• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

nokkenas 6 cil

pipo

Woont hier bijna
vraagje mijn nokkenas is ingelopen en is een 2,8 gse motor

welke kan ik er dan het beste in zetten van een 3,0e of van een 2,5 e zit daar onderling verschil in of zijn deze gelijk

:hmmz

3.0E nok geeft wat meer power hoger in de toeren

2.5E geeft wat meer koppel bij lage toeren.

Zal geen wereld van verschil maken........ dus geen vergelijk tussen een traktor en een ferrari zeg maar.

Op Bigopels staat ook een bult aan zespitterinformatie btw.

Succes!

origineel gepost door Keesjr

3.0E nok geeft wat meer power hoger in de toeren

2.5E geeft wat meer koppel bij lage toeren.

Zal geen wereld van verschil maken........ dus geen vergelijk tussen een traktor en een ferrari zeg maar.

Op Bigopels staat ook een bult aan zespitterinformatie btw.

Succes!

oke ja had ook niet een ferrari verwacht maar de nokkenas van nu is gewoon versleten en moet wat beters in maar ik weet niet wat het meest effect geeft en beter is koppel heb ik al genoeg hahah:P

Na mijn idee kun je beter de nokkenassen nemen van de Omega A/Senator B blokken,deze lopen bijna nooit in,Monza/Senator/Commodore lopen vaker in.

En ff een pijpje in de kop plaatsen voor het olie niveau op peil te houden,zodat er er altijd wat olie in de kop blijft kan ook geen kwaad,heeft als voordeel dat met koude start er gelijk wat olie is om te smeren.

origineel gepost door GSE

Na mijn idee kun je beter de nokkenassen nemen van de Omega A/Senator B blokken,deze lopen bijna nooit in,Monza/Senator/Commodore lopen vaker in.

En ff een pijpje in de kop plaatsen voor het olie niveau op peil te houden,zodat er er altijd wat olie in de kop blijft kan ook geen kwaad,heeft als voordeel dat met koude start er gelijk wat olie is om te smeren.

ja pijpje weet ik komt ook maar ik heb een nokkenas van een

omega 3000 en van een gewone 2500 maar daar weet ik zo nie uit welke auto die komt

Staat een letter aan de zijkant ingeslagen bij die 2500 as ook,hier staat bij welke motor welke letter hoort:

Terug
Naar boven