• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

NON-Turbo > Turbo > Olie?

met een turbo moet ook de ontsteking en, de hoeveelheid ingespoten brandstof worden aangepast ,de turbo druk moet ook geregeld worden ,volgens mij word dit normaal gesproken door de ecu gedaan,hoe ga je dit doen zet je er een andere ecu in ofzo?

het lijkt me nutteloos om zonder intercooler te gaan rijden ,je zit dan warme lucht in je motor te pompen,denk maar aan de warme olie die langs je turbo loopt en, de warmte van de turbo zelf

@b07 wrote:met een turbo moet ook de ontsteking en, de hoeveelheid ingespoten brandstof worden aangepast ,de turbo druk moet ook geregeld worden ,volgens mij word dit normaal gesproken door de ecu gedaan,hoe ga je dit doen zet je er een andere ecu in ofzo?

het lijkt me nutteloos om zonder intercooler te gaan rijden ,je zit dan warme lucht in je motor te pompen,denk maar aan de warme olie die langs je turbo loopt en, de warmte van de turbo zelf

Aangezien ik niet veel turbodruk ga draaien is dat waarschijnlijk niet nodig.. Anders denk een chip op maat laten maken

@Black-Out wrote:Oke geen probleem, wat ging jij ook alweer precies bouwen met welke turbo en druk enz?

verlanglijstje:

c14se motor

c16se kop

c16se en c14se ecu, om te testen welke het beste werkt

powerboostvalve

boost controller

td02 downpipe astra turbodiesel

arp drijfstangbouten

c20ne gasklephuis

heb ik liggen of komt er al aan:

air fuel ratio meter

x16xe injectors & wideband lambda & oliekoeler van mn oude setup

14nz zuigers en monopoint spruitstuk van onze oude corsa

ct9 turbo en blow off valve (toyota starlet glanza v) van RicoW

z20let intercooler & turbodrukmeter van dion

vacuumslangen T stukjes voor olie & vacuum en aansluitmateriaal

ben misschien nog wel wat vergeten maar dit is het wel zo'n beetje :D

ik ga beginnen met 0,5 a 0,6 bar... :twisted:

Oke aardige plannen ook! Maar jij bent overal al uit over je samenstelling of zo? Kheb namelijk vaak nog dingen waar ik over twijfel, of me koppeling het bv wel trekt, maar dat wordt denk kwestie van uitproberen?

Met originele koppeling kun je tot zo'n 170 pk

Heb zelf alleen maar een zwaardere drukgroep

Lijkt me voorlopig wel voldoende, meer dan 170pk ga ik toch niet halen :jerry

Heb mn te bouwen setup idd al aardig op een rijtje :D

Mn oude x16xe Manzel is op 6 bouten na helemaal los

Volgende week begin ik met cleanen van de motorruimte

En het schutbord te voorzien van een laagje tectyl

Van RVS ga ik wat beugeltjes maken om de radiator wat naar achteren te kunnen plaatsen

Om plaats te maken voor de intercooler king:

Oke goed bezig! Kga binnenkort me turbo e.d. zoeken en bestellen, me corsa rijdt op dit moment gewoon, maar ga turbo pasklaar maken zodat ik nog normaal kan rijden.

Al enig idee welke turbo je slachtoffer gaat worden?

En of je een intercooler neemt en hoe je die gaat plaatsen?

Ga er maar van uit dat je wel even zoet bent

Je zult iets meer dan een paar dagen autoloos zijn

En dan moet hij ook nog eens in een keer goed lopen ;)

Ik ga eerst testen met de c14se ecu dan de c16se ecu

liefst zou ik een rollenbank huren :D

ja ben er zeker uit, wordt een turbo van een 1.7diesel. Kleine turbo, minder warm. Intercooler plaatsen valt denk ik wel mee, maar vaak kom je toch een hoop tegen.. En ja ff stil staan maakt niet uit, maar geen weken achter elkaar. Dus probeer t meeste alvast klaar te hebben. Heb bv nog een carter thuis waar ik alvast aansluiting in kan maken. En spruitstuk kan ik alkvast aanpassen als ik de turbo heb, scheelt al een hoop.

Terug
Naar boven