• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nog steeds een wiellager of naaf probleem Corsa A

Dr zijn meerdere trucjes om een versleten wiellager te controleren....

Ik laat het wiel draaien met de krik er onder....in de versnelling en gasgeven. Dan koppeling in en motor uit. NIET REMMEN!!!! Uit laten draaien...

Dan hoor je je lagers wel......

Ok dan. Ik was even paar dagen in Hongarije zonder normaal functionerend internet maar er zijn weer wat mooie tips bij gekomen.

Ga ik proberen!

Wiellager is toch geperst?

Is toch ook wel met een bankschroef en een juiste grootte dop eruit en erin te krijgen neem ik aan?

ff kijken wat die uberhaupt kost.

Ok dan. Ik was even paar dagen in Hongarije zonder normaal functionerend internet maar er zijn weer wat mooie tips bij gekomen.

Ga ik proberen!

Wiellager is toch geperst?

Is toch ook wel met een bankschroef en een juiste grootte dop eruit en erin te krijgen neem ik aan?

ff kijken wat die uberhaupt kost.

Wiellager kan je het mooiste gewoon onder een goeie pers er uit drukken.

Desnoods met je veerpoot los naar de garage.

Ik heb ze er wel eens uit gemept. omdat die garage eigenaar te laks was om in goed gereedschap te investeren. Dat is niet ideaal, want bij een lager met abs moet je heel er uit kijken.

Nou zal die kadett geen abs lager hebben, maar toch. Een lager moet er uit geperst worden ipv er uit geslagen.

Wiellager kan je het mooiste gewoon onder een goeie pers er uit drukken.

Desnoods met je veerpoot los naar de garage.

Ik heb ze er wel eens uit gemept. omdat die garage eigenaar te laks was om in goed gereedschap te investeren. Dat is niet ideaal, want bij een lager met abs moet je heel er uit kijken.

Nou zal die kadett geen abs lager hebben, maar toch. Een lager moet er uit geperst worden ipv er uit geslagen.

Niemand iets te zeggen over het filmpje?

Je ziet best duidelijk dat de as niet netjes in het midden draait maar iets heen en weer wiebelt.

Ik heb het nu allemaal los gehaald en de fusee in de bankschroef gezet.

Remschijf en wiel erop.

met de remschijf alleen al zie je dat die ook uit het midden wiebelt.

Kan het zijn dat het hele lager in de fusee scheef is komen te zitten?

Het heeft nooit speling gehad die je voelt door het wiel heen en weer te bewegen. Nu nog steeds is er geen beweging te voelen.

Ook maakte het nooit geluid.

Nu ik het los heb en op de bankschroef eraan draai merk ik dat je het toch wel iets van een schraap hoort.

Is het nu verstandig om de naaf ook te vervangen? of is het gewoon goed als ik er een ander lager in zet?

Bedankt nog even voor het meedenken :)

Niemand iets te zeggen over het filmpje?

Je ziet best duidelijk dat de as niet netjes in het midden draait maar iets heen en weer wiebelt.

Ik heb het nu allemaal los gehaald en de fusee in de bankschroef gezet.

Remschijf en wiel erop.

met de remschijf alleen al zie je dat die ook uit het midden wiebelt.

Kan het zijn dat het hele lager in de fusee scheef is komen te zitten?

Het heeft nooit speling gehad die je voelt door het wiel heen en weer te bewegen. Nu nog steeds is er geen beweging te voelen.

Ook maakte het nooit geluid.

Nu ik het los heb en op de bankschroef eraan draai merk ik dat je het toch wel iets van een schraap hoort.

Is het nu verstandig om de naaf ook te vervangen? of is het gewoon goed als ik er een ander lager in zet?

Bedankt nog even voor het meedenken :)

Hehe.. Trouwens... Ik snap dat het verhaal al wat lang duurt nu. En dat iedereen allang drie keer wiellager heeft geroepen. ;) Maar het is nou eenmaal niet echt het standaard wiellager verhaal. Geen speling. geen schrapende geluiden. Vandaar dat ik er maar over door emmer :D

Ik rijd toch weinig met de auto. en het is zo uit elkaar met de compressor.

