• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

nog een vraag over voorstoelen ??

mik83

Post weinig
Ik wil graag mijn voorstoelen verwijderen om de reden dat er iets trilt !!!!!!!!!

en ik kan daar absoluut niet tegen!!!

en volgens mij ligt het aan me linker voorstoel.

Ik weet dat je die 2 boutjes achter je stoel zitten torx

hoef je dan alleen los te halen,of moet je nog meer doen,want je zit ook nog met die gordelspanners,

moet je dan gewoon de stekkers lostrekken ??

en dan schuif je hem uit de rails,en moet dan dat naar voren of naar achteren ??

ik hoor het wel gr mik83

Stoel loshalen wijst zichzelf redelijk.

1. Accupool loshalen als je stoelairbags hebt en stuurwiel helemaal omhoog zetten met verstelling (indien aanwezig)

2. Stoel naar voren schuiven

3. Boutjes (torx of imbus, weet het even niet meer uit m'n hoofd) losdraaien

4. Stoel voorzichtig naar achteren trekken, uit de gleuf voorin (de rails zitten in een gleufje voorin)

5. Stoel uit auto halen en veilig neerzetten (niet aan de verstelling komen, anders komen de rails ten opzichte van elkaar niet meer uit en is het nogal wat geklooi om 'm er weer in te krijgen.)

5.5. Verbaast staan over troep onder stoel

6. Biertje.:cool:

Voor de andere kant precies hetzelfde, inclusief biertje.

EDIT: Oh ja, en die stekkers kan je gewoon lostrekken zolang je accupool er maar af is.

En vergeet niet dat er een rood kaartje zit wat je in die gasbus moet steken zodat deze vergrendeld, anders kan het zijn dat je je vingers kwijt bent, dus kijk hier even mee uit, het staat op de gasbus beschreven waar het kaartje in moet;)

Huh? Rood kaartje?

Ik heb beide stoelen eruit gehad om de ranzigheid uit mijn auto te halen (lang verhaal...), en ik heb nooit ergens een kaartje in gestoken of gezien.

En volgens mij.....1.2.3.4.5.6.7.8.9.10... ja, ik heb ze allemaal nog. :)

Waar zit dit kaartje dan?

kaartje zit aan de gasbus, linker zijde meen ik, kan ook nog een geel kaartje zijn, hangt van het bouwjaar af, dan heb je geluk gehad, die gasbus is namelijk gekoppeld aan een stalen kabel die wat de gordel spanner samen trekt bij een ongeval.

daarvoor dient dat kaartje, bij onhandig neerzetten kunnen deze wel eens afgaan, en als je net met je handen op de onjuiste plek bent kun je ze kwijt raken

Terug
Naar boven