• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

nooit geen OPEL meer!

greg

Post weinig
Schop ik hier mensen tegen de benen als ik zeg nooit geen opel meer!:o

Ik heb toch al meerdere opel`s gehad en de laatste is een vec b station van mei 2000, maar ook weer één met roest!

Het begon met de achterportieren, daar waren de puntlassen van de deursluitingen aan het roesten. Vandaag ff de auto gewassen (iets wat ik toch regelmatig doet en grondig ook) en zag weer allemaal kleine (2mm) beginnende roestplekjes. Bij de achterklep waar de rubberdoorvoeringen zitten heb ik de roestplekken ook al aan moeten pakken. Heb al twee zijschermen opnieuw laten spuiten vanwege roest.

Is wel weer keurig geworden by the way!

Is dit nu toeval of hebben jullie daar opelrijders ook zo`n last van. Ik probeer hem goed bij te houden, maar heb zo`n hekel aan roest. Motorisch is ie 100% en wil hem daarom nu nog niet wegdoen.

Voordat ik tot koop ben overgegaan heb ik veel auto`s in die prijsklasse bekeken en ben echt wel verliefd geworden op dit model. Er is dan ook geen model in die prijsklasse, die zo compleet is als de vec b. Het interieur is vele malen mooier dan alle andere auto`s.

Maar als dit toch een veel voorkomend probleem is ben ik toch geneigd om over te stappen naar een ander merk.

mvg greg

Jep hier ook 1. met een vectra uit 1999 (b2)

Wiel randen heb ik ook last van roest.

heb hele kleine blaasjes op de dak rand, dit was al bij de koop maar is niet gegroeid.

het stomme is heb toch wat steen slag maar dat blijft roest vrij. :hmmz

Met een schade die ik gereden had (2009) is ook een plek op de deur behandeld.

En dan hoef ik nog maar niet over de omega (2002) van mijn pa te beginnen.

Jep hier ook 1. met een vectra uit 1999 (b2)

Wiel randen heb ik ook last van roest.

heb hele kleine blaasjes op de dak rand, dit was al bij de koop maar is niet gegroeid.

het stomme is heb toch wat steen slag maar dat blijft roest vrij. :hmmz

Met een schade die ik gereden had (2009) is ook een plek op de deur behandeld.

En dan hoef ik nog maar niet over de omega (2002) van mijn pa te beginnen.

Rijd een Tigra en heb ook last van roest, veelkomende Opel kwaal denk ik zo. In de herfst dorpels roestvrij gemaakt. Vanmiddag de auto schoon gespoten van het pekel en zie ik op de achterschermen wat opkomende roestvorming.

Rijd een Tigra en heb ook last van roest, veelkomende Opel kwaal denk ik zo. In de herfst dorpels roestvrij gemaakt. Vanmiddag de auto schoon gespoten van het pekel en zie ik op de achterschermen wat opkomende roestvorming.

Nee hoor je schop niet iedereen tegen het verkeerde been.

Ondanks een echt Opelhart (Irmscher) koop ik na meer dan 25jaar Nooit geen Opel meer.

Zoals jij hierboven beschrijf is mij ook niet onbekend.

En daarbij heb ik nog zware twijfels over de kennis van techniek van de plaatselijke Opeldealers.

En toen ik nog genaaid ben door een Opel Forum lid was voor voor mij de Liefde voor Opel hellemaal over.

Niet dat ik gelijk denk dat het met een ander merk anders is.

Maar de hoop is er wel.

Wat blijft zijn de mooie Opel herinneringen die nemen ze nooit meer af.

Nee hoor je schop niet iedereen tegen het verkeerde been.

Ondanks een echt Opelhart (Irmscher) koop ik na meer dan 25jaar Nooit geen Opel meer.

Zoals jij hierboven beschrijf is mij ook niet onbekend.

En daarbij heb ik nog zware twijfels over de kennis van techniek van de plaatselijke Opeldealers.

En toen ik nog genaaid ben door een Opel Forum lid was voor voor mij de Liefde voor Opel hellemaal over.

Niet dat ik gelijk denk dat het met een ander merk anders is.

Maar de hoop is er wel.

