• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

nokkenassen slijpen

Is er iemand die een adres heeft waar ik de nokkenassen van mijn c20xe m2.8 kan laten slijpen?

of moet ik een setje catcams aanschaffen?

neem een setje catcams,

ben je in 1 keer klaar.

Hoef je ook geen rare fratsen uit te halen.

Dan weet je wat je hebt. ;)

neem een setje catcams,

ben je in 1 keer klaar.

Hoef je ook geen rare fratsen uit te halen.

Dan weet je wat je hebt. ;)

Of Dbilas of Schrick of van elke goede nokkenas leverancier.

Verslijpen doe je eigenlijk alleen als je een profiel wilt dat echt niet leverbaar is, maar dan nog zou ik ze dan uit blanks laten maken.

Of Dbilas of Schrick of van elke goede nokkenas leverancier.

Verslijpen doe je eigenlijk alleen als je een profiel wilt dat echt niet leverbaar is, maar dan nog zou ik ze dan uit blanks laten maken.

Je kan alleen maar afslijpen he, niet bijslijpen, dus veel kan je niet die doen met je huidige nokkenas..

Je kan alleen maar afslijpen he, niet bijslijpen, dus veel kan je niet die doen met je huidige nokkenas..

[rquote=1907555&tid=145816&author=rally driver]is er misschien hier iemand die een setje nokkenassen te koop heeft?[/rquote]

ik heb nog een setje schrick nokkenassen liggen.

hebben enkele 1000 kilometers in mn kadett 16v gelegen.

mogen eventueel wel weg

[rquote=1907555&tid=145816&author=rally driver]is er misschien hier iemand die een setje nokkenassen te koop heeft?[/rquote]

ik heb nog een setje schrick nokkenassen liggen.

hebben enkele 1000 kilometers in mn kadett 16v gelegen.

mogen eventueel wel weg

[rquote=1907519&tid=145816&author=Mad Max]Je kan alleen maar afslijpen he, niet bijslijpen, dus veel kan je niet die doen met je huidige nokkenas..[/rquote]

Nokkenassen worden ook opgelast alvorens te herslijpen.

Anders heeft het geen zin.

[rquote=1907519&tid=145816&author=Mad Max]Je kan alleen maar afslijpen he, niet bijslijpen, dus veel kan je niet die doen met je huidige nokkenas..[/rquote]

[rquote=1910402&tid=145816&author=robert1701][rquote=1907519&tid=145816&author=Mad Max]Je kan alleen maar afslijpen he, niet bijslijpen, dus veel kan je niet die doen met je huidige nokkenas..[/rquote]

[/rquote]

Nokkenassen worden niet opgelast!

Als je een tekeningetje ziet dan snap je het hoe je meer lift kunt krijgen.

[rquote=1910402&tid=145816&author=robert1701][rquote=1907519&tid=145816&author=Mad Max]Je kan alleen maar afslijpen he, niet bijslijpen, dus veel kan je niet die doen met je huidige nokkenas..[/rquote]

[/rquote]

Als je een tekeningetje ziet dan snap je het hoe je meer lift kunt krijgen.

[rquote=1911002&tid=145816&author=Miruni]

Als je een tekeningetje ziet dan snap je het hoe je meer lift kunt krijgen.[/rquote]

Wat wordt bedoeld met "lift"?

Als je de kleppen grafiek wilt veranderen, het openen van de kleppen wilt vervroegen, moet er op die "vroegere" plaats wel al het begin van de nok zijn. Dit kan enkel door toevoegen van materiaal.

Ik heb bij een bedrijf ooit geïnformeerd naar prijzen en ik kreeg toen de keuze tussen: een nieuwe nokkenas of mijn oude laten oplassen en slijpen.

Terug
Naar boven