Je kunt de snelle nokkenassen welke je bij catcams, risse-motorsport enz. koopt zowel
voor M2.5 en voor M2.8 gebruiken. Ze leveren er namelijk een kogeltje bij.
Dit kogeltje moet je bij de M2.8 gebruiken om het middelste gat van de nokkenas waar normaal
bij de M2.5 het ontstekingshuis in gaat af te doppen.
Het enigste verschil wat er dus tussen de nokkenassen zit is het gaatje voor de
nokkenaspositiesensor welke op de M2.8 zit.
De nokkenassen verschillen niet van lengte voor zover ik weet.
(Kan me ook niet bedenken waarom??. Bij de M2.5 moet ie doorlopen voor montage van ontstekingshuis
en bij de M2.8 moet ie doorlopen voor montage van nokkenaspositiesensor.:hmmz:hmmz).
Ik heb al aardig wat C2.0XE's op de bank gehad met verschillende soorten nokkenassen.
Als je gewoon standaard zuigers wilt houden dan maakt het niet zo heel veel uit welke nokkenassen je pakt.
(Je kunt tenslotte dan niet al te gekke nokkenassen pakken omdat de kleppen dan tegen de zuiger komen.)
De een loopt wat rustiger stationaire dan de ander.
En de ander loopt bovenin in toeren weer wat beter.
Je praat dan over pk verschillen van ongeveer 3 tot 6pk.
De catcams nokkenassen lopen allemaal wel goed.
De 267Grd, 274Grd, en de 280Grd. zijn allemaal te gebruiken voor op straat.
De 267Grd. loopt het mooist stationaire maar het scheelt niet zo heel veel met de andere.
Ik heb voor een maand terug een M2.5 afgesteld met 280Grd. Catcams nokkenassen.
Deze had verder een 60mm uitlaat met 55mm demper en het oude type SFI-vervanger.
Deze had 180Pk en 224Nm op de krukas.
Verder nog verschillende C2.0XE's met risse-motorsport 280Grd. nokkenassen uitgevoerd.
Deze zitten allemaal tussen de 175 en 181Pk op de bank.
En met een koppel van tussen de 220 en 229Nm.
Dit wel allemaal met min. uitlaatpijp diameter van 55 mm. En een oude type SFI-vervanger zorgt
ervoor dat je net die extra pk's bovenin hebt.
Ik denk dat je nu wat meer informatie hebt
Gr,
Rudy