Wat blijft zijn de mooie Opel herinneringen die nemen ze nooit meer af.

en andere merken hebben dit niet denk je? :sleeping

het is een auto ... het is metaal... dus het zal roesten :sleeping

het is vaak ook maar net hoe de vorige eigenaren het beestje behandeld hebben. de mijne begint nu ook te roesten maar ja het is ook al 14 jaar geleden dat ze van de band rolde. dus ja ... feit blijft het materiaal blijft niet nieuw :agent

en andere merken hebben dit niet denk je? :sleeping

het is vaak ook maar net hoe de vorige eigenaren het beestje behandeld hebben. de mijne begint nu ook te roesten maar ja het is ook al 14 jaar geleden dat ze van de band rolde. dus ja ... feit blijft het materiaal blijft niet nieuw :agent

[rquote=1829502&tid=139544&author=opelvectra]andere merken hebben ook roest,en ja een opel ook,[/rquote]

Ja dat klopt.

vooral de Jappen en de Koreanen.

Maar ook zo gezegde "premium" merken als Mercedes-Benz.

[rquote=1829502&tid=139544&author=opelvectra]andere merken hebben ook roest,en ja een opel ook,[/rquote]

Ja dat klopt.

vooral de Jappen en de Koreanen.

Maar ook zo gezegde "premium" merken als Mercedes-Benz.

maatje van mij werkt bij de ford in hoofddorp als autospuiter

staat mondeo's welke nog geen jaar oud zijn te spuiten

ROESTSCHADE KITNADEN

nog geen jaar oud

word er niet beter op

ben juist van ford naar opel overgegaan :D:D:D

groet michel

maatje van mij werkt bij de ford in hoofddorp als autospuiter

staat mondeo's welke nog geen jaar oud zijn te spuiten

ROESTSCHADE KITNADEN

nog geen jaar oud

word er niet beter op

ben juist van ford naar opel overgegaan :D:D:D

groet michel

[rquote=1829508&tid=139544&author=sjouke]en andere merken hebben dit niet denk je? :sleeping

het is vaak ook maar net hoe de vorige eigenaren het beestje behandeld hebben. de mijne begint nu ook te roesten maar ja het is ook al 14 jaar geleden dat ze van de band rolde. dus ja ... feit blijft het materiaal blijft niet nieuw :agent[/rquote]

Ben ik toch niet helemaal met je eens!

Stond tijdens het poetsen naar een golfje achter mij te kijken, zeker 10 jaar oud ,wordt nooit gewassen en kon geen roest ontdekken.

achter me stond een carisme ook ouder als 10 jaar, wordt ook nooit gewassen en kon ook daar geen roest ontdekken!

[rquote=1829508&tid=139544&author=sjouke]en andere merken hebben dit niet denk je? :sleeping

het is vaak ook maar net hoe de vorige eigenaren het beestje behandeld hebben. de mijne begint nu ook te roesten maar ja het is ook al 14 jaar geleden dat ze van de band rolde. dus ja ... feit blijft het materiaal blijft niet nieuw :agent[/rquote]

Ben ik toch niet helemaal met je eens!

Stond tijdens het poetsen naar een golfje achter mij te kijken, zeker 10 jaar oud ,wordt nooit gewassen en kon geen roest ontdekken.

achter me stond een carisme ook ouder als 10 jaar, wordt ook nooit gewassen en kon ook daar geen roest ontdekken!

feit blijft nog steeds dat het materiaal niet nieuw blijft.

als je een roest vrije auto wil moet je een nieuwe kopen. ben je er zeker van dat ie in ieder geval een jaartje of 2-5 roest vrij is.

feit blijft nog steeds dat het materiaal niet nieuw blijft.

als je een roest vrije auto wil moet je een nieuwe kopen. ben je er zeker van dat ie in ieder geval een jaartje of 2-5 roest vrij is.

nou me vader heb vroeger een omega-A gehad (2.4 station) en die begon bij de achterdorpel te roeste.

toen ik dus voor een vectra ging kijken heb ik hier ook op gelet, en ben over mijn vec erg tevreden, alleen klein plekje op de rechter deur, maar zit onder de lak en wordt niet groter.

he licht er natuurlijk ook aan hoe de vorige eigenaar ermee omgegaan is, en bij mij staat ie vaak binnen en dat scheelt misschien ook wel.

nou me vader heb vroeger een omega-A gehad (2.4 station) en die begon bij de achterdorpel te roeste.

toen ik dus voor een vectra ging kijken heb ik hier ook op gelet, en ben over mijn vec erg tevreden, alleen klein plekje op de rechter deur, maar zit onder de lak en wordt niet groter.

he licht er natuurlijk ook aan hoe de vorige eigenaar ermee omgegaan is, en bij mij staat ie vaak binnen en dat scheelt misschien ook wel.

[rquote=1829524&tid=139544&author=sjouke]feit blijft nog steeds dat het materiaal niet nieuw blijft.

[/rquote]

Verklaard nog steeds niet waarom zojuist genoemde auto`s roestvrij zijn. Gewoon niet poetsen:P

Terug
Naar boven