• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Noodloop en geen turbo druk

<p style="text-align: right;">Goedenmorgen wie zou mij opweg kunnen helpen. Ik heb sinds 4wkn een insignia 20cdti 4x4 gekocht uit 2012.</p>
Het probleem is dat hij constant een melding geeft dringend een service nodig. En dan gaat hij in noodloop. De melding kan ik wegdrukken uit het beeldscherm maar blijft vervolgens teeugkomen. De turbo slaat niet aan is uit en als ik het contact aan en uit zet tijdens het rijden of stilstaand dan doet deze het weer even. Sta ik dan in de file en wil ik optrekken dan slaat de turbo niet aan en moet ik het contact weer aan en uitzetten. Ik ben bij de garage geweest en hij is uitgelezen eb gaf aan dat de de turbo ingeleerd moest worden. Is gedaan maar blijft het probleem houden. Vervolgens weer uitgelezen en kwam er uit dat de turbo druk sensor kapot wat . Vervangen en ingeleerd maar het probleem houdt aan. Het garage bedrijf weet het niet meer en ik zit met mijn handen in mijn haar.

Wie heeft al ervaring hier mee gehad

Mvg Maurice

En bij bleek het de roetfilter te zijn die dicht zat, daarna had ik het nog eens en bleek het een gloeikaars te zijn

.Bij uitlezen hadden ze al gezegd de sensor op de common rail denk ik, kost 900 euro, gewoon even een 2dehands gekocht voor 45 euro, maar bleek het uiteindelijk toch niet te zijn.

900 euro uitgespaard

ik heb het zelfde probleem gehad.

met mdi er aan gereden en het bleek dat de turbo druk te hoog op liep(boven de 300).

eerst de turbodruk regeling vervangen (gaat nogal vaak kapot). dit hielp maar voor korte duur.

voor onze vakantie verder gaan zoeken en hellaas gevonden. turbo kapot. de schoepen van de uitlaat zijde waren beschadigd.

na het vervangen van de turbo voor een nieuwe (geen gereviceerde nemen) alle problemen opgelost. en een auto die een stuk soepeler loopt en zuiniger

gr martijn

Terug
Naar boven