• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

noodkreet van een pechvogel-update: end of story :-((

is de blauwe 2 polige sensor op je thermostaat huis.

de blauwe enkele sensor, aan de zijkant van je thermostaathuis is

die voor je meter in het dashboard

aan de hand van de tempr. van de koelvloeistof geeft je temp sensor waardes door aan de ecu.

deze bepaalt aan de hand van deze waardes de hoeveelheid benzine wat er ingespoten moet worden.

bij een onjuiste waarde van deze tempsensor, komt het vaker voor dat de wagen zwart pluimt,

en beroerd loopt, als ie koud al niet verzuipt in de benzine.

tevens speelt hierin het openen van de klep in de lmm meter ook een grote rol,

maar zoals vermeld, zou ik bij de temp sensor beginnen

er gloort hoop..

Stekker van de temperatuursensor bleek niet goed te zijn. Motor loopt nu weer prima. Morgen gaan ze een testrit maken. Dat laat ik de garage doen, wil niet weer stranden. Ben al te bekend bij de Wegenwacht. Heb al twee keer dezelfde gehad en die kende mijn naam nog en had al gehoord dat een collega ook bij de Manta geweest was(valt toch op zo'n Manta).

Morgenavond weet ik meer.

PPfff

Wat een lijdensweg zeg , heb je een knappe manta , wilie niet lekker lopen ...

Ik hoop dat het probleem hiermee inderdaad is opgelost ..

Alle vermoedelijke oorzaken zijn de revue al gepasseerd dus volg ik het topicje gewoon even ...

Succes man !!

slecht nieuws :(

Manta is tijdens testrit weer uitgevallen en moest terug gesleept worden. Dus nog niet opgelost.

Ze gaan verder zoeken.

Om depressief van te worden.

heb met mijn 3.0E ook soms dat hij ineens uit valt, toerenteller blijft wel aangeven als de motor uit valt dus niet de ontsteking, ook blijft de pomp doordraaien als ik afrem op de motor, komt altijd als het niet uit komt, maar als ik er naar wil kijken doet ie het weer gewoon, ik heb de indruk dat het een slecht contact in de bedrading is, daar waar de stekkers van de injectie draadboom aan de bedrading van de auto is gekoppeld met zwevende zekering, als ik daar in de buurt wat rommel doet ie het weer maar kan geen slecht contact vinden

je moet net het geluk hebben dat hij in de fout blijft en dan meten

Manta loopt weer :D

Bij garage hebben ze de lmm schoongemaakt en opnieuw afgesteld, alle stekkers gecontroleerd en de motor opnieuw afgesteld en vervolgens uitgebreide testrit gemaakt. Motor loopt prima, heeft meer power en houdt niet meer in bij volgas.

Gisteravond Manta opgehaald en vandaag naar werk en terug zonder problemen. Wel met geknepen billen in de auto gezeten...

Lijkt er op dat het goed gaat komen.

Echt een haat/liefde verhouding met zo'n Manta ;)

Maar uiteindelijk overheerst toch de liefde.

Wat ook vaak vergeten word, dat de torpedo zekeringen slecht contact kunnen hebben na al die jaren.

Ze zweven als het ware tussen de lipjes, als gij begrijpen wat ik bedoel. ;)

Ombouwen naar steekzekeringen, dan ben je van de vage klachten af. :thumb

contacten goed opschuren,

nieuwe zekeringen monteren

contacten lichtjes iets meer opelkaar aan buigen en klaar.

de meeste zekeringen zijn van aluminium en dat heeft standaard een dun roestlaagje, ook zijn ze van koper te krijgen, die had ik vroeger in mijn Manta, bij twee verschillende metalen en stroom lost het minst edele metaal op, koper en koper heeft daar geen last van en koper heeft ook betere geleidende eigenschappen

Helaas, Manta is weer uitgevallen. Niet meer aan de praat te krijgen, zelfde klachten.

Met heel veel pijn in mijn hart heb ik dan ook moeten opgeven en heb ik besloten de Manta weg te doen. :( :(

Ik kan het financieel niet meer rond krijgen en heb niet de mogelijkheden om het zelf op te lossen.

Binnenkort zet ik hem te koop, het liefst wil ik dat ie naar een liefhebber gaat. Dus als iemand interesse heeft stuur maar een pm.

Na (morgen precies op de dag) 10 jaar in mijn droomauto gereden te hebben, houdt het hier op. :(

John

Niet doen John zet hem dan even weg

desnoods sparen voor ander blok ,hier ga je echt spijt van krijgen

of effe andere kabelboom erin gooien .denk als ik het zo lees dat er wel eens kabelbreuk ergens zitten kan

het voordeel is nu wel dat hij het constant niet meer doet, dan is het makkelijker zoeken lijkt mij, is er dan niemand in de buurt die je dan helpen kan?

zit @Opelkees ook niet bij jou in de buurt?

anders wil ik zaterdag ook wel even langskomen, zou jammer zijn dat je de hobby er om op zou geven

Na al deze moeite en het jaren lange plezier lijkt me dit inderdaad ook niet direct de beste

keuze.

Misschien moeten er met mensen hier van het forum wel even gekeken wat de mogelijkheden

nog zijn voor jouw manta. Want als je hier naar een paar jaar forum historie kijkt kom je de

meest gekke storingen tegen.

Ik zet mijn manta gewoon altijd een paar maanden weg in de garage als ik het zo effe niet het

geld voor heb, meestal kan ik daarna alles in 1 keer goed aanpakken

Hoi erg zuur dat je je manta niet aan de praat krijgt.

Heb je de hulpluchtregelaar al eens gewisseld?

Heb in het verleden ook zoiets aan de hand gehad was hartstikke dood en bleek de hulpluchtregelaar te zijn.

Succes de aanhouder wint.

Gr Pedro

Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

Hallo Jozef, Duurt, Manta-gsi en Pedro,

Bedankt voor jullie medeleven en aangeboden hulp. Waardeer ik heel erg ( :thumb ) en ik begrijp jullie volledig.

Helaas ben ik nu in een positie gekomen (heb 2 weken terug de gezinsauto ongepland moeten inruilen en dat heeft de financiële reserves niet goed gedaan) dat ik geen andere keus meer heb dan mijn hobby (hopelijk tijdelijk) op te geven. De huidige en komende kosten kan ik niet meer opbrengen en wegzetten tot betere tijden is voor mij geen optie. Geen ruimte en ik wil er ook mee kunnen rijden. Mijn besluit staat daarom vast.

Mijn liefde voor de Manta blijft bestaan en hopelijk kom ik over een aantal jaren weer in de gelegenheid om zelf een Manta te bezitten.

gr

John

Jammer dat je om die reden hem weg moet doen .snap je wel heb er zelf 1 staan waar ik door chronische geld gebrek mee verder kan .

Hoop dat je manta bij een liefhebber terecht kom ,en jij toch ooit weer manta kan gaan rijden ,want het is ene blijft een virus waar je niet meer vanaf komt

Terug
Naar boven