• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

(nu ook een vectra) ff een vraag over andere radio

[rquote=1874596&tid=141769&author=Silverspeed][rquote=1874194&tid=141769&author=sw_reijnders]nee ongeacht welke radio je er in steekt staat er stroom op pin 7 uit mijn hoofd

waarbij alleen bij Opel radio's je radio informatie verschijnt op de plaats van de datum en bij alle overige radio's (zonder adapterkabel) de datum verdwijnt en een zwart vlak onstaat ;)

@ nova

ik twijfel ook niet aan het feit dat hij die draad niet heeft doorgeknipt

het had alleen totaal niet gehoeven ;)

mijn nekharen gaan altijd overeind staan als er in originele kabelbomen (zinloos) wordt geknipt vandaar ;)[/rquote]

hoe weet ik welke radio ik kan kopen welk niet orgineel is maar wel werkt op display van de auto? Wil namelijk het liefst usb en blauwe tand op me radio hebben maar zou het zonde vinden als de helft van het display dan niks meer doet :([/rquote]

Dan zul je dus een radio van een merk moeten kopen, die ook een interface hiervoor levert. Bijvoorbeel Kenwood.

[rquote=1874409&tid=141769&author=nova....][rquote=1874304&tid=141769&author=Edwin1104]Als het goed is de remote kabel en Blauw en een gele kabel aan elkaar maken.

Dan blijft alles in het geheugen staan van je radio.

En anders heb je de kans dat je altijd de radio weer moet programmeren.[/rquote]

Als je een versterker wilt aansluiten dan heb je zeker die remote kabel nodig,maar die zit aangesloten op de gele van geheugen;) hoe los je dat op.[/rquote]

waarom heb je dat zo aangesloten?

de blauwe die uit je radio komt is er voor om een versterker of

een electrische antenne aan te sturen.

[rquote=1874409&tid=141769&author=nova....][rquote=1874304&tid=141769&author=Edwin1104]Als het goed is de remote kabel en Blauw en een gele kabel aan elkaar maken.

Dan blijft alles in het geheugen staan van je radio.

En anders heb je de kans dat je altijd de radio weer moet programmeren.[/rquote]

Als je een versterker wilt aansluiten dan heb je zeker die remote kabel nodig,maar die zit aangesloten op de gele van geheugen;) hoe los je dat op.[/rquote]

waarom heb je dat zo aangesloten?

de blauwe die uit je radio komt is er voor om een versterker of

een electrische antenne aan te sturen.

ja geel is de geschakelde plus van de radio op het contact.

als je daar je versterker op zet, staat dus altijd je versterker aan zodra je de sleutel aan zet.

lijkt me ook niet zo fantastisch.

ja geel is de geschakelde plus van de radio op het contact.

als je daar je versterker op zet, staat dus altijd je versterker aan zodra je de sleutel aan zet.

lijkt me ook niet zo fantastisch.

Sorry ff een update Geen blauw en geel maar ROOD EN GEEL.

Heb tal van keren radio's ingebouwd en dit is de goede combinatie.

Tevens bij veel Radio's Pioneer en Kenwood hoef je dus niet te knippen maar zitten daar gewoon stekkers aan die je onderling aan elkaar kunt verbinden,

En net wat al eerder hier geopperd is nooit in je bedrading knippen of je ISO Stekker knippen.

Het kan allemaal zo makkelijk.

Sorry ff een update Geen blauw en geel maar ROOD EN GEEL.

Heb tal van keren radio's ingebouwd en dit is de goede combinatie.

Tevens bij veel Radio's Pioneer en Kenwood hoef je dus niet te knippen maar zitten daar gewoon stekkers aan die je onderling aan elkaar kunt verbinden,

En net wat al eerder hier geopperd is nooit in je bedrading knippen of je ISO Stekker knippen.

Het kan allemaal zo makkelijk.

[rquote=1875522&tid=141769&author=Edwin1104]Hoor het graag van je Nova of dit nu werkend is.

Zo niet stuur me dan ff een u2u[/rquote]

Me radio werkte al... .. Maar de radio van de topicstarter was iets mee;)

[rquote=1875522&tid=141769&author=Edwin1104]Hoor het graag van je Nova of dit nu werkend is.

Zo niet stuur me dan ff een u2u[/rquote]

Me radio werkte al... .. Maar de radio van de topicstarter was iets mee;)

Terug
Naar boven