En het is een stuk leuker en goedkoper dan het ding wegbrengen en laten maken. ;)

Hehe.. Trouwens... Ik snap dat het verhaal al wat lang duurt nu. En dat iedereen allang drie keer wiellager heeft geroepen. ;) Maar het is nou eenmaal niet echt het standaard wiellager verhaal. Geen speling. geen schrapende geluiden. Vandaar dat ik er maar over door emmer :D

Ik rijd toch weinig met de auto. en het is zo uit elkaar met de compressor.

En het is een stuk leuker en goedkoper dan het ding wegbrengen en laten maken. ;)

Ik wordt er een beetje gek van.

Ik heb een hele fusee met naaf van een corsa die geen problemen had erop gezet.

En het kloppend geluid en gevoel is nog precies zo. Ook met een nieuwe remschijf.

Dus geen lager probleem.. Want deze lagers waren gewoon goed.

Kan eigenlijk alleen nog maar aan de remklauw of de as liggen lijkt me dan...

Wat kan ik daar nou weer aan doen. De remklauw had ik al helemaal gangbaar gemaakt. die beweegt soepeltjes.

Ik wordt er een beetje gek van.

Ik heb een hele fusee met naaf van een corsa die geen problemen had erop gezet.

En het kloppend geluid en gevoel is nog precies zo. Ook met een nieuwe remschijf.

Dus geen lager probleem.. Want deze lagers waren gewoon goed.

Kan eigenlijk alleen nog maar aan de remklauw of de as liggen lijkt me dan...

Wat kan ik daar nou weer aan doen. De remklauw had ik al helemaal gangbaar gemaakt. die beweegt soepeltjes.

Ik heb de as losgehaald met de motor in de versnelling draaiend en auto op bokjes.

Nu hoor je niks meer...

Zou er een homokineet kapot zijn wat doortrilt in het fusee ofzo..

Ik heb de as losgehaald met de motor in de versnelling draaiend en auto op bokjes.

Nu hoor je niks meer...

Zou er een homokineet kapot zijn wat doortrilt in het fusee ofzo..

hmm rijdend hoor je hem wel nog.

Net maar weer eens de klauw uit elkaar gehaald, schoongemaakt en gesmeerd. Die kan het niet meer zijn iig.

Toch zorgt er iets voor onbalans..

hmm rijdend hoor je hem wel nog.

Net maar weer eens de klauw uit elkaar gehaald, schoongemaakt en gesmeerd. Die kan het niet meer zijn iig.

Toch zorgt er iets voor onbalans..

Nou ik heb alles geprobeerd hoor.

Dit hele rijtje is allemaal een keer vervangen tijdens het testen.

2 setten remklauwen, 3 remschijven waarvan 1 nieuw, set nieuwe remblokken, 2 fusees inc. naaf.

Alles schoon en gangbaar gemaakt en gesmeerd.

En toch blijft rond de 60 de linkerschijf aanlopen alsof ie krom is.

Ik weet het niet meer. Ik leef er wel mee... Mogen ze bij de keuring vertellen wat er is.

Nou ik heb alles geprobeerd hoor.

Dit hele rijtje is allemaal een keer vervangen tijdens het testen.

2 setten remklauwen, 3 remschijven waarvan 1 nieuw, set nieuwe remblokken, 2 fusees inc. naaf.

Alles schoon en gangbaar gemaakt en gesmeerd.

En toch blijft rond de 60 de linkerschijf aanlopen alsof ie krom is.

Ik weet het niet meer. Ik leef er wel mee... Mogen ze bij de keuring vertellen wat er is.

ik zeg aandrijfas / homokineten ;)

Probeer eens een andere aandrijfas met goede homokineten . Ik heb het ook gehad , trillen in het stuur , dus dacht balanceren , niet over . remschijven vervangen , niet over . 1 keer goed hard optrekken en geen aandrijving meer . Andere aandrijfas gemonteerd en weg was de trilling :angel

ik zeg aandrijfas / homokineten ;)

Probeer eens een andere aandrijfas met goede homokineten . Ik heb het ook gehad , trillen in het stuur , dus dacht balanceren , niet over . remschijven vervangen , niet over . 1 keer goed hard optrekken en geen aandrijving meer . Andere aandrijfas gemonteerd en weg was de trilling :angel

Terug
Naar boven