• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OEM Look Multimedia

Ik heb een cd30 in mijn astra h uit 2005 zitten en gebruik nu een fm transmitter om mijn mp3's af te spelen dat werkt redelijk goed maar er zit ruis op de achtergrond dat soms toch irriteert.

Ik zit ook te denken om een andere radio in mijn astra te gaan zetten maar ik twijfel nog over een dubbel din radio of een OEM-look Multimedia systeem zoals een EONON of een Zendai V41.

Want met een dubbel din radio dan moet je er weer losse kabels en een frame bij kopen dan ben je bijna net zoveel geld kwijt als bij een EONON of een Zendai V41,

Waar zijn die OEM-look Multimedia systemen te koop of bij welke betrouwbare webshops.

De OEM-look dingen zou ik niet bij een Nederlandse aanbieder kopen. Kijk eens op ebay deal extreme, chinavasion etc. Daar kosten ze een fractie van de prijzen bij de Nederlandse aanbieders.

De NEderlandse aanbieders halen die rotzooi ook gewoon uit China.

ben nu wel benieuwd wat een goeie is.

nu wil ik er ook één...!!!

en natuurlijk zonder die knik van astra.

hoor graag of iemand al een mooie/goeie heeft.

Ik heb net op ebay zitten kijken maar daar word ik niet veel wijzer van,kom eigenlijk ook nooit op ebay.

Heb ook is gekeken voor een dubbel din radio maar dat is ook omslachtig.

Vroeger kocht je gewoon een radio en dan stak je achter de iso kabel in de radio en spelen maar.

En z'n zenec is best prijzig die kost rond de 800€ maar die heb ik wel bij diverse betrouwbare car shops gezien.

Jammer dat allemaal zo lastig is als je een andere radio wilt dan z'n standaard radio,en wil eigenlijk niet boven de 450 euro komen voor een radio.

@Kano wrote:De OEM-look dingen zou ik niet bij een Nederlandse aanbieder kopen. Kijk eens op ebay deal extreme, chinavasion etc. Daar kosten ze een fractie van de prijzen bij de Nederlandse aanbieders.

en wat dacht je van de verzendkosten en invoerrechten en btw ;)

@SigNumberOne wrote:@Kano wrote:De OEM-look dingen zou ik niet bij een Nederlandse aanbieder kopen. Kijk eens op ebay deal extreme, chinavasion etc. Daar kosten ze een fractie van de prijzen bij de Nederlandse aanbieders.

en wat dacht je van de verzendkosten en invoerrechten en btw ;)

Zelfs dan is het aantrekkelijk...

http://www.alibaba.com/trade/search...amp;SearchText=opel+double+din+car+dvd+player" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb gisteren een jvc radio met usb in mijn auto ingebouwd.

Ik was in totaal 193€ in totaal kwijt,voor de radio,inbouwframe en de aansluitkabels.

Ik heb alles in Duitsland gekocht,bij de acr in Moers.(Ik was op bezoek bij een duitse collega in Moers toen zijn we samen bij acr daar gaan kijken.)

Ze hebben zelfs daar mijn cd 30 radio gratis uitgebouwd en ik heb ook nog 2 jaar garantie gekregen op de radio en de canbus kabel.

De radio werkt erg goed en de stuurbediening doet het ook ik kan zelfs de klok verzetten :D

Ik ben in Totaal 120€ goedkoper uit dan in Nederland :D

2013-05-04-12.13.31.jpg

De vcmmi en vxmmi

Zijn de types die op de "half" canbus modellen kunnen met behoud van de stuurwiel bediening.

Deze worden veel gepromoot op engelse fora

Volgens mij verkoopt navaudio deze types ook

Als je op de site naar opel radio's gaat en helemaal naar onder scroll

Staat onder in de tekst

Ook hebben wij voor deze radio's een vervanger (of zo iets)

Als je daar op druk zie je nog een aantal oude opel radio's waar ze dan een vervanger voor hebben

Ik vermoed dat ze dan de vcmmi of vxmmi verkopen

Had de url van de foto gecopieerd

Maar dat wrrkte helaas niet

En natuurlijk kan ik de foto niet meer vinden

Maar het was een vec/signum met knoppen stuur

En een vxmmi radio

Die werken blijkbaar wel met het zogenaamde "half"canbus

Heb hem gevonden

Druk op de link hier boven

Zoek naar headunits

Druk dan op die voor de opel waar een blauwe auto op de headunit is afgebeeld (die van 550)

En klim dan op het tabblad aditional images

Dan zie je het dashboard van een half canbus met zon radio

Sorry voor het aantal berichten

ja deze

ik zou niet weten of hier "wat" mee is

ik heb eens een tijdje rond gekeken wat er allemaal te koop was

en aangezien ik het zogenaamde "half"canbus heb ben ik op zoek gegaan naar

een systeem wat hier bij paste

en kwam op een engels forum uit waar ze type aangaven

na een tijdje rond neuzen en teksten goed lezen kwam ik bij navaudio

helemaal onder aan de tekst een linkje tegen met de aanduiding dat ze ook voor oudere type (half canbus)

een oem look systeem hadden

ik heb navaudio eens een mail gestuurd maar daar heb ik tot op heden nog geen reactie op terug gehad

eonon waren de beste, CASKA VCMMI Pro waren van minder kwaliteit,

kijk op de site van eonon (http://www.eonon.com/Car-GPS/Specific-Car-GPS/D5121.html" onclick="window.open(this.href);return false;) met navigatie ben ongeveer €291 kwijt,

nu in de aanbieding van uit UK.

Ik denk dat je van een full canbus een half canbus kan maken,aansluit adapters had ik ergens gezien op eBay.co,uk.

1 tip voor iedereen Engelse eBay heeft letterlijk alles en is velen malen goedkoper.

@chakib82 wrote:eonon waren de beste, CASKA VCMMI Pro waren van minder kwaliteit,

kijk op de site van eonon (http://www.eonon.com/Car-GPS/Specific-Car-GPS/D5121.html" onclick="window.open(this.href);return false;) met navigatie ben ongeveer €291 kwijt,

nu in de aanbieding van uit UK.

Ik denk dat je van een full canbus een half canbus kan maken,aansluit adapters had ik ergens gezien op eBay.co,uk.

1 tip voor iedereen Engelse eBay heeft letterlijk alles en is velen malen goedkoper.

wooww...

wat een prijsverschil.

ben nogal voorzichtig met kopen op voor mij nog onbekende plaatsen (je weet maar nooit)

maar idd voor €300,- heb ik hem compleet met navi (west europa)

en met achteruitrij camera..

begrijp alleen nog niet of die gps muis er nou bij zit of niet..??

Terug
Naar boven