Je bedoelt een standkachel of zoiets maar het probleem is gewoon dat ie na 150 km rijden met een gemiddelde snelheid van 130 die wijzer maar net omhooggaat soms tot 75 graden.

Jan

Hej Jan,

Hij moet echt wel gewoon tussen de 85 en de 90 graden staan hoor !! Dat is immers de werk temperatuur !! Met m'n nieuwe thermostaatje haald ie ook met gemak 85 graden en pas als ik hem echt laat werken klimt ie naar de 92 graden om dan vervolgens weer te dalen naar 85 á87 graden !

Een hulpkachel is niet meer dan een kachel die zorgt dat je interieur op temperatuur is !

Hej Jan,

Hij moet echt wel gewoon tussen de 85 en de 90 graden staan hoor !! Dat is immers de werk temperatuur !! Met m'n nieuwe thermostaatje haald ie ook met gemak 85 graden en pas als ik hem echt laat werken klimt ie naar de 92 graden om dan vervolgens weer te dalen naar 85 á87 graden !

Een hulpkachel is niet meer dan een kachel die zorgt dat je interieur op temperatuur is !

Volgende week komt er een nieuwe in:thumbup

Jan

origineel gepost door janneman vectra c

Je bedoelt een standkachel of zoiets maar het probleem is gewoon dat ie na 150 km rijden met een gemiddelde snelheid van 130 die wijzer maar net omhooggaat soms tot 75 graden.

Jan

Die van mij komt helemaal niet meer omhoog (Mijn temp.meter heren heb ik het over......)

Alleen als ik stil sta met draaiende motor komt ie ietwat...:hmmz

Jan

Die van mij komt helemaal niet meer omhoog (Mijn temp.meter heren heb ik het over......)

Alleen als ik stil sta met draaiende motor komt ie ietwat...:hmmz

Nou dan moeie ook een nieuwe:P

Jan

Nou dan moeie ook een nieuwe:P

Jan

Wordt aan gewerkt...

Is in bestelling... ( waarschijnlijk morgen binnen ! )

Terug
Naar boven