• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

nooit geen OPEL meer!

[rquote=1829524&tid=139544&author=sjouke]feit blijft nog steeds dat het materiaal niet nieuw blijft.

als je een roest vrije auto wil moet je een nieuwe kopen. ben je er zeker van dat ie in ieder geval een jaartje of 2-5 roest vrij is.

[/rquote]

Verklaard nog steeds niet waarom zojuist genoemde auto`s roestvrij zijn. Gewoon niet poetsen:P

Ik vermoed als je langs de kustlijn in de buurt woont er meer zoute lucht in de lucht zit :vertag en er meer kans op roestvorming is dan richting het oosten, dus daar waar de wijzen vandaan komen :D.

Het is maar een gedachte. Dan moet je misschien verhuizen en blijft de Opel goed!

Maar alle gekheid op een stokkie, alles van staal kan roesten.

Ik vermoed als je langs de kustlijn in de buurt woont er meer zoute lucht in de lucht zit :vertag en er meer kans op roestvorming is dan richting het oosten, dus daar waar de wijzen vandaan komen :D.

Het is maar een gedachte. Dan moet je misschien verhuizen en blijft de Opel goed!

Maar alle gekheid op een stokkie, alles van staal kan roesten.

[rquote=1829520&tid=139544&author=greg][rquote=1829508&tid=139544&author=sjouke]en andere merken hebben dit niet denk je? :sleeping

het is een auto ... het is metaal... dus het zal roesten :sleeping

het is vaak ook maar net hoe de vorige eigenaren het beestje behandeld hebben. de mijne begint nu ook te roesten maar ja het is ook al 14 jaar geleden dat ze van de band rolde. dus ja ... feit blijft het materiaal blijft niet nieuw :agent[/rquote]

Ben ik toch niet helemaal met je eens!

Stond tijdens het poetsen naar een golfje achter mij te kijken, zeker 10 jaar oud ,wordt nooit gewassen en kon geen roest ontdekken.

achter me stond een carisme ook ouder als 10 jaar, wordt ook nooit gewassen en kon ook daar geen roest ontdekken![/rquote]

Kijk eens bij een Volvo V/S40 en carisma onder de auto.

Je schrikt je kapot hoe goed die dingen rotten.

En dat voor een auto die in NL gebouwd is.

[rquote=1829520&tid=139544&author=greg][rquote=1829508&tid=139544&author=sjouke]en andere merken hebben dit niet denk je? :sleeping

het is een auto ... het is metaal... dus het zal roesten :sleeping

het is vaak ook maar net hoe de vorige eigenaren het beestje behandeld hebben. de mijne begint nu ook te roesten maar ja het is ook al 14 jaar geleden dat ze van de band rolde. dus ja ... feit blijft het materiaal blijft niet nieuw :agent[/rquote]

Ben ik toch niet helemaal met je eens!

Stond tijdens het poetsen naar een golfje achter mij te kijken, zeker 10 jaar oud ,wordt nooit gewassen en kon geen roest ontdekken.

achter me stond een carisme ook ouder als 10 jaar, wordt ook nooit gewassen en kon ook daar geen roest ontdekken![/rquote]

Kijk eens bij een Volvo V/S40 en carisma onder de auto.

Je schrikt je kapot hoe goed die dingen rotten.

En dat voor een auto die in NL gebouwd is.

ik heb een B1 van 1998 station zo als op het plaatje te zien is ,en ben een beun .

ik heb met me eigen wagen de portier vangers achter vervangen (opnieuw ingelast) klooien en plamuren heeft geen zin.

dit netjes gespoten en kom maar kijken en zoeken naar roest.

wat doe ik ,,ik spuit als ik een auto koop die netjes is alle holle ruimte,s in met verlopen olie uit een diesel motor is ff smeer zooi ,maar is een perfecte kruipende roest wering ..de voorbeelden staan hier

1 vectra b1 bjr 1998 2 x astra g type bjr 2000 1 x Sintra 1998 1x Sintra 1999

kom maar naar roest zoeken .

ik denk afhankelijk wat heeft hij voor jou voor een baas gehad .heb je een verkeerde uit de lease ben je er mooi klaar mee.

maar alle merken hebben dat of je moet me grote liefde een audi kopen .

bert

ik heb een B1 van 1998 station zo als op het plaatje te zien is ,en ben een beun .

ik heb met me eigen wagen de portier vangers achter vervangen (opnieuw ingelast) klooien en plamuren heeft geen zin.

wat doe ik ,,ik spuit als ik een auto koop die netjes is alle holle ruimte,s in met verlopen olie uit een diesel motor is ff smeer zooi ,maar is een perfecte kruipende roest wering ..de voorbeelden staan hier

ik denk afhankelijk wat heeft hij voor jou voor een baas gehad .heb je een verkeerde uit de lease ben je er mooi klaar mee.

bert

[rquote=1829539&tid=139544&author=Famempeters]ik heb een B1 van 1998 station zo als op het plaatje te zien is ,en ben een beun .

bert[/rquote]

Ook Audi roest.

En zelfs Audi's die geen schade hebben gehad.

[rquote=1829539&tid=139544&author=Famempeters]ik heb een B1 van 1998 station zo als op het plaatje te zien is ,en ben een beun .

bert[/rquote]

Ook Audi roest.

En zelfs Audi's die geen schade hebben gehad.

zelfs audi's kunnen roesten :P een bekende van me had per ongeluk de verkeerde hogedruk reiniger gebruikt .... alle lak van het achter spatscherm af ... duurde niet lang voordat de roest er ook door kwam

zelfs audi's kunnen roesten :P een bekende van me had per ongeluk de verkeerde hogedruk reiniger gebruikt .... alle lak van het achter spatscherm af ... duurde niet lang voordat de roest er ook door kwam

Is er dan geen één merk te noemen waar roestvorming in veel minder mate voorkomt?

Zit nu uit te kijken naar een BMW 3 touring (toch weer een station) en denk dat roest hier toch beduidend minder voorkomt. Heb er de laatste tijd echt opgelet en kan niks ontdekken. Ik weet natuurlijk nie.... hoe dit model motorisch is?

Is er dan geen één merk te noemen waar roestvorming in veel minder mate voorkomt?

Zit nu uit te kijken naar een BMW 3 touring (toch weer een station) en denk dat roest hier toch beduidend minder voorkomt. Heb er de laatste tijd echt opgelet en kan niks ontdekken. Ik weet natuurlijk nie.... hoe dit model motorisch is?

[rquote=1829549&tid=139544&author=Jerremy]'Nooit geen' = altijd overigens...[/rquote]

Of zeg nooit nooit

[rquote=1829549&tid=139544&author=Jerremy]'Nooit geen' = altijd overigens...[/rquote]

Of zeg nooit nooit

ligt eraan wat voor motor he ;)

maar houdt er rekening mee dat je voor het geld wat je kwijt bent aan onderhoud aan een BMW jij je opel 3x kan laten spuiten ;)

ligt eraan wat voor motor he ;)

maar houdt er rekening mee dat je voor het geld wat je kwijt bent aan onderhoud aan een BMW jij je opel 3x kan laten spuiten ;)

[rquote=1829551&tid=139544&author=greg]Is er dan geen één merk te noemen waar roestvorming in veel minder mate voorkomt? [/rquote]

jawel

eerste type renault espace

zien er niet uit en wil er niet dood in gevonden worden

maar roesten schijnen ze niet te doen (als ze gewoon bijgehouden worden) je moet m niet 10 jaar onder boom zetten dan roest alles

groet michel

Terug
Naar boven