• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Noodloop Astra G

origineel gepost door Baas J.

Tellerbak heb ik nog wel voor een klein prijsje, mochtie kapot zijn..

Hij is sowieso kapot. Ging stuk toen we de auto net 5 weken hadden. Hij moet dus wel vervangen worden.

Mag ik vragen wat je er voor vraagt?

Alvast bedankt.

Nog wel een vraagje, hoe zit dat met de kilometerstand. Als ik deze cockpit er uit, neem de nieuwe de huidige kilometerstand dan wel mee over of moet dat gereset worden of iets dergelijks?

origineel gepost door Blue-Dragon

HHm bij een Astra G zit die sensor in het wiellager/

Dat is de ABS sensor toch die daar zit? Die geeft ook vrij vaak een storing aan. Bij de garage hadden ze al gezegd dat je die dan moet vervangen, maar dan moet het hele wiel eraf en dan de complete unit vervangen of zo iets.

De kilometerstand en de dagteller doen het niet meer. Toen we de auto kochten deed hij het nog wel. Het lampje van de airbag branden toen. De garage houder zou dit in orde maken. Lampje was inderdaad uit toen we de auto op gingen halen. Na een paar dagen deed de kilometerteller en de dagteller het niet meer. Als je nou hard drukt aan de bovenkant dan doet het hij wel, maar laat je los dan weer niet.

Een vriend van ons had er naar gekeken, en die zei dat er aan gesleuteld is. Kap is beschadigd.

omdat de tellebak toch al kapot is zou je em is uit elkaar kunnen halen als dat gaat en, kijken of je scheurtjes kan vinden op de soldeer plekjes, misschien is het wel op te lossen door er nieuw soldeertin op te smeren zodat die weer contact maakt.

Ik denk dat het lampje wat daarachter zit kapot is of dat het geen goed contact meer maakt.

Helaas woon je tever weg , anders wilde ik er wel is nakijken wat of de oorzaak daarvan is.

Denk eerder ook dat het geen goed contact meer maakt.

Lief aangeboden van je, jammer dat het dan te ver is.

Ps, gasklephuis is net bezorgd. Word hopelijk vanavond er in gezet.

Terug
Naar boven