• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nokkenas gegevens vraagje

KadettGSI

Post weinig
Ik ben op zoek naar juiste afstelgegevens,

Ik heb de volgende nokkenassen met bijhorende gegevens van catcams:

INLAAT UITLAAT

klepspeling 0.00mm 0.00mm

duratie [0.1mm+s] 274° 274°

duratie [1.0mm+s] 236° 236°

klep lift 12.00mm 12.00mm

nok lift - -

klep spreiding 110° 110°

timing [1.0mm+s] 8/48° 48/ 8°

lift in BDP 2.00mm 1.95mm

En bij kentcams krijg je volgende gegevens

Application Power Band Cam Lift(mm) Valve Lift(mm) Duration Timing Full Lift VC (mm) LTDC

Supersports 3250-7750 I 11.30 E 11.03 I 11.30 E 11.03 I 290 Deg E 278 Deg 37/73 67/31 I 108 Deg E 108 Deg 0.00 I 287mm E 2.03mm

Voor het juist afstellen reken ik op een vriend maar hij gebruikt de timing gegevens zoals bij kentcams 37/73 en 67/31 is, maar bij mijn catcams nokkenassen zijn deze gegevens niet duidelijk...

Iemand een idee hoe je deze dan juist kan afstellen?

Als je hem persé op timing af wilt stellen, moet je de timing gebruiken van 1 mm+s. (s=0 ivm hydro stoters)

Dus meetklokje op de klepstoter zetten en de als de inlaat dan 1 mm open is moet de krukas op 8 graden voor BDP staan.

Verder is de timing bij 0,1 mm+s uit te rekenen met de duratie en centerline. Dit is 27/67 en 67/27.

Maar afstellen bij 1 mm is nauwkeuriger.

origineel gepost door youri_corsa_gsi

Lift in bdp afstellen, gegevens staan er gewoon bij. inlaat 2.0mm uitlaat 1.95mm

bedoel je daarmee dat de inlaatklep op het bdp dan 2mm open moet staan?

op een stock ecu? lopen ze allemaal bagger... mijne viel uit, verzoop by stationair etc. hield gigantisch in tot 2500 toeren enzo

origineel gepost door kipracing

origineel gepost door youri_corsa_gsi

Lift in bdp afstellen, gegevens staan er gewoon bij. inlaat 2.0mm uitlaat 1.95mm

bedoel je daarmee dat de inlaatklep op het bdp dan 2mm open moet staan?

iemand die het weet?

Terug
Naar